تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820630993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت ٧٥ درصدی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پیشرفت ٧٥ درصدی فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تهران - ایرنا - پیشرفت فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی از جمله فازهای معروف به پروژه های ٣٥ ماهه هستند که امسال در اولویت بهره برداری قرار دارند و پیشرفت فیزیکی آنها تا پایان خردادماه امسال به ٧٥,٧ درصد رسید.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم از پیشرفت ٥٠,٢ درصدی برخوردار بودند.
با توجه به اینکه توسعه میدان گازی پارس جنوبی به دلیل مشترک بودن با کشور قطر از اولویتهای اصلی وزارت نفت محسوب می شد، بنابراین وزارت نفت برای اجرای هرچه سریع تر پروژه های در دست اجرای این میدان گازی (با توجه به کمبود منابع مالی) به اولویت بندی طرحهای در حال اجرای این میدان پرداخت، در نتیجه طرحهایی که از پیشرفت بیش از ٧٠ درصد برخوردار بودند در اولویت نخست تامین منابع قرار گرفتند.
در حالی که فازهای ٢٠ و ٢١ در هنگام استقرار دولت یازدهم (شهریورماه ١٣٩٢) از پیشرفت ٥٠,٢ درصدی برخوردار بودند، تا انتهای خردادماه از پیشرفت ٧٥.٧ درصدی برخوردار شدند، به این ترتیب این فازها در دولت یازدهم شاهد پیشرفت ٢٥.٥ درصد بوده اند.
علیرضا عبادی سرپرست طرح توسعه فاز ٢٠ و ٢١ میدان گازی پارس جنوبی پیش از این گفته بود: در طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ دو رشته خط لوله مستقل هر یک به طول ١٠٥ کیلومتر احداث خواهد شد که امکان انتقال و شیرین سازی گاز استخراجی از مخزن این میدان مشترک در حوزه خلیج فارس را به پالایشگاه واقع در بخش خشکی عسلویه فراهم خواهد کرد.
مطابق برنامه ریزی های انجام شده، ساخت دو سکوی تولیدی این پروژه گازی تا مهرماه امسال به پایان می رسد که در مرحله نخست، حمل و نصب سازه دریایی فاز ٢١ در دستور کار عملیاتی قرار دارد.
یادآور می شود، هدف از توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان قابل مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی شده و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات است.
اقتصام(1)9141**1558



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن