تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802991102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاکستان و چین بر اجرای سریع طرح راهروی مشترک اقتصادی تاکید کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همزمان با ششمین دور گفت و گوهای راهبردی اسلام آباد و پکن پاکستان و چین بر اجرای سریع طرح راهروی مشترک اقتصادی تاکید کردند اسلام آباد - ایرنا - مقامات عالی وزارت امور خارجه پاکستان و چین بر ضرورت اجرای سریع و موثر طرح عظیم احداث راهروی مشترک اقتصادی چین-پاکستان به عنوان یک طرح کلیدی برای هر دو کشور، تاکید کردند.


بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه پاکستان، "لیو جیانچاو" دستیار وزیر خارجه چین که در راس هیاتی برای انجام ششمین دور مذاکرات راهبردی اسلام آباد و پکن، به پاکستان سفر کرده است، روز گذشته با "اعزاز احمد چودری" قائم مقام وزارت خارجه کشور میزبان دیدار کرد.
دو طرف در این دیدار، ضمن بررسی مهم ترین جوانب مربوط به روابط دوجانبه دو کشور، آخرین وضعیت اقدامات مربوط به اجرای طرح راهروی مشترک اقتصادی را مرور کردند.
در این جلسه که در محل وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد، دو طرف توافق کردند که همکاری ها و تعامل راهبردی دوجانبه میان چین و پاکستان در تمام زمینه ها باید بیش از پیش تقویت شود.
دستیار وزیر امور خارجه چین همچنین دیدار جداگانه ای با سرتاج عزیز مشاور امور خارجی و امنیت ملی نخست وزیر پاکستان داشت.
سرتاج عزیز در گفت و گو با این دیپلمات عالی چین، به دیدار اخیر محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با شی جینپینگ رییس جمهوری چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در روسیه اشاره کرد و ضمن پرثمر و مفید توصیف کردن این دیدار، تاکید کرد که طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین-پاکستان، موجب تقویت روابط کشورهای منطقه و نیز ایجاد توسعه و پیشرفت در منطقه خواهد شد.
چین قراردادهایی به ارزش 46 میلیارد دلار با پاکستان برای احداث یک طرح عظیم اقتصادی با عنوان راهروی اقتصادی متشرک چین-پاکستان امضا کرده است. این قراردادها، بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در پاکستان در طول تاریخ این کشور محسوب می شود. این راهرو، به طول حدود دو هزار و پانصد کیلومتر، بندر گوادر در جنوب پاکستان را از طریق خطوط حمل و نقل جاده ای، ریلی و خطوط انتقال انرژی، به منطقه سین کیانگ چین متصل خواهد کرد.
هر دو کشور علاقمند و البته نیازمند اجرای این طرح هستند؛ پاکستان به دنبال بهره برداری اقتصادی و امنیتی از این طرح است. اجرای این طرح کلان می تواند فایده های اقتصادی وتجاری فراوان برای پاکستان داشته باشد و ضمن ارمغان آوردن توسعه برای این کشور، تاثیر قابل ملاحظه ای در زمینه کاهش مسایل امنیتی پاکستان خواهد داشت.
چین هم این مسیر را یکی ازکوتاه ترین مسیرهای ممکن برای دسترسی به کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج فارس و همچنین درسترسی متقابل و سهل تجار و صادر کنندگان بزرگ چین به بازارهای پرمصرف حاشیه خلیج فارس، خاورمیانه ، آفریقا و اروپا می داند.
آساق*272*1723



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن