تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819505412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ بیکاری در همدان به 6.7 درصد رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نرخ بیکاری در همدان به 6.7 درصد رسید همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان همدان در بهار سالجاری به 6.7 درصد رسیده است.


محمد ناصر نیکبخت شامگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود: نرخ بیکاری در پاییز سال گذشته در همدان 6.4 درصد بود که هم اکنون این رقم به 6.7 درصد در فصل بهار سالجاری رسیده است.
وی با بیان اینکه همچنان استان همدان دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری معرفی شده است عنوان کرد: در فصول قبل استان همدان پس از استان مرکزی استان دوم بود اما با آمار جدید نرخ بیکاری در استان مرکزی این استان در رتبه 14 کشور قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: وضعیت استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی افت داشته است اما استان کرمان در این رده بندی به عنوان استان اول کشور در کاهش نرخ بیکاری معرفی شده است چرا که استان کرمان نیز دارای معادن ارزشمند، محصول پسته و تولید خودرو است که این موارد نیز برای اشتغالزایی بیشتر در استان کفایت می کند.
وی ادامه داد: استان همدان نسبت به استان های همجوار خود از وضعیت بسیار بهتری برخوردار بوده چرا که نرخ بیکاری در این استان در بهار سال گذشته 8.7 درصد بود که در بهار سالجاری این رقم به 6.7 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه کاهش دو درصدی نرخ بیکاری برای این استان در طول یکسال بسیار با ارزش است اضافه کرد: این در حالی است که طبق گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور با یک دهم افزایش به 10.8 درصد رسیده است.
استاندار همدان تصریح کرد: این آمارها را افتخاری برای استان می دانم که با همکاری مردم، دستگاه های اجرایی و بانک ها حاصل شده است.
وی بیان کرد: از فرصت پیش آمده برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده در طرح ایجاد واحد های تولیدی مشارکتی در روستاها به کمترین سود استفاده کنید چرا که دولت این طرح را برای ماندگار کردن روستاییان در مناطق روستایی اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه دولت امکانات رفاهی را در روستاها فراهم کرده است ادامه داد: اما روستاییان به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند که با اجرای این طرح می توان از این امر به عنوان یک آسیب جلوگیری کرد.
وی بیان کرد: محیط زیست سالم باید در کنار تولید پویا وجود داشته باشد چرا که حفاظت از محیط زیست وظیفه تک تک افراد جامعه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملکرد پارک علم و فناوری همدان تاکنون چندان مطلوب نبوده است افزود: پارک علم و فناوری محل ایده پردازی و کار علمی است.
وی عنوان کرد: استان همدان دارای فکرهای خوب است که باید مورد حمایت قرار بگیرند به این دلیل به مسوولان پارک علم و فناوری همدان توصیه می کنم که از استان هایی ماند اصفهان الگو برداری کنند.

**لغو تحریم ها موجب رکود صادرات نشود
استاندار همدان اضافه کرد: با برداشته شدن تحریم ها نباید همچنان یک وارد کننده باقی بمانیم چرا که باید از استعدادها و توانمندی ها برای رونق صادرات استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی هیچگاه متوقف نخواهد شد تصریح کرد: اگر سایه شوم تحریم ها از کشور برداشته شود کشور با فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای خود را نشان خواهد داد.
نیکبخت ادامه داد: تا این مرحله ایران در مذاکرات هسته ای پیروز میدان است چرا که دنیا حقانیت و منطق ایران را پذیرفت.
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با عقلانیت و تدبیر این توفیق را بدست آورد و نشان داد که به وعده های خود پایبند است.
سال گذشته بیش از 10 هزار شغل جدید در همدان ایجاد شد.
7530/6993



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن