تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816187520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهروندان آمریکا به جای کنترل سلاح دنبال حق حمل اسلحه افتاده اند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:

شهروندان آمریکا به جای کنترل سلاح دنبال حق حمل اسلحه افتاده اند شبکه تلویزیونی فرانس 24 اعلام کرد: به دنبال شدت گرفتن وقوع فجایع و قتل عامی که توسط شهروندان غیرنظامی مسلح آمریکایی در اماکن عمومی این کشور روی می دهد، اکنون افکار عمومی درآمریکا به سوی داشتن سلاح گرم تغییر جهت داده است.
 

فرانس 24 گزارش داد در فاصله زمانی 27 ماه ژوئن گذشته (27خردادماه) حادثه خونبار کلیسای چارلستون در کارولینای جنوبی، 16جولای حادثه تیراندازی در دو مرکز سربازگیری در ایالت تنسی و حادثه خونبار دیگر در 23جولای در سینمایی در شهر «لافایت» ایالت لوییزینا، تنها طی شش هفته 17 نفر کشته و 12 نفر دیگر مجروح شدند. این شبکه خبری گزارش داد: با افزایش موج خشونت های مسلحانه توسط افراد عادی درنقاط مختلف آمریکا اکنون برای نخستین بار و پس از گذشت بیش از دو دهه ، افکار عمومی آمریکا به جای «کنترل سلاح» به سوی «حق داشتن حمل سلاح» روی آورده اند. فرانس 24 گزارش داد بنابر آمار موسسه نظرسنجی «پیو»، اکنون 52درصد آمریکایی ها خواهان حق داشتن و حمل سلاح هستند و درمقابل تنها 46درصد خواهان کنترل سلاح گرم دراین کشور هستند. این شبکه خبری گزارش داد افکار عمومی آمریکا اکنون می گوید چنانچه همه مسلح باشند می توانند از خود محافظت کنند و کشتار و قتل عام کمتری روی خواهد داد. فرانس 24 با استناد به آمارسال 2014 موسسه نظرسنجی پیو در ادامه گزارش داد 57درصد آمریکایی ها براین باورند که حمل سلاح گرم آنها را در برابر حملات مسلحانه مصون می دارد، این در حالی است که این آمار در سال 2012 تنها 48درصد بود. به گزارش ایرنا، «فرانسوا دوپیر» تاریخدان و کارشناس آمریکا به فرانس 24 گفت: «ان.آر.ای» (NRA) - «انجمن ملی سلاح» نهاد آمریکایی که کار آن ترویج مالکیت سلاح گرم و نحوه استفاده از آن در آمریکا است - با ورود به این بحث و جهت دهی به افکار عمومی آمریکا مدعی است؛ این حوادث در مکان هایی روی می دهد که در آن هیچ سلاح گرمی وجود ندارد. وی افزود: آنها (NRA) می گویند اگر معلمان و کشیش ها مسلح باشند، شایداین چنین تیراندازی یا وقایعی روی نمی داد. این تاریخدان و کارشناس آمریکا گفت: به همین دلیل برخی از افکار عمومی نیز از دلایل NRA حمایت می کنند. دوپیر گفت: دمکرات ها موافق کنترل اسلحه هستند اما جمهوریخواهان چنین تمایلی ندارند، بنابراین برای اصلاحات در این رابطه، تنها نیاز به یک رییس جمهور دمکرات نیست بلکه نیازمند به یک کنگره دمکرات نیز هست. بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل درمان و مراقبت آمریکا تنها در سال 2013میلادی بر اثر تیراندازی با سلاح گرم 84هزار و 258 نفر مجروح ( 27نفر از یکصدهزار نفر) و یازده هزار و 208 نفر نیز کشته شدند (چهار نفر از یکصدهزار نفر).


 


پنج شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 16:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن