تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو پارلمان عراق: عربستان، ترکیه و قطر عراق را ناامن کرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو پارلمان عراق: عربستان، ترکیه و قطر عراق را ناامن کرده اند بغداد-ایرنا-یک عضو پارلمان عراق در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان این کشور تاکید کرد که سه کشور عربستان، ترکیه و قطر عراق را ناامن کرده اند.


"عواطف نعمه" عضو "ائتلاف ملی" بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت باعث شگفتی است که برخی اعضای فراکسیون "اتحاد قوا" (فراکسیون اهل سنت عراق) از وزیر خارجه ایران در سفر اخیر به عراق خواسته اند که کشورش کمتر در امور داخلی عراق دخالت کند، در حالی که همین درخواست را از عربستان، قطر و ترکیه نمی کنند.
وی تصریح کردکه عربستان، قطر و ترکیه در امور داخلی عراق دخالت مستقیم دارند و امنیت عراق را بازیچه سیاست های خود قرار داده و ثبات داخلی و وحدت ملی عراق را از طریق تحریک پرونده فتنه مذهبی به مخاطره انداخته اند در حالی که وزیر خارجه ایران هیچ سخنی که در آن شائبه فتنه مذهبی باشد را تاکنون بر زبان نرانده است.
این نماینده عراقی با اشاره به دخالت های عربستان در امور داخلی عراق افزود: عربستان بطور ویژه اقدام به ارسال افراد مسلح به عراق به بهانه کذایی جهاد کرده و همین کشور است که از افراط گرایان حمایت می کند تا برای بیشترین زمان ممکن در عراق باقی بمانند و این گونه رفتاری را ایران و وزیر خارجه اش انجام نداده است.
بیانیه خانم عواطف نعمه تاکید کرده است که برخی از اعضای اتحاد قوا بهتر بود تیرهای انتقاد خود را متوجه عربستان، قطر و ترکیه می کردند که امنیت عراق را به مخاطره انداخته اند، یا حداقل کشورهایی را که نامشان در اسناد ویکی لیکس منتشر شده و حامی تروریسم هستند و بطور آشکار در امور داخلی عراق دخالت می کنند، محکوم می کردند.
برخی اعضای فراکسیون اتحاد قوا (جریان اهل سنت عراق) که به نگرش های تند سیاسی و فرقه ای در صحنه سیاسی عراق شهرت دارند ، این هفته در بیانیه هایی در قبال سفر اخیر محمد جواد ظریف به عراق مواضعی خارج از عرف دیپلماتیک اتخاذ کردند و در راس این افراد "ظافر العانی" قرار دارد که معروف به اینکه هنوز گرایش های بعثی و شیفتگی اش به رژیم صدام را حفظ کرده است.
وی در سال 2003 درحالی که رژیم صدام در آستانه فروپاشی بود و ارتش آمریکا وارد بغداد شده بود، در شبکه الجزیره از صدام حسین دفاع کرد.
العانی در بیانیه ای همزمان با سفر ظریف به بغداد، از دولت عراق خواسته بود که فرصت را غنیمت شمرده و از ایران بخواهد دست از دخالت در امور داخلی این کشور بردارد!
این موضع گیری ها که به اعتقاد ناظران سیاسی در چارچوب اهداف برخی کشورهای عرب منطقه اتخاذ می شود، در حالی است که اسناد زیادی وجود دارد که ثابت می کند عربستان و قطر از تشکیلات تروریستی داعش و ناامنی ها در استان های سنی نشین عراق پشتیبانی می کنند.
در تازه ترین این اسناد ، حاکم الزاملی رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، این هفته فاش ساخت که خلبانان عربستان، اردن، امارات ، بحرین و قطر در آسمان عراق با گروه تروریستی داعش در حال مکالمه شنود شده اند.
در بین اسناد منتشر شده اخیر ویکی لیکس در خصوص دخالت های عربستان در امور داخلی عراق نیز برخی از اسناد به ارتباطات مشکوک برخی از شخصیت های سیاسی از فراکسیون اتحاد قوا ، بویژه رهبران این جریان سیاسی ،با رژیم حاکم بر ریاض اشاره دارد که فعلا این جریان در عراق در قبال آن سکوت اختیار کرده است.
خاورم *4*1770**1566



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن