تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند عزوجل مى فرمايد: هيچ مخلوقى نيست كه به غير من پناه ببرد، مگر اين كه دستش را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان و ترکیه قربانیان سیاست های نادرست خود برابر داعش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رسانه چینی: عربستان و ترکیه قربانیان سیاست های نادرست خود برابر داعش هستند پکن - ایرنا - ترکیه و عربستان با نادیده گرفتن رفتارهای غیرانسانی داعش و اتخاذ شیوه های نادرست برابر سوریه، قربانی سیاست های غلط خود در برابر این گروه تروریستی شده اند.


به گزارش ایرنا، این مطلب، بخشی از گزارش تحلیلی پایگاه خبری روزنامه «چاینا ارگ» چین است که روز پنجشنبه در رابطه با دیپلماسی ترکیه و عربستان در برابر سوریه و گروههای ترویستی منطقه بویژه داعش منتشر شده است.
این رسانه در گزارش انتقادی خود خطاب به ترکیه آورده است: این کشور عملا مدت های طولانی است که تهدیدهای ناشی از گروه داعش را به دلیل مخالفت با سیاست های دولت بشار اسد، نادیده گرفته است.
گزارش ادامه می دهد: این اشتباه بزرگی است که عربستانی ها هم به آن دچار شده اند. آنها به دلیل اینکه با حکومت سوریه مخالفند، حاضر به نادیده گرفتن تهدیدهای گروه تروریستی داعش می شوند.
چاینا ارگ می نویسد: بلایی که امروز بر سر ترکیه آمده ناشی از سیاست های غلط اتخاذ شده از سوی این کشور در قبال سوریه است. چون دولت آنکارا با سوریه مخالفت می ورزید حاضر نشد گروه تکفیری داعش را تحت فشار بگذارد.
این رسانه چینی تاکید می کند که مشکل ترکیه و عربستان این است که نمی دانند وقتی مرزهای یک کشور امن نباشد، امنیت نیز از آن کشور رخت بر می بندد، این بلایی است که اکنون گریبان این دو کشور را گرفته است.
این گزارش می افزاید: در شرایطی که مرزها ناامن باشد و اختلافات داخلی در برخورد با گروه ها شدید شود، طبیعی است که هرج و مرج های سیاسی و ناامنی های مرزی این امکان را به گروهی همچون داعش می دهد که به فراتر از سرحدات مرزی هجوم ببرد.
در این گزارش آمده است: امروز شاهدیم که ترکیه و عربستان که با بشار اسد رئیس جمهور سوریه مخالفت ورزیده و حتی از پیکارجویان مخالف اسد هم حمایت کرده اند، با دست خود مرزهایشان را ناامن کرده اند.
چاینا ارگ می نویسد: ترک ها اکنون به اقدامات نظامی روی آورده اند، تحرکاتی که خیلی دیر انجام شدو بعید هم هست که نتیجه بخش باشد.
این سایت چینی خاطرنشان می کند که مشکل ترکیه و عربستان مشابه مشکل پاکستان است. آنها نیز خیلی دیر با طالبان وارد نبرد شدند و زمانی متوجه اشتباه خود شدند که دیگر دیر شده و طالبان در پاکستان ریشه دوانده بود.
چاینا ارگ در عین حال تاکید می کند که همه گروه های تروریستی از جمله داعش شکست ناپذیر نیستند، اما شرط نابودی آنان اتحاد همه کشورها و قطع کمک های مالی و تسلیحاتی خارجی است.
آساق*231*1597



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن