تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جولانِ داعشی‌ها در خاک حامیانِ پیشین «خلافت اسلامی»/ ترکیه و عربستان سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: جولانِ داعشی‌ها در خاک حامیانِ پیشین «خلافت اسلامی»/ ترکیه و عربستان سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند؟
داعش کشورهایی را برای جولان نیروهای انتحاری خود انتخاب کرده است که از سرسخت ترین حامیان مالی و لوجستیکی این گروه به شمار می روند.


خدیجه غبیشاوی، جنایات خونین از مرکز فرهنگی در ترکیه تا مسجدی در کویت و از ساحلی در تونس تا شرکت گاز در فرانسه، از قطیف عربستان تا سینا در مصر ادامه دارد و داعش همچنان پرچم سیاه و سفید جنایات تروریستی خود را در قلب اروپا و خاورمیانه و شمال آفریقا تکان می دهد.
مرکز فرهنگی جوانان سوسیالیست که برای کمک به بازسازی شهر کرد نشین کوبانی در سوریه در شهر سوروچ ترکیه میزبان جوانان بود، احتمالا آخرین هدف اقدامات تروریستی گروه داعش نخواهند بود؛ 31 نفر در این حاثه خونین کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند. هنوز جزئیات این حمله تروریستی در جنوب شرق ترکیه منتشر نشده بود که پلیس آنکارا و استانبول و دیگر شهرهای ترکیه برای مقابله با اعتراضات ضد دولتی در این کشور راهی خیابان ها شد تا با گاز اشک آور، معترضان به سیاست های اردوغان و داود اغلو در برابر داعش را متفرق کنند تا چند ساعت پس از این رخداد داود اغلو به میان خبرنگاران بیاید و بگوید که داعش مسئول این اتفاق است؛ سیاست های دولت ترکیه در قبال گروه تروریستی داعش از جمله بازگذاشتن مرزها برای عبور اعضای این گروه، فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال سلاح به این گروه تروریستی و خرید نفت از داعش نه تنها مردم ترکیه، بلکه خشم بسیاری از کشورهای منطقه را به همراه داشته است. پیشتر و در چند هفته اخیر اما این تنها عراق و سوریه نبودند که با حملات تروریستی و اقدامات فاجعه بار گروه تروریستی داعش دست و پنجه نرم کردند، منطقه خاورمیانه و مرزهای فراتر از آن آبستنِ بی ثباتی و ناارامی های ناشی از فعالیت های یک گروه تروریستی است که روزی حمایت و پشتیبانی کشورهایی را داشت که اکنون خاک آنها را برای جولان نیروهای انتحاری خود انتخاب کرده است. عربستان، ترکیه، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه خاورمیانه و غرب که اکنون با حملات خونبار و بی مهابای داعش مواجه هستند سردمداران حمایت مالی و لوجستیکی از این گروه تروریستی هستند؛ کشورهایی که در سال های نه چندان دور برای تقویت مواضع مقابل بشار اسد در سوریه، بدون هیچ واهمه ای سلاح و پول روانه مرزهای سوریه کردند و نطفه گروه های تروریستی را در این منطقه بی ثبات از خاورمیانه بستند. ترکیه که امروز انفجار خونین تروریستی را در خاک خود تجربه می کند اما در چند ماه اخیر به دنبال حمله به سوریه و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور بود، تلاش هایی که هرچند بی نتیجه بود اما سمت و سویی سیاست های غلط اردوغان را در این کشور بیش از پیش نشان داد؛ عربستان نیز در کنار ترکیه سومین ماه حمله نظامی به یمن را پشت سر می گذارد، حمله ای که به بهانه مبارزه با تروریسم و القاعده بیش از چند هزار کشته و زخمی بر جای گذاشته است. کشورهایی که اکنون خود یک متجاوز و ناقض حقوق همسایگان خود هستند با تجاوز گروه های تروریستی رو به رو می شوند و اوج روزهای بی ثباتی و ناآارامی را سپری می کنند و آتش سیاست های غلطی که در پیش گرفته اند دامن این کشورها را سخت گرفته است. بازگشت ناآرامی و بی ثباتی به کشورهایی که خود روزی به دنبال بی ثباتی و ناآرامی در کشورهای منطقه بودند می تواند پیام و هشدارهایی به همراه داشته باشد که هدف بعدی این حملات چه کشورهایی خواهد بود؟ داعش تا کجا پیش خواهد رفت و در پایان اینکه آیا ترکیه و عربستان دست از حمایت از تروریسم در منطقه برخواهند داشت؟



۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن