تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت های یمنی ها در عمق خاک عربستان که تاکنون فاش نشده


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
موشک موفقیت های یمنی ها در عمق خاک عربستان که تاکنون فاش نشده

اطلاعاتی که عربستان از انتشار آن تا به حال خودداری کرده است؛
موفقیت های یمنی ها در عمق خاک عربستان که تاکنون فاش نشده
پایگاه خبری صعده پرس یمن روز یکشنبه به بررسی موفقیت های ارتش و جنبش انصارالله یمن در پاسخ به حملات هوایی عربستان پرداخت و نوشت که رژیم آل سعود تاکنون از اعلام جزییات هدف قرار دادن پایگاه های نظامی در عمق خاک عربستان و نابودی آنها خودداری کرده است.



ارتش و کمیته های مردمی به خصوص جنبش انصارالله یمن با شلیک موشک های اسکاد و گراد به اهداف نظامی در عمق خاک عربستان و درگیری مرزی در شهرهای این کشور، توانسته اند موفقیت های بسیاری کسب کنند، اما رژیم آل سعود به دلیل وحشت از آغاز انقلاب مردمی، همه این حقایق و جزئیات را مخفی نگاه داشته است.
این پایگاه به نقل از گزارشی از سازمان اطلاعات آمریکا که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، اضافه کرد: یمنی ها تاکنون توانسته اند 98 پایگاه نظامی عربستان را در شهرهای نجران، جیزان، عسیر، ظهران و خمیس مشیط بطور کلی منهدم کنند که عربستان تاکنون یا آنها را تکذیب کرده یا تنها به برخی جزئیات آن اعتراف نموده است.
بر اساس این گزارش، ارتش و جنبش انصارالله یمن بر 76 پایگاه نظامی سعودی سیطره پیدا کرده یا آنها را مورد هجوم قرار داده و تجهیزات آن را به غنیمت گرفته اند.
این پایگاه خبری افزود: ارتش یمن همچنین برخی مقرهای فرماندهی، عملیاتی و نیز ساختمان های فرمانداری در شهرهای نجران، عسیر و خمیس مشیط، ظهران و جیزان را بطور کلی نابود کرده و مراکز نظامی سعودی در الخویه، الطوال، ابوعریش، الحرث و الربوعه را نیز منهدم نموده اند.
ارتش یمن به این حملات بسنده نکرده، بلکه با حملات موشکی، پایگاه هوایی عربستان در خمیس مشیط را کاملا منهدم کردند که بر اثر آن محمد الشعلان فرمانده نیروهای هوایی و برخی فرماندهان عالی رتبه دیگر ارتش سعودی کشته شدند.
انهدام هواپیماهای مهاجم، نابودی پایگاه های موشکی دفاع هوایی، کشته شدن 36 خلبان و 39 افسر سعودی نیز از جمله خساراتی است که یمنی ها به سعودی ها تحمیل کرده اند.
طبق گزارش سازمان اطلاعاتی آمریکا، تاکنون دو هزار و 326 سرباز، 36 افسر، 22 ژنرال عالی رتبه که در راس آنها محمد الشعلان فرمانده نیروی هوایی عربستان قرار دارد، در حملات یمنی ها کشته شده اند. ضمن اینکه گارد ملی جمهوری یمن نیز توانسته در عملیات خود صدها عربستانی را کشته و مجروح و یا اسیر کند که اخباری از آن منتشر نشده است.
انهدام 363 تانک، 25 خودروی زرهی، 181 یگان نظامی در منطقه جیزان، 18 تانک، 13 خودروی زرهی و 71 یگان نظامی در نجران، 221 تانک، 19 خودروی زرهی و 51 یگان نظامی و تجهیزات نظامی دیگر در منطقه عسیر از جمله خسارت هایی است که به ارتش سعودی وارد شده است.
گزارش سازمان های بین المللی نشان می دهد که در مدت صد روز تجاوز وحشیانه عربستان به زیر ساخت های یمن اعم از راهها، جادها، فرودگاه ها و تاسیسات حیاتی، مدارس، بیمارستان ها، نیروگاه ها و انبار مواد غذایی به علاوه بمباران مناطق مسکونی در استان های مختلف یمن و هدف قراردادن کودکان، زنان و سالمندان همزمان با محاصره 25 میلیون یمنی، نتیجه ای جز ویرانی همراه نداشته است.
گزارش های رسمی حاکی است: 70 درصد زیر ساخت های بهداشتی یمن فلج شده و بیش از 70 بیمارستان، درمانگاه و مرکز پزشکی و بیش از 125 واحد بهداشتی مستقیما از سوی متجاوزان عربستانی ویران شده است.
عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.   ایرنا  



۱۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن