تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802885077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه پایگاههای خودرا برای استفاده ائتلاف بین المللی علیه داعش باز کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ترکیه پایگاههای خودرا برای استفاده ائتلاف بین المللی علیه داعش باز کرد آنکارا – ایرنا – وزارت خارجه ترکیه جمعه شب اعلام کرد :هیات دولت با گشوده شدن پایگاههای هوایی این کشور در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش موافقت کرده است.


در اطلاعیه وزارت خارجه ترکیه که در تارنمای رسمی این وزارتخانه منتشر شد، آمده است: هیات دولت ترکیه به استناد مجوزی که در دوم اکتبر سال 2014 میلادی از مجلس ملی این کشور گرفته است، به آمریکا و در صورت صلاحدید به سایر کشورهای ائتلاف بین المللی در مبارزه علیه داعش اجازه خواهد داد از پایگاههای هوایی این کشور در عملیات هوایی از پهبادها و جنگنده ها استفاده کنند. همچنین نیروی هوایی ترکیه نیز در این عملیات شرکت خواهد کرد.
در این اطلاعیه تاکید شده است : ترکیه و آمریکا دو هم پیمان قدیمی ناتو، دارای تجربه حرکت در راستای دفاع جمعی با لحاظ امنیت ملی می باشند و پاسخ به تهدیدهای مشترک و همکاری، همواره از اولویت های دو کشور بوده است.
در این اطلاعیه با اشاره به تماس تلفنی دو روز پیش باراک اوبا و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری آمریکا و ترکیه، آمده است : درصورت لزوم دو کشور در بالاترین سطح ، در خصوص موضوع داعش که از نظر ترکیه یک مساله تهدید کننده امنیت ملی است و ابعاد این تهدید رفته رفته بزرگ می شود ، گفت و گو می کنند.
وزارت خارجه ترکیه افزود: در حالیکه هنوز زخمهای ناشی از حمله انتحاری روز دوشنبه گذشته در سوروچ در نزدیکی مرز سوریه که موجب مرگ 32 تن از شهروندان ترکیه شد، التیام نیافته، روز گذشته نیز در حمله از خاک سوریه به پاسگاه مرزی البیلی یک مرزبان ترکیه کشته شد و ترکیه پاسخ لازم را به این اقدامات تهدید کننده امنیت ملی سریعا داده است.
وزارت خارجه ترکیه تصریح کرده است رفع تهدیدات داعش علیه مرزهای این کشور و امنیت ترکیه، مدتی است، بعد مهمی از تمرین های حرکت مشترک آمریکا و ترکیه را تشکیل می دهد. ترکیه به عنوان عضوی از ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه که 10 ماه است، فعال می باشد، با امکانات و استعدادهای ملی خود، کمکها و مساعدت و همکاری لازم را داشته است. ترکیه و آمریکا تصمیم گرفته اند همکاری های موجود را تعمیق بخشند. در این چارچوب هیات دولت با استناد به مجوز مورخ 2 اکتبر 2014 میلادی به آمریکا و در صورت صلاحدید به سایر اعضای ائتلاف بین المللی علیه داعش اجازه خواهد داد در عملیات علیه این گروه تروریستی، از پایگاههای ترکیه استفاده کنند. نیروی هوایی ترکیه نیز در این عملیات مشارکت خواهد کرد.
ترکیه تاکنون صرفا به حمایت محدود لجستیکی از ائتلاف بین المللی بدون مشارکت مستقیم در عملیات رزمی علیه داعش، اکتفا می کرد.
در اطلاعیه با اشاره به اینکه جنگنده های ترکیه بامداد امروز براساس منشور 51 سازمان ملل حق دفاع مشروع از قلمروی خود، برخی از عناصر داعش را در داخل خاک سوریه هدف گرفته، آمده است: اتنظار می رود با این اقدام و همکاری ترکیه، در عملیات ائتلاف بین المللی علیه داعش، وضعیت متفاوتی پیش آید و لذا در مقطع فعلی با لحاظ مطرح بودن عملیات علیه داعش، جزئیات این همکاری افشا نخواهد شد.
وزارت خارجه در همین حال تصریح کرده است انتظار ترکیه این است که در این عملیات هوایی موضوع امنیت ساکنان مناطق تحت کنترل داعش به طور پایداری تامین گردد.
در خاتمه با تاکید بر مطابقت این عملیات با حقوق بین المللی آمده است، شورای امنیت سازمان ملل نیز در جریان امر گذاشته شده است.
خاورم/2011** 1579



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن