تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802701992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی 10 استان کشور برای حفاظت از جنگل


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به مناسبت 8 مرداد روز جنگل؛
اعلام آمادگی 10 استان کشور برای حفاظت از جنگل
فقط شش درصد از مساحت کشور پوشیده از جنگل است که این میزان بسیار پایین‌تر از حد متوسط جهانی بوده و همین منابع محدود نیز با بی‌توجهی عوامل انسانی به شدت در حال تخریب است.

اعلام آمادگی 10 استان کشور برای حفاظت از جنگل
به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجایی که کشورها اقلیمی خشک و نیمه‌خشک دارد و فقط شش درصد از کل مساحت آن پوشیده از جنگل است این جنگل‌ها نقش به سزایی در تأمین آب و هوا و امنیت غذایی دارند و باید همت بیشتری در حفظ آن داشت.


هم اکنون به دنبال نامگذاری 8 مرداد به عنوان روز جنگل از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و درخواست رئیس این سازمان برای همراهی مردم دراین پایش اجتماعی، اقداماتی در کل کشورانجام می‌گیرد.


* قبول مشارکت مردم 10 استان کشور در حفاظت از جنگل‌‌ها


سلیمان‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام می‌گوید: مراسم پاکسازی پارک جنگلی چغاسبز و مناطق تحت مدیریت استان با حضور  اقشار مختلف مردم، اصحاب رسانه، منابع طبیعی، شهرداری و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی امروز برگزار خواهد شد.


صالحی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان مانور اطفاء حریق که  با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد ، می‌گوید: پاکسازی پارک جنگلی وکیل‌آباد مشهد به همت سازمان‌‌های مردم نهاد زیست محیطی و شهرداری روز جمعه برگزار خواهد شد که در کنار این اتفاق جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی نیز انجام خواهد شد.


صالحی در خصوص دیگر اقدامات این استان می‌گوید: دوره آموزشی ویژه طبیعت‌گردان و کوهنوردان منطقه حفاظت شده ارس سیستان و طبیعت شهر کلات با هدف همسو و حساس‌سازی اذهان عمومی در حفاظت از این مناطق نیز اجرایی خواهد شد.


لاهیجان‌زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان نیز در خصوص اهم برنامه‌های 8 مرداد با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از اولین نهال خانه بلوط در منطقه دهدز می‌گوید: نشست سازمان‌های مردم نهاد و پخش و نمایش فیلم مادرم بلوط از دیگر اقدامات این استان برای روز جنگل است.


مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز می‌گوید: پاکسازی جنگل النگدره گرگان به صورت متمرکز و با اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی برای ارتقای حفاظت از جنگل‌ها امروز برگزار خواهد شد.


فتحی بیراوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز از اقدامات خود در خصوص تشکیل زنجیره انسانی حمایت از جنگل در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد به مناسبت گرامیداشت روز جنگل اشاره کرده و می‌گوید: با همراهی جامعه ورزشی، بسیج، جوامع محلی و دستگاه‌های مرتبط این زنجیره انسانی تشکیل و حمایت خواهد شد.


قدرتی مدیر روابط عمومی اداره محیط زیست آذربایجان غربی نیز می‌گوید: جنگل‌های میرآباد، پیرانشهر، سردشت و نقده به همت تشکل‌های مردمی و اداره منابع طبیعی پاکسازی می‌شود.


محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با اشاره به همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اداره منابع طبیعی برای حمایت از جنگل می‌گوید: پاکسازی از جنگل‌های گیان نهاوند امروز انجام می‌شود.


کاظمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه نیز از اقدامات این روز این چنین می‌گوید: دار بادام در حوزه اسلام آباد و بازدید از سایت پرورش گوزن زرد توسط سازمان‌های مردم نهاد و منابع طبیعی اهم برنامه‌های گرامیداشت روز جنگل است.


مطهری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی نیز ضمن گله از عدم رفع تصرف مناطق تحت حفاظت این استان از جانب اداره قضایی منطقه می‌گوید: نشست صمیمی با قضات جهت شفاف‌سازی اهمیت اراضی ملی که هنوز رفع تصرف نشده، پاکسازی منطقه جنگلی گلیل سرانی در محدوده شمالی ارس و بخشی از محدوده جنگلی گلستان از اهم برنامه‌های گرامیداشت روز جنگل است.


افتخار مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان تهران نیز می‌گوید:  مانور اطفاء حریق نیز در طول هفته آینده به اجرا در خواهد آمد.


* نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد


تغییر کاربری، ویلاسازی، قاچاق چوب، بهره‌برداری بی‌رویه، زباله و آتش‌سوزی از عوامل ویرانگر جنگل‌های کشور به شمار می‌رود و تغییر در این روند نیازمند حرکتی اجتماعی، فرهنگی و عزم فراگیر ملی بوده و امید است روز 8 مرداد در تقویم ایران روزی خاطره‌انگیز و ماندگار در دفاع از ساحت پربرکت جنگل شود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

بزرگداشت روز جنگل در برنامه «امشب»
مرگ تدریجی یک جنگل




۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن