تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799140405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه بدنبال بازار جدید در منطقه جنوب شرقی آسیا/ سفر اردوغان به اندونزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ترکیه بدنبال بازار جدید در منطقه جنوب شرقی آسیا/ سفر اردوغان به اندونزی کوالالامپور – ایرنا - رییس جمهوری ترکیه با توجه به ثبات نداشتن مرزهای جنوب شرقی این کشور و چالش های اقتصادی در اتحادیه اروپا، تمرکز خود را برای مناسبات اقتصادی بر کشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا از جمله اندونزی قرار داد.


به گزارش ایرنا، بهبود آهسته وضعیت اقتصادی اروپا و چالش هایی که در عراق و سوریه به عنوان همسایگان ترکیه وجود دارد، باعث شد "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه به همراه هیات تجاری بیش از 100 نفره از کمیته روابط اقتصاد خارجی از امروز (چهارشنبه) تا روز شنبه فرصت های تجاری این کشور با چین و اندونزی را مورد بررسی قرار دهد.
فراهم بودن زمینه حضور اقتصادی در منطقه آسیا – اقیانوسیه با توجه به رشد اقتصادی منطقه باعث توجه ویژه اردوغان شده و هیات ترکیه این سفر چهار روزه منطقه ای را برنامه ریزی کرده است.
نشست تجاری ترکیه – اندونزی با حضور اعضای اتاق بازرگانی اندونزی روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و دو طرف به منظور رسمی کردن همکاری ها یادداشت تفاهمی نیز امضا می کنند.
اندونزی و ترکیه قرار است در سال 2023 صدمین سالگرد روابط دوجانبه خود را جشن بگیرند، از اینرو ترکیه در تلاش است بتواند تعداد طرح های عمرانی خود با اندونزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اردوغان قبل از عزیمت به منطقه تاکید کرد قصد دارد اجرای طرح های جدیدی را در نشست های تجاری امضا کند.
حجم تجارت خارجی ترکیه و اندونزی نیز در سال های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است، به طوری که تا پایان ماه پنجم سال جاری ترکیه 73 میلیون دلار صادرات به اندونزی داشته و صادرات اندونزی به ترکیه با رقم حدود 10 برابر به بیش از 775 میلیون دلار رسید.
ترکیه در پنجسال گذشته بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار کالاهای مختلف به اندونزی صادر کرد، در حالی که واردات ترکیه از این کشور رقم بیش از 9 میلیارد و 200 میلیون دلار را به خود اختصاص داد.
روغن های حیوانی، روغن های مایع از جمله روغن سبزیجات از مهمترین اقلامی هستند که اندونزی به ترکیه صادر کرده است. از طرف دیگر، تنباکو و سایر محصولات مرتبط با تنباکو و انواع ماشین آلات از جمله محصولاتی هستند که اندونزی از ترکیه وارد کرده است.
اندونزی با رشد اقتصادی بالا، در اختیار داشتن جمعیت 250 میلیون نفری و همچنین نرخ بیکاری شش درصدی از جمله اقتصادهای روبه رشد جهان محسوب می شود.
"رجب طیب اردوغان" قصد دارد در سفر خود به اندونزی با "جوکو ویدودو" رییس جمهوری این کشور دیدار و پیرامون موضوعات مختلف از جمله مباحث سیاسی و اقتصادی بحث و گفت وگو کند.
آنگونه که رسانه های اندونزیایی به از نقل از تارنمای رسمی وزارت امور خارجه ترکیه نوشته ند، دولت این دو کشور قصد دارد حجم تجارت دو جانبه خود را در سال جاری به پنج میلیارد دلار برساند.
با توجه به نظر کارشناسان که معتقدند اقتصاد اروپا به سرعت بهبود نخواهد یافت و همچنین با مشکلات مرزی که ترکیه با آنها مواجه است، یافتن بازار مناسب برای صادرات کالا از جمله اقداماتی است که تداوم حیات اقتصادی ترکیه سخت به آن نیازمند است.
آساق**241**1611



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن