تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819563436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جریان‌های سیاسی نسبت به افراطی‌گرایی هوشیار باشند


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جریان‌های سیاسی نسبت به افراطی‌گرایی هوشیار باشند
روز نو : آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اطلاح‌طلبان  با بیان این که پس از 23 ماه تاکید بر مذاکرات با هدف برد-برد و رویکرد تعاملی سازنده با جامعه جهانی در نهایت طرف‌های مذاکره به این نتیجه رسیدند که نباید میز مذاکره را ترک کنند به خبرنگار «آفتاب» گفت: با گفت و گوی دو جانبه مشکلاتی که در سیاست خارجی برای کشور ما و به تبع آن برای کشورهای وابسته به وجود آمده بود با مذاکرات به توافقی منتهی شد که این توافق به اذعان همه کارشناسان توافقی برد-برد بوده است. رسیدن به این نتیجه پیچیدگی‌های خاص خود را داشت و به همین دلیل هم مذاکرات این زمان طولانی را به خود اختصاص داد. طبیعی است که امتداد این رویکرد دولت یازدهم باید در فضای داخلی هم دید شود.


وی ادامه داد‌: رویکرد دولت یازدهم توانست مشکلات به‌وجودآمده در 8 سال دولت نهم و دهم را برای ایران و جامعه جهانی حل و فصل کند. بخشی از مشکلات به وجود آمده در فضای داخلی کشور هم ناشی از نوع رویکرد و عملکرد دولتی است که با شعار مهرورزی روی کار آمد و با نوع عملکرد خود نه تنها باعث پیچیدگی در سیاست خارجی بلکه در فضای داخلی کشور شد.


منصوری با تاکید بر این که بسیاری از سو تفاهم‌هایی در فضای آرام و با گفت وگو قابل حل شدن بود به چند قطبی شدن و رو در رو قرار گرفتن جریان‌های دلسوز کشور انجامید، گفت: در دولت نهم و دهم با وجود رویکرد عدالت‌محوری  این مواجهه شدت گرفت و گره‌های جدی در سیاست داخلی ایجاد شد.


وی ادامه داد: ادامه رویکرد تعاملی و گفت وگو محور دولت یازدهم در فضای داخلی کشور می تواند گشایش هایی را که مورد انتظار جامعه و بدنه اجتماعی دولت یازدهم هست ایجاد کند و مطالباتی را که مردم از دکتر روحانی داشتند جامعه عمل بپوشد. 


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این که نباید افراطیون در فضایی داخلی کشور مجالی برای ارز‌اندام و رفتارهای غیرقانونی پیدا نکنند، گفت: با توجه به سیاست‌هایی که دولت یازدهم در دستور کار خود قرار داده است می‌تواند بخشی از مشکلات داخلی کشور را حل کرده و گشایش‌های مورد انتظار را در فضای داخلی کشور ایجاد کند، مشروط به این که جریان‌های سیاسی نسبت به خطر افراطی‌گرایی و رادیکالیسم که همواره یک آسیب جدی برای گشایش‌های مورد انتظار عموم جامعه بوده است، هوشیار باشند.


وی در پایان گفت: باید به نحوی رفتار نشود که رادیکالیسم و طیف افراطی ارز اندام کرده و جریان‌های سیاسی را تحت تاثیر خود قرار دهند و بخواهند در مسیری که دولت در پیش گرفته است، ممانعت ایجاد کند. به نظر می‌رسد رئیس جمهور به وعده خود برای سامان سیاست داخلی پی از توافق هسته‌ای پایبند بوده و می‌خواهد به آن‌ها جامه عمل بپوشاند.




تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن