تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803373076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امید به پایان خواب بازار فرش


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امید به پایان خواب بازار فرش اصفهان-ایرنا- روزنامه اصفهان زیبا در گزارش با عنوان " امید به پایان خواب بازار فرش" به بررسی تاثیر توافقات هسته ای بر بازار فرش پرداخت.


این روزنامه نوشت: در این سال های اخیر، جایگاه برتر فرش دستباف ایرانی در جهان در حال فراموشی بود؛ چرا که در این مدت به دلیل تحریم ها و عدم ارتباط تجاری ایران با برخی از کشورها شاهد کاهش صادرات این محصول وهمچنین رکود این بازار بودیم، اما اکنون با انجام توافقات
هسته ای این هنر و صنعت اصیل ایرانی جانی دوباره خواهد گرفت و بخشی از بازارهای سنتی این محصول بازگشایی و رونق به صادرات این محصول باز خواهد گشت.

**نجات صنعت فرش
اولین فرش بافته شده ایران، قالیچه دو هزار و 400 ساله پازیر یک ایرانی است که با نقش گلها و جانوران خیالی و تصویر انسان با لباس های هخامنشیان بافته شده است که در حال حاضر قدیمی ترین فرش ایران در یکی از موزه های کشور روسیه نگهداری میشود.
متاسفانه چنین صنعتی با این پیشینه طولانی مدت ها بود که مشتریان واقعی خود را از دست داده بود تا جایی که چینی ها با کپی کردن نقش و نگار فرش ایرانی به رقیبی برای صنعت فرش دستباف ایران تبدیل شده بودند و درحال وارد آوردن ضربه مهلکی به این هنر اصیل ایرانی بودند. خوشبختانه با انجام توافقات اخیر این صنعت نجات خواهد یافت.
رییس هیات مدیره انجمن علمی فرش ایران در گفتگو با این روزنامه گفت: درج لغو تحریم صدور فرش ایران به آمریکا در برنامه جامع اقدام مشترک ایران و کشورهای 1+5 اهمیت زیادی در وضعیت اقتصادی، اجتماعی این هنر صناعی دارد.
وی افزود:زیرا وضعیت اقتصادی فرش کشور از 29 سپتامبر 2010 میلادی که صادرات فرش ایران به آمریکا و به تبع آن به کشورهای تحت نفوذ آن با مشکل مواجه شد، با نوساناتی روبه رو شد که سمت و سوی صادراتی و تولید فرش را تغییر داد.
به گفته چیت سازیان اجرای توافق نامه برجام در خصوص فرش با توجه به اینکه بخشی از بازارهای سنتی این محصول ارزشمند را که پیش از این و در اوایل دهه 80 شمسی حدود 40 درصد فرش مورد نیاز خود را از ایران تامین می کردند، بازگشایی می کند.
**رفع تحریم های صادراتی
همچنین سعید بابا صفری، مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف اصفهان در رابطه با تاثیر این توافقات بر رونق یافتن بازار داخلی و خارجی فرش می گوید حال که توافقات انجام یافته است نخستین گامی که برداشته می شود رفع تحریم های صادراتی است که این از نکات ذکر شده در متن توافقات است.
با توجه به تحریم ها امکان صادرات تولیدات ایرانی چون فرش دستباف به بازارهای هدف؛ چون آمریکا از بین رفته بود.
وی ادامه می دهد: البته در این مدت فرش ایرانی به کشورهایی هم صادر می شد ولی مشکلات بانکی و بازگشت پول سرمایه گذار مانع رونق فعالیت می شد.
این مسوول خاطر نشان می کند: خوشبختانه با انجام توافقات رونق به بازار فرش ایرانی باز خواهد گشت و البته ورود گردشگران بیشتر از کشورهای مختلف و به عبارتی رونق یافتن صنعت توریسم نیز خود عاملی مهم برای شناسایی و فروش بیشتر فرش ایران به کشورهای دیگر می شود.
وی در رابطه با تاثیر فرش دیگر کشورها مثل چین از رونق افتادن این صنعت در کشورمان می گوید: هنوز هم فرش ایرانی از نظر کیفیت و برند در دنیا حرف اول را می زند و رقیبی ندارد.
وی ادامه داد: ولی چون به دلیل هزینه های تولید با قیمت بالا عرضه می شود ممکن است برخی از کشورها به فرش های چینی گرایش پیدا کنند و این در حالی است که خود کشور چین از بزرگ ترین مشتریان فرش دستباف ایران است.
بابا صفری می افزاید: اگر کسی خواهان فرش دستباف واقعی اصیل و هنرمندانه است از فرش ایران استقبال می کند ولی اگر زیر انداز بخواهد فرش ایرانی یا غیر ایرانی برایش تفاوتی ندارد.
مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف تصریح می کند: برای رونق فرش ایران چه در خارج و هم در داخل ایران می بایست تمهیداتی اندیشد که مهم ترین آن جلب اعتماد مشتری است.
وی ادامه داد: اینگونه که باید مشتری مزیت و کیفیت فرشی که خریداری می کند را بشناسد و راهکارش شناسنامه دار کردن فرش است تا در صورت قدرت خرید، مشتری اعتماد به خرید هم داشته باشد.
همچنین مصطفی مروی که از تولید کنندگان فرش دستباف در اصفهان است در رابطه با تاثیر رفع تحریم ها بر رونق صنعت فرش کشور می گوید: حداقل شش ماه طول می کشد که تاثیر این توافقات بر بازارهای مختلف؛ چون فرش نمایان شود.
وی بیان می کند: فرش های بافته شده زیادی وجود دارد که در انتظار مشتری است و در این مدت تحریم به دلیل رکود بازار به فروش نرفته اند و لازم است که این تولیدات از راه های مختلف چون برگزاری نمایشگاه های فرش مشتریان خود را پیدا کنند تا اوضاع بازار به روال عادی بازگردد.
این فعال خاطر نشان می کند:گذشته از فروش داخلی بهترین روش برای رونق دادن به بازار فرش صادرات است؛ چرا که مشتریان داخل گاها به دلایلی چون عدم قدرت خرید از فرش های ماشینی استفاده می کنند؛ بنابراین با رونق صادرات است که بازار فرش ایرانی جانی دوباره می گیرد.
گ/ه.ا/ 1339



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن