تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819759847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باورهایی که خرافه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: باورهایی که خرافه است گچساران - ایرنا - پیش بینی آینده یا رفع مشکلات فردی با کمک گرفتن از رمالان (دعانویسی و فالگیری) باورهای نادرستی است که ریشه در خرافات دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، رمالان، دعانویسان و افرادی که به قول خودشان طلسم مشکلات مردم را باز می کنند در منازل شخصی خود آزادانه مشغول کسب و کار هستند.
عده ای وقتی از زمین و زمان ناامید می شوند برای انجام آخرین تلاش های خود به سراغ دعانویسان یا رمالان می روند تا گره از مشکل خود بگشایند یا با پیش بینی آینده بهترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرند.
به راستی مهره مار، نعل اسب یا پر طاووس چه قدرتی دارد که می تواند معجزه کند.
پیشگیری ازچشم زخم، شفای بیماری ها، جلوگیری از طلاق، کسب خوشبختی، پولدار شدن و دستیابی به قدرت خواسته هایی است که برخی رسیدن به آن را در گرو قلم دعانویسان و پیشگویی فالگیران می دانند.
ملا محمد یکی از مراجعان به دعانویسان است، او درمان کم شنوایی خود را در قلم یک دعا نویس جست و جو می کند.
او که اصلا به دارو و پزشک اعتقادی ندارد ،می گوید: اطمینان دارد این دعانویس می تواند او را درمان کند چون قبلا چنین تجربه ای داشته است.
یک شهروند ساکن شهر دوگنبدان گفت:هزینه ویزیت هر یک از این افراد به اندازه یک پزشک متخصص است با این تفاوت که پزشک عالمانه دردها را شفا می بخشد اما رمال آسیب های مالی و اجتماعی بسیاری به مراجعان می رساند.
زهرا دره شوری افزود: سال ها پیش یکی از وابستگان برای بچه دار شدن نزد یک رمال رفت او گفت: شب به قبرستان برو و طلاهای خود را در زیر خاک نزدیک فلان قبر دفن کن.
شب با تعقیب آن زن پس از رفتن او طلاها را دزدید و فرار کرد.
وی اظهار کرد:برخی از رمال ها مترصد پیدا کردن یک آدم پولدار هستند تا از او اخاذی کرده و فرار کنند.
امام جمعه باشت گفت: آیا انسان مسلمان از رحمت خدا ناامید می شود یا اعتقاد دارد که کسی و آن هم یک انسان معمولی می تواند بین او خالق هستی واسطه باشد.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود:اگر حکمت الهی بر گره گشایی از آن مشکل باشد دعای خود انسان به استجابت نزدیکتر است یا دعانویس.
وی اظهار کرد: بیشتر کسانی که ادعای آینده نگری از روی قرآن را دارند افراد بی سوادی هستند.
وی تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام مفسران بزرگ قرآن هیچگاه به سمت و سوی پیشگویی نرفته اند.
عبودی بیان کرد: آینده نگری از روی کتاب قرآن کریم دروغ و حرام است.
عبودی تصریح کرد: اگر دعاهایی که دعانویسان برای مراجعه کنندگان خود تجویز می کنند را باز کنید متوجه خواهید شد که تنها یک سری خطوط و اشکال بدون معنا و مفهوم است.
یک کارشناس امور اجتماعی گفت:این گونه باورها چیزی جز تلقین نیست و باید برای اصلاح نگرش ها در جامعه چاره اندیشی کرد.
عزیزالله دیلمی افزود: رواج خرافه ها، پایین بودن اعتماد به نفس و تلقین عامل رواج این باورها در بین مردم است.
وی اظهار کرد:کاهش آسیب های رمالی که برخی از ازدواج ها با پیشگویی آنها به طلاق، بعضی بیمارها به دلیل وقت کشی برای امید به شفا به مرگ منتهی شده نیازمند آموزش های عمومی به مردم و تلاش بیشتر رسانه های ارتباط جمعی است.
رییس دادگستری گچساران گفت: در صورت وجود شاکی خصوصی این افراد بازداشت و برابر قانون با آنها برخورد می شود.
علی دهقان افزود: اگررویت از سوی ماموران حقوقی یا گزارشی مبنی بر کلاهبرداری به مسوولان قضایی برسد برای چنین افرادی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
فرزانه شریفی
8143/1662



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن