تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امروز ارتباط بين حوزه و نظام بسيار زياد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۰ق.ظ)
عضو جامعه مدرسين حوزه: امروز ارتباط بين حوزه و نظام بسيار زياد است موج - قم - عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: امروز شاهديم که ارتباط بين حوزه و نظام بسيار زياد است و حوزه، تشکيلات قضايي را هم از نظر محتوا و هم نيروي انساني پرورش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، عضو جامعه مدرسين حوزه با اشاره به تحولاتي که در حوزه‌هاي علميه صورت گرفته است و با بيان اين که ابعاد حوزه با قبل، قابل مقايسه نيست گفت: رشته‌هايي که قبلاً در حوزه‌هاي علميه به آن ها مي‌پرداختند محدود بود، ولي؛ امروز به لحاظ ارتباطات وسيعي که حوزه با منطقه و جهان اسلام دارد رشته‌هاي حوزه بسيار گسترده شده است.
وي گفت: امروز کارهاي بسياري در ابعاد مختلف در حوزه انجام مي‌شود و محققين کارهاي بسياري در زمينه‌هاي مختلف داشته‌اند و همچنين نهادهاي حوزوي بسياري به صورت تخصصي به تحقيق مشغولند.
حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي افزود: قبل از انقلاب تنها يک نشريه بود که به مسائل ديني مي‌پرداخت و عمدتاً کساني که مي‌خواستند اطلاعات مذهبي به دست بياورند به اين نشريه رجوع مي‌کردند، ولي؛ امروز مجلات و نشريات تخصصي بسياري در حوزه‌هاي علميه منتشر مي‌شود که نشان از پيشرفت علمي حوزه در اين سال‌ها دارد.
وي با بيان اين که درگذشته مسووليت‌هاي روحانيون به تبليغ محدود مي‌شد و ارتباطي بين حوزه و نظام وجود نداشت گفت: امروز شاهديم که ارتباط بين حوزه و نظام بسيار زياد است و حوزه تشکيلات قضايي را هم از نظر محتوا و هم نيروي انساني پرورش مي‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمين عبداللهي با اشاره به اين که در گذشته بين حوزه و دانشگاه فاصله بسياري بود و از حوزه کسي در دانشگاه نبود، ولي امروز روحانيون در رشته‌هاي تخصصي در دانشگاه‌ها حضور دارند، گفت: اگر ابعاد مسووليتي که حوزه‌ علميه دارد را بررسي کنيم احساس مي‌کنيم که پيشرفت در حوزه بسيار زياد است.
با بيان اين که رسالت حوزه جهاني است و بايد با توجه به اين رسالت توسعه يابد تصريح کرد: امروز نيازهاي حوزه فراتر از گذشته است و تا آن نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم و براي رسيدن به آن نقطه بايد تلاش بسياري انجام دهيم، ولي؛ تحولاتي که در حوزه روي داده است بسيار چشمگير است و قابل مقايسه با قبل از انقلاب نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن