تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802533427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد امکانات فنی شبکه ملی اطلاعات دراستان های کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارشی از آخرین وضعیت ورود اینترنت ملی؛
ایجاد امکانات فنی شبکه ملی اطلاعات دراستان های کشور
رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت:همین حالا هم دسترسی به شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و در طول سال‌های آینده دسترسی به این شبکه به مرور زمان تکمیل خواهد شد.

ایجاد امکانات فنی شبکه ملی اطلاعات دراستان های کشور
به گزارش خبرنگار حوزهدنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ،شبکه ملی اطلاعات پروژه ای که چند وقتی است در کشور مطرح شده، قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه کامل شود. به گفته مسئولان ارتباطات با اجرای این شبکه در داخل کشور 80 درصد نیازهای مردم از شبکه داخلی و با سرعت بالا تامین می شود.


می توان گفت طرح شبکه ملی اینترنت در کشور ما از اواخر سال 1384مطرح شد ومهمترین دلیل پیاده سازی این شبکه درآن سال کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت اعلام شد.در سال 1385 قرار شد پرو‍‍‍زه اینترنت ملی در مرکز تحقیقات مخابرات ایران انجام شود.در سال 1386 نیز همین موضوع تکرار شد واین بار برنامه های عملیاتی راه اندازی وبهره برداری اینترنت ملی در سال های 1386 تا 1388 در هیات وزیران تصویب شد. 


اما شبکه ملی اینترنت در سال 1389 با نام جدید شبکه ملی اطلاعات به صورت جدی تر مطرح شد به طوری که کلیات موضوع در ماده 46 برنامه پنجم توسعه مطرح شد.


پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و اینکه آیا تاکنون این پروژه در کشور اجرا شده است یانه یکی از موضوعاتی است که همواره مطرح بوده و واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات نیزدر مراسم رونمایی از پروژه توانا  در سال جاری از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات وتامین 35 درصد اطلاعات از داخل کشور خبر داد.


همچنین روز گذشته جهانگرد معاون وزیر ارتباطات در مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز توسعه آموزش فاوای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد (UN- APCICT)که به منظور ارتقاء سطح آموزش ICT در کشور به امضاء رسید در خصوص وضعیت شبکه ملی اطلاعات در کشور اظهار کرد:بر اساس تعریف شورای عالی فضای مجازی و قانون برنامه پنجم، لازم است که در ایران شبکه‌ای در حوزه ارتباطات ایجاد شود که این شبکه‌ی پرظرفیت اینترنت امکان دسترسی به دیتا را فراهم کرده و صددرصد ظرفیت مسیردهی به تقاضاهایی که مبدا و مقصد آنها داخل کشور است را تامین کند.


وی افزود: وقتی می‌خواهیم تولید یا انتقال داده را در درون کشور دنبال کنیم بهتر آن است که از شبکه‌ای استفاده شود که اطلاعات در داخل کشور محفوظ مانده و به خارج از کشور منتقل نشود. خوشبختانه این ویژگی‌ها در طراحی شبکه ملی اطلاعات لحاظ شده و اخیرا با افزایش امکانات فنی امکانی ایجاد شده است که مسیریابی ترافیک در داخل کشور انجام شده و در حوزه تبادلات بین‌الملل نیز اشراف وجود داشته باشد.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین اظهار کرد: طبق قانون برنامه پنجم توسعه لازم است که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، ترافیک پرظرفیت برای 60 درصد خانوارها و صددرصد کسب و کارها ایجاد شود که طبق برنامه ما مسوول طراحی این موضوع بودیم و اجرای آن طبیعتا در بخش‌های دیگری مانند شرکت ارتباطات زیرساخت و یا شرکت‌های PAP دنبال خواهد شد.


وی همچنین گفت:تاکنون در برخی شهرها و استان‌های کشور امکانات فنی فراهم شده است اما به طور کلی در تمام دنیا وقتی از شبکه‌های اطلاعاتی استفاده می‌شود معمولا 60 تا 70 درصد نیازهای داخلی مردم در خود کشور مدیریت می‌شود و 20 تا 30 درصد نقل و انتقالات نیز که به بخش بین‌الملل اختصاص دارد در شبکه‌های بهینه‌سازی شده صورت می‌گیرد.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

امضای تفاهمنامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات با UN- APCICT
نقش مهارت نیروی انسانی در بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری دولت الکترونیک
احتمال برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک ایران- آذربایجان در نیمه دوم سال جاری
پست فعالیت بانک ها را اقتصادی تر می کند




۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن