تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک ميليون و ۷۵۵ هزار تومان حداقل حقوق پرستاران شرکتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲ق.ظ)
يک ميليون و ۷۵۵ هزار تومان حداقل حقوق پرستاران شرکتي موج - عضو شوراي عالي سازمان نظام پرستاري با تاکيد بر پيگيري روند استخدام پرستاران شرکتي، گفت: حداقل حقوق پرستاران شرکتي يک ميليون و ۷۵۵ هزار تومان تعيين شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد لک افزود: سازمان نظام پرستاري همان طور که پيش از اين نيز مکرراً اعلام داشته است به هيچ عنوان با استخدام پرستاران به صورت شرکتي موافق نبوده و همواره به دنبال جذب پرستاران به شکل رسمي بوده است ولي شرايط به گونه اي است که در بسياري از حوزه‌ها دولت به منظور کوچک سازي بدنه دولت تمايلي به استخدام نداشته و اين مسأله نيز فقط مربوط به حوزه پرستاري نيست.
وي افزود: لذا با توجه به کمبود شديد نيروي پرستاري و ممانعت دولت بر استخدام رسمي و تأکيد بر جذب شرکتي، سازمان نظام پرستاري به منظور جبران شديد نيرو با لحاظ سه شرط با استخدام شرکتي پرستاران موافقت کرد بدين ترتيب که حقوق و دريافتي پرستاران شرکتي نبايد کمتر از پرستاران رسمي و پيماني باشد، همچنين پرستاران شرکتي نيز ضمن داشتن بيمه از ساير مزايا همچون، کارانه، اضافه کار، قانون ارتقاي بهره وري و ساير قوانيني که مشمول پرستاران رسمي مي‌شود، بهره مند شوند.
مدير روابط عمومي سازمان نظام پرستاري ادامه داد: سازمان نظام پرستاري اين سه شرط را گذاشت و هم اکنون نيز همزمان با اين که همچنان پيگير جذب پرستاران از نوع استخدام رسمي است، به جد نيز به دنبال رعايت سه شرط پيش بيني شده در مورد پرستاران شرکتي است تا اگر خداي ناکرده در جايي اشکالي وجود داشت، سريعاً شناسايي کرده و موضوع را گزارش دهد و پيگيري کند.
وي ادامه داد: همچنين بر اساس صورت جلسه اي که در خرداد سال ۹۳ از سوي معاونت توسعه ابلاغ شده است حداقل دريافتي کارشناسان پرستاري، هوشبري و اتاق عمل يک ميليون و ۷۵۵ هزار تومان، کاردان‌هاي اتاق عمل و هوشبري يک ميليون و ۵۲۱ هزار تومان و بهياران يک ميليون و ۴۰۴ هزار تومان تعريف و ابلاغ شده است.
لک اضافه کرد: البته به دنبال پيگيري‌هاي سازمان نظام پرستاري براي جلوگيري از هرگونه تضييع حقي از پرستاران شرکتي، وزارت بهداشت به منظور اعمال نظارت خوب بر موضوع پرستاران شرکتي و عدم تکرار مشکلات گذشته و استثمار آن‌ها توسط شرکت‌ها با تأسيس موسسه اي تحت عنوان کارآفرينان آوا سلامت وابسته به هيئت امناي ارزي وزارت بهداشت موافقت کرد تا جذب پرستاران شرکتي توسط اين موسسه صورت گيرد.
وي با اشاره به آغاز بکار اين موسسه در جذب پرستاران شرکتي گفت: اين موسسه نيز دولتي است لذا فرد خاصي در آن ذي نفع نيست و اختصاصاً در جهت نظارت بر روند استخدام پرستاران شرکتي فعاليت مي‌کند و قراردادهايي را نيز با برخي از دانشگاه‌ها بسته و يا در حال انجام است و برخي از دانشگاه‌ها نيز که پيش از اين قراردادهايي با ساير شرکت‌ها منعقد کرده‌اند، منتظر هستند تا مدت قراردادشان به پايان رسد و تحت نظر اين موسسه بيايند.
عضو شوراي عالي نظام پرستاري يادآور شد: دانشگاه‌هاي علوم پزشکي اهواز و آبادان جزو اولين دانشگاه‌هايي بودند که با موسسه کارآفرينان آوا سلامت به منظور جذب پرستار شرکتي قرار داد بسته‌اند، لذا در نظر است فردا مديرعامل اين موسسه به منظور بررسي روند استخدام‌ها و رضايتمندي پرستاران جذب شده سفري به خوزستان داشته باشد تا ضمن ديدار با پرستاراني که زير نظر اين موسسه جذب بيمارستان‌هاي استان خوزستان شده‌اند، از نزديک پاسخگوي سئوالات پرستاران باشد.
وي با بيان اين که در استان خوزستان ۴۵۰ نفر به استخدام اين موسسه درآمده‌اند، افزود: همچنين جلسه اي با هيأت رئيسه و معاونت‌هاي پشتيباني دانشگاه‌هاي مذکور با حضور مبارکي مدير عامل موسسه کارآفرينان آوا سلامت برگزار مي‌شود تا موارد و مشکلات احتمالي در اين نشست بازگو و حل و فصل شود.
لک تصريح کرد: اين بازديدها جهت نظارت بر روند استخدام‌هاي شرکتي زير نظر موسسه کارآفرينان آوا سلامت با پيگيري‌هاي سازمان نظام پرستاري تداوم دارد تا پرستاران شرکتي با احساس رضايت و فراغ بال به ارائه خدمت به بيماران بپردازند و بتوانند حداقل با رضايت شغلي و انگيزه خدمتي بيش از پيش به مردم خدمات رساني کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن