تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820378738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال دو هزار تن انجیر در ارزوئیه تولید می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امسال دو هزار تن انجیر در ارزوئیه تولید می شود کرمان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: پیش بینی می شود تولید انجیر در سال جاری بالغ بر دو هزار تن باشد و به نظر می رسد به علت کمبود منابع آبی، تولید امسال اندکی نسبت سال گذشته کاهش داشته باشد.


مجید حبیبی روز چهارشنبه درگفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیاز آبی این محصول گفت: درخت انجیر نیاز آبی بیشتری دارد و با توجه به طرح اصلاح الگوی کشت و توسعه کشت گیاهان با مصرف آب کم، کاشت درخت انجیر در توسعه کشاورزی مد نظر نیست.
مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه افزود: برای مدیریت مصرف آب، کشاورزان بایستی سیستم های آبیاری مکانیزه را مد نظر قرار داده و روش های آبیاری سنتی را ازچرخه کشاورزی خارج کنند.
وی با اشاره به خشکسالی های اخیر گفت: جایگزین کردن سیستم آبیاری مکانیزه می تواند در کاهش مصرف آب تاثیر بسزا و برای کشاورزان صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.
حبیبی تصریح کرد: انجیر تولید شده در شهرستان ارزوئیه علاوه بر تامین نیاز استان کرمان، به برخی دیگر از استان های کشور نیز صادر می شود.
وی بیان کرد: برداشت انجیر از 20 تیر ماه از 292 هکتار سطح زیر کشت باغات شهرستان ارزوئیه در روستاهای گیجوئیه، گلستان، دهسرد و سایر مناطق آغاز شده و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد.
ارزوئیه در 250 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد و به دلیل داشتن خاک حاصلخیز و آب و هوای مناسب، اکثر محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود.
/1860/8060



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن