تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819170418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدور گواهی بهداشتی برای صادرات یک هزار اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صدور گواهی بهداشتی برای صادرات یک هزار اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر ساری - ایرنا - سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر از صدور گواهی بهداشتی برای صادرات یک هزار و 600 اصله گل و گیاه زینتی از بندر نوشهر به خارج از کشور خبر داد.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمد رضا رضوی زاده گفت: در تیرماه امسال از سوی واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر، گواهی بهداشتی صادراتی یک هزار و 600 اصله گل و گیاه زینتی به خارج از کشور صادر شد.
وی ادامه داد: 53 هزار و 618 تن محصولات کشاورزی شامل گندم خوراکی، جو و ذرت دامی و 9 هزار و 341 متر مکعب چوب به این بندر وارد و ترخیص شد.
استان مازندران در تولید درخت و درختچه های زینتی مقام نخست و در تولید گل های زینتی مقام دوم کشور را دارد و حدود 90 درصد تولید گل های گلخانه ای و زینتی مازندران در غرب استان تولید می شود.
طبق آمار منابع رسمی، سالانه حدود 235 میلیون گل و گیاه زینتی و 38 میلیون درختچه به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان در مازندران به صورت اصله، شاخه، گلدان، بوته و پیاز تولید می شود.
به گفته مسوولان بین پنج تا هفت درصد گل و گیاه تولیدی این استان صادراتی است.
برخی آمارها نشان می دهد که حدود 12 درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران به ضایعات تبدیل می شود که نبود سامانه مناسب حمل و نقل، بسته بندی نامناسب، بازاریابی ضعیف، نبود نمایشگاه دایم، نبود هماهنگی های بین بخشی، ضعف تشکیلاتی اتحادیه گل و گیاه زینتی، ناشناخته بودن بازار هدف و ضعف دانش صادرکنندگان از فنون بازاریابی بین المللی از جمله دلایل آن عنوان شده است.
16 درصد گل و گیاه کشور یعنی سالانه 160 میلیون شاخه و اصله و گلدان گل در 600 هکتار فضای بسته گلخانه ای و باز در استان مازندران تولید می شود.ک/1
6097



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن