تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799165396




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش نویس تعیین سهم مردم و دولت در پیشگیری از وقوع جرم تدوین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس پلیس پیشگیری ناجا: پیش نویس تعیین سهم مردم و دولت در پیشگیری از وقوع جرم تدوین می شود تهران-ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: پیش نویس تعیین سهم و نقش مردم، بخش های دولتی و غیردولتی در پیشگیری از وقوع جرم تدوین می شود که تاکنون 10 تا 15 مولفه آن مشخص شده است.


سردار محمد شرفی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: نظامند و قانومند شدن سهم و نقش مردم، بخش دولتی و بخش خصوصی باید در قالب طرحی در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: پلیس پیشگیری ناجا به دنبال نظامند و قانونمند کردن سهم و نقش مردم، بخش های خصوصی و دولتی در پیشگیری از وقوع جرم است.
شرفی افزود: این پیش نویس هنوز تکمیل نشده و نیازمند است تا در اتاق های فکر تکمیل تر شود.
وی در مورد متولی تامین امنیت، گفت: از کارگر شهرداری که به موقع برف را پارو کرده تا راننده خودرودیی دچار تصادف نشود و فردی آسیب نبیند تا قلم خبرنگار و لنز دوربین عکاسان و همچنین قطره خون شهدا همه و همه در تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرم نقش دارند.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به رعایت نکات پیشگیرانه به مردم ، گفت: فردی که برای ساختمان خود میلیاردها هزینه می کند به او گفته می شود 200 هزار تومان برای جلوگیری از وقوع جرم به منظور نصب دوربین هزینه کن، از این کار امتناع می کند یا فردی که مجتمع تجاری می سازد و به او گفته می شود پارکنیگی در این مجتمع بساز تا خودروی مردم در امنیت باشد، امتناع می کند در حالی که اثرات آن بعد ها خود را در نارضایتی مردم نشان می دهد.

**اجرای پلیس اطفال نیازمند لایحه است
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: اجرای پلیس اطفال نیازمند لایحه و تدوین آیین نامه های مختلف است.
شرفی اضافه کرد: در کشورهای مختلف به نوعی پلیس اطفال فعال است و هر یک از آن ها با یک الگو و مدل خاصی این نوع پلیس را تشکیل داده اند و ما نیز باید به این سمت برویم.
وی ادامه داد: این پلیس در حوزه پیشگیری از جرم، آموزش به کودکان در عرصه های مختلف، حمایت و مشاوره به کودکان بزه دیده فعالیت کرده و در این راستا، پلیس مهارت ها و آموزش های خاص را طی می کند.
شرفی اضافه کرد: در پلیس اطفال حتی برای کودکانی که بزه دیده یا در معرض بزه هستند برنامه ای تدارک دیده و باید محل متناسب با شرایط سنی، روحی و روانی برای نگهداری آن ها در نظر گرفته می شود.
شرفی با بیان اینکه حمایت از کودکان در معرض خطر بزه از برنامه های پلیس اطفال است، گفت: باید لایحه ای برای این پلیس تعریف شود و سهم و نقش سازمان های دولتی و حمایتی ، نقش پلیس، دستگاه قضا و آموزش و پرورش در آن دیده شود همچنین منشور اخلاقی پلیس نیز با هدف ارشاد ، آموزش و توانمندسازی کودکان و والدین تعریف شود.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اضافه کرد: در ساختار این پلیس، افسران اجتماعی پیش بینی شده که در حد مشاوره و مددکاری در مراکز آموزشگاهی دوره های آموزشی را سپری کنند که البته در این راستا دو ماموریت پیشگیری از طریق آموزش و آشناسازی دانش آموزان و شناسایی کودکان بزه دیده یا در معرض بزه انجام می شود.
شرفی اظهار داشت: براساس ماده 31 قانون آیین دادرسی کیفری پلیس اطفال لازم الاجرا است و بیشتر از بانوان در این پلیس نقش آفرینی خواهند کرد.
وی در مورد طرح مکنا(مدیریت کیفیت نیروی انتظامی) گفت: این طرح در برخی از استان ها پیشرفت خوبی داشته به گونه ای به عنوان مثال در تحت نظرگاه های آذربایجان غربی دوربین های پایش تصویری نصب شده و در تمام شهرستان ها در جهت ایجاد فضای امن این اقدام انجام شده است.
شرفی گفت: در جهت رفتارسازی خود پلیس و مراقبت از رفتار آن ها، این سیستم ها نصب می شوند و سال به سال تعداد آن ها در کلانتریها افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه در طرح مکنا خوشایندسازی محیط خدمتی در کلانتری ها مطرح است، گفت: این موضوع در تهران اجرا شده و دراین راستا استانداردسازی و بازمهندسی فرآیند کار در کلانتری ها انجام شد.
شرفی با بیان اینکه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در حوزه پلیس پیشگیری جزء برنامه های نیروی انتظامی است، گفت: این مساله در قالب کارگاه آموزشی در بیش از 18 استان اجرا شده و سایر یگان های نیروی انتظامی اعم از راهور و غیره استانداردسازی و تعالی رفتار را سپری کرده و 10 دوره مهارت آموزشی را گذرانده اند.
وی با بیان اینکه 97 درصد کارکنان این دوره را گذرانده اند، گفت: سنجش سلامت اداری در پلیس اقدامی است که در نیروی انتظامی اجرا شده چرا که کمتر دستگاهی است که جرات کند میزان سلامت اداری خود را بسنجد اما پلیس با شهامت این اقدام را انجام داده و در این طرح مشخص شده که سلامت اداری کلانتری ها به در چه وضعیتی است تا ضعف ها را برطرف کنیم.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی اظهار داشت: ملزومات اداری پلیس نسبت به گذشته بهتر شده اما نیازمند پشتیبانی بهتر است تا اعتبارات گشایش یابد و بهترین خدمات در حوزه های مختلف پلیس منجر به رضایتمندی مردم شود.
وی با اشاره به اینکه میزان رضایتمندی مردم از پلیس افزایش یافته است، گفت: البته هنوز با نقطه ایده آل که پلیس بهترین شرایط را فراهم کند، فاصله داریم اما نمره قبولی پلیس در حوزه سلامت اداری از 100 ، حدود 70 بوده و در کنار سه دستگاه دیگر قرار دارد.
شرفی گفت: در طرح سلامت اداری پلیس در هر استان 150 پرسشگر به استان ها اعزام شدند تا از مردم درباره تجربه خود و شنیده های خود از کلانتری ها سوال کنند.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی همچنین از الکترونیکی شدن پرونده ها خبر داد و گفت: پرونده ها به صورت الکترونیک به دستگاه قضا برای صرفه جویی در وقت و منابع انسانی ارجاع می شود و این امر سبب رضایت مردم شده است.
وی تصریح کرد: البته این اقدام نهایی نشده و به نظر می رسد مسوولان قوه قضائیه باید در این زمینه پلیس را یاری کنند هر چند این الکترونیکی شدن پرونده ها رونمایی شده و زیرساخت های آن آماده شده است اما نیازمند کمک دستگاه قضا هستیم.
شرفی گفت: حتی بنا داریم تا متهم به صورت فیزیکی به محاکم قضایی اعزام نکنیم و از طریق ویدئو کنفرانس اقدامات لازم دراین زمینه انجام شود که این امر در صرفه جویی منابع و همچنین کاهش جرایم موثر است.
اجتمام(3)9105** 1418



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن