تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802518323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقرار نظام جامع استاندارد در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه اقتصادی تاکید شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استقرار نظام جامع استاندارد در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه اقتصادی تاکید شده است تهران - ایرنا - معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بر استقرار نظام جامع استاندارد در سطح کشور تاکید شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اباذری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری همایش بررسی مسایل و مشکلات تدوین استاندارد در سالن اجتماعات هتل آکادمی ملی فوتبال، گفت: سازمان ملی استاندارد وظایف مهم در حوزه سلامت، بهداشت و رفاه اقتصادی خانواده ها به عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 27 هزار سند استاندارد در سازمان ملی استاندارد تدوین شده، گفت: به طور متوسط سالانه بیش از سه هزار استاندارد با مشارکت نزدیک به 10 هزار نفر از صاحب نظران، پژوهشگران و اساتید دانشگاه ها به سرانجام می رسد.
اباذری با اشاره به انجام بیش از 300 هزار بازرسی، نمونه برداری و آزمایش سالانه در حوزه نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی کشور گفت: حدود 200 هزار اظهارنامه کالای وارداتی و صادراتی نیز در طول سال مورد بررسی های کارشناسان استاندار قرار گرفته است.
وی به انجام 10هزار آزمون بر روی نمونه های فلزات گرانبها و محصولات طلا اشاره کرد و گفت: در حوزه استاندارسازی اوزان و مقیاس ها نیز سالانه حدود 500 هزار ترازو، 62 هزار نازل سوخت و 23 هزار باسکول ثابت همکف مورد آزمون (تست) استاندارد قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز این سازمان با ساماندهی نزدیک به پنج هزار نفر در قالب 170 کمیته فنی متناظر بین المللی توانست پیشنهادهایی در ارتباط با اسناد استاندارسازی به سازمان های بین المللی ارائه دهد که بخش قابل توجهی نیز مورد پذیرش قرار گرفته است.
اباذری افزود: با وجود انجام کارهای قابل توجه در این مدت لازم است با استفاده از توانمندی بخش خصوصی جهش های جدی تر برای انجام کارهای بسیار بزرگ در حوزه استاندارد سازی انجام شود تا پاسخگوی انتظارات مسوولان امر و احتیاجات رو به افزایش جامعه نیز باشیم.
وی گفت: برای اجرایی شدن این امر و کسب نظرات فعالان این حوزه یک سلسله نشست هایی نیز به مانند این همایش در سطح استان ها برگزار می شود.
اباذری افزود: این همایش نیز که در راستای سلسله نشست های استانی برگزار شد، علاوه بر آگاهی از چالش ها و تنگناهای موجود از زبان فعالان حوزه استاندارد، زمینه افزایش مشارکت بخش خصوصی نیز تامین می شود.
وی گفت: در این همایش نظرات مدیران کنترل کیفیت، تدوین کنندگان استاندارد، آزمایشگاه های همکار، شرکت های آموزشی و بازرسی بخش های مختلف طرح شده و با حضور مدیران سازمان پاسخ داده می شود.
اباذری با اشاره به اینکه برخی موارد مطرح شده نیز قابل استفاده در سازمان است، گفت: این موارد با قرار گرفتن در دستور کار مسوولان این سازمان، موجبات اصلاح کارها و به روز رسانی دستورالعمل ها و روش های اجرایی سازمان نیز می شود.
وی با تاکید بر اینکه حوزه محیط زیست از اولویت خاصی در سازمان برخوردار است، گفت: استاندارسازی مباحث زیست محیطی یکی از دغدغه های مهم سازمان ملی استاندارد است.
اباذری تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از استانداردهای مورد نیاز در حوزه محیط زیست در سازمان استاندارد تهیه شده و برای استفاده مسوولان و فعالان این حوزه بر روی پورتال سازمان قرار گرفته است.
وی گفت: به کارشناسان تدوین کننده استانداردها در این سازمان توصیه شده است که مسایل محیط زیست را در اولویت قرار دهند.
اباذری با اشاره به بند 24 از مباحث اقتصاد مقاومتی گفت: بر این اساس، تعیین استاندارد و ترویج و نشر آن بر روی تمام کالاها و محصولات داخلی تاکید شده است.
وی تصریح کرد: براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تدوین برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بر استقرار نظام جامع استاندارد در سطح کشور تاکید شده است.
معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: به همین منظور برای تحقق این امر نیازمند به مشارکت تمامی ذینفعان، صاحب نظران، پژوهشگران و به ویژه اساتید دانشگاه ضروری ولازم است.
تهرام/1699**1613



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن