تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798415671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق نيازي به رأي مجلس ندارد / بانک مرکزي مرجع اعلام آمار است نه اوباما و سناتورهاي آمريکايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۱۰ب.ظ)
نوبخت در نشست خبري: توافق نيازي به رأي مجلس ندارد / بانک مرکزي مرجع اعلام آمار است نه اوباما و سناتورهاي آمريکايي موج- سخنگوي دولت درباره رأي گيري مجلس درخصوص «برجام» گفت: قرار نيست که مجلس به اين توافق رأي بدهد؛ طبق مصوبه مجلس توافق در شوراي عالي امنيت بررسي مي‌شود و مجلس مي‌تواند نظراتش را به شورا منتقل کند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر نوبخت در نشست خبري امروز خود با اشاره به نحوه تعامل ايران با کشورهاي اروپايي در دوران پساتحريم، گفت: تجربه به ما نشان داد که نحوه تعامل برخي از کشورها در دوران تحريم، منفي بوده است و حال موضع ما در شرايط پس از تحريم با اين شرکت‌ها چيست؟
وي افزود: امروز نسبت به گذشته شرايط متفاوت است؛ در شرايط تحريم، شرايط شرکت‌ها تحميلي و انحصاري بود، اما در شرايط پس از تحريم، ما قدرت انتخاب داريم و مي‌توانيم شرکت‌ها را بر اساس منافع ملي خودمان انتخاب کنيم.
سخنگوي دولت تاکيد کرد: هر کشوري که مناسب‌ترين پيشنهاد را در ارتباط با سرمايه‌گذاري در ايران داشته باشد، آن را انتخاب خواهيم کرد.
در ادامه سوال خبرنگاري مبني بر اين که چرا فابيوس بايد اولين وزيري باشد که به ايران مي‌آيد؟
نوبخت در پاسخ گفت: برخي از دولت‌ها در شرايط تحريم رفتار مناسبي نداشتند و حتي سخت‌گيري آنان بيشتر بود اما همانطور که در مذاکرات، منافع خود را دنبال کرديم، نسبت به اين کشورها هم که تا ديروز بر طبل تهديد و تحريم مي‌کوبيدند، الان گام سبقت گذاشته‌اند که بيايند و در بهبود و توسعه اقتصادي‌مان مشارکت داشته باشند، قطعاً ما باز منافع ملي خود را در نظر خواهيم گرفت.
وي افزود: اين قطعاً مورد نظر شما نيست، چون تا ديروز که ما را تحريم کرده بودند و حال که امروز رفع تحريم کرده‌اند، ما باز اجازه دهيم که اين تحريم ادامه پيدا کند. اين کشور هم مانند کشورهاي ديگر مي‌تواند بيايد نظراتش را اعلام کند و قطعاً ما بايد انتخاب کنيم.
سخنگوي دولت تاکيد کرد: هيات‌هايي که از کشورهاي ديگر به ويژه کشورهاي اروپايي مي‌آيند، اهداف خود را دنبال مي‌کنند و شايد مناسب‌ترين وضع اين باشد که از اقتصاد ايران استفاده کنند اما؛ ما نيز از آنان خواسته‌هايي داريم.

سه هدف ايران در مذاکرات اقتصادي با اروپا
نوبخت با اشاره به سه هدف ايران از تعامل با شرکت‌هاي اقتصادي غرب، گفت: همکاري براي سرمايه‌گذاري‌هاي مورد نياز، همکاري در زمينه تکنولوژي مورد نياز و همکاري در ايجاد بازارهايي براي صادرات کالاهاي غيرنفتي ما سه هدفي است که از سوي ايران در رايزني و تعامل با شرکت‌هاي اقتصادي خارجي دنبال مي‌شود.

دولتمردان اقتصادي نيز مانند دولتمردان ديپلماسي در برابر زياده خواهي هاي غرب مقاومت کنند
وي رايزني‌هاي اقتصادي با شرکت‌هاي خارجي را در ادامه مذاکرات هسته‌اي عنوان کرد و گفت: اين رايزني‌ها استمرار همان مذاکرات است که در گذشته در موضوع هسته‌اي بوده و امروز در موضوع اقتصادي است. همان‌گونه که مردان ديپلماسي ما در آنجا تلاش کردند که در برابر زياده‌خواهي ۱+۵ ايستادند و مقاومت کردند، الان هم از مردان اقتصادي‌مان انتظار داريم در برابر شرکت‌هاي غربي که مي‌خواهند خواسته‌هاي خود را تحميل کنند، مقاومت کنند و خواسته‌ها و منافع ملي خودمان را تأمين کنيم.
سخنگوي دولت گفت: بنابراين ما بايد از آمدن هيچ هياتي ذوق‌زده نشويم، قدرت انتخاب بايد داشته باشيم، براي چيزهايي که توسعه کشور را به دنبال خواهد داشت.

جلسه اقتصادي دولت براي چگونگي سرمايه گذاري در شرايط پساتحريم
نوبخت با اشاره به جلسه صبح امروز تيم اقتصادي دولت با حضور رئيس‌جمهور براي چگونگي سرمايه‌گذاري در شرايط پس از تحريم، گفت: در همين جلسه‌اي که با حضور رئيس‌جمهور برگزار شد و هر يک از دستگاه‌هاي اقتصادي برنامه‌هايشان را براي شرايط بعد از تحريم اعلام مي‌کردند، تاکيد رئيس‌جمهور اين بود که به هيچ وجه نبايد اقتصادمان را بازار واردات کالاهاي خارجي کنيم، بلکه بايد دنبال تأمين منابعي باشيم که احتياج داريم.
وي گفت: البته عده‌اي حتماً با نگاهي دلسوزانه مي‌گويند که ما نبايد با بعضي از کشورها ارتباطي داشته باشيم که اشاره شد به فرانسه.
سخنگوي دولت يکي از مشکلات کشور را حمل و نقل هوايي دانست و گفت: من از شما سوال مي‌کنم فرانسه مي‌تواند در خصوص هواپيماهاي ايرباس و ميراژ، نيازهاي کشور را تأمين کند؟ رقيب ديگر او بوئينگ است. حال فرانسه را به خاطر برخي از مسائل بياييم کنار بگذاريم و آنطرف هم که آمريکا است، يک‌جور ديگر کنار بگذاريم؛ آيا اين سياست معقولي است؟
نوبخت با بيان اينکه ما بايد به شرايط جديد پس از تحريم فکر کنيم، گفت: ما بايد در اين شرايط به منافع خودمان بايد بيانديشيم، نگراني‌هاي برخي افراد قابل تحمل است، مي‌توانند نظر خود را بيان کنند اما وقتي حاکميت در ارتباط با توسعه کشور نظر دارد، قطعاً بايد خودشان را با حاکميت کشور منطبق کنند و به منافع ملي و منافع مردم فکر کنند.
وي با بيان اينکه ما از روند مذاکرات و گذشته باخبر هستيم، گفت: مطمئن باشيد فرآيند تصميمات ما طوري خواهد بود که منافع ملي و سرفرازي ايرانيان تأمين شود.

تخصيص دو هزار و ۱۳۷ هزار ميليارد تومان اعتبارات طرح‌هاي عمراني تا پايان مرداد
نوبخت در بخش ديگري از نشست خبري خود خبر از پرداخت بالغ بر دو هزار و ۱۳۷ هزار ميليارد تومان اعتبارات طرح‌هاي عمراني تا پايان مرداد خبر داد و گفت: اين رقم در سال ۹۳ تا اين تاريخ ۵۲۸ ميليارد تومان بود که مقايسه پرداخت امسال نسبت به سال گذشته بيش از ۴ برابر است.

از اينکه احمدي نژاد مسووليت اقدامات دولت خود را همچون بابک زنجاني قبول کند استقبال مي‌کنيم
وي همچنين درخصوص شکايت احمدي نژاد از جهانگيري گفت: ما بعد از اين دولت يازدهم فعاليت خود را آغاز کرد عده اي اين انتظار را داشتند که اسناد تخلف دولت قبل را دولت يازدهم رسانه اي کند اما دولت نمي‌خواست وقت خود را مصروف دعوا کند بنابراين اين سياست را دنبال نکرد.
سخنگوي دولت با بيان اين که دولت يازدهم اسناد تخلف دولت گذشته را به قوه قضاييه فرستاد گفت: خوشحال مي‌شويم آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور دولت سابق مسووليت اقدامات دولت قبل از جمله کارهاي بابک زنجاني را قبول کند. آقاي جهانگيري که رئيس مبارزه با مفاسد اقتصادي است که هم اطلاعات لازم را در اين خصوص دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور گفت: ما استقبال مي‌کنيم که هر يک مسوولان دولت قبلي در قبال مسووليت نسبت به اين تخلف‌ها بيايند و در قوه قضاييه پاسخگو باشند. لذا از اينکه دفاعيات خود را به قوه قضاييه انعکاس دهند استقبال مي‌کنيم و داوري محاکم قضايي را پذيرا هستيم.

حوزه‌ها و مکان‌هايي که بايد سرمايه گذاري شود مشخص شده
نوبخت همچنين درخصوص شرايط پس از تحريم گفت: اولويت‌هاي ما درخصوص حوزه‌هايي که بايد سرمايه گذاري اقتصادي صورت بگيرد مشخص شده است و حوزه‌ها و مکان‌هاي خاصي که بايد مورد سرمايه گذاري قرار گيرد را تعيين کرده‌ايم لذا اين بخش‌هاي اولويت دار براي سرمايه گذاري را در مذاکرات اقتصادي با هيات هاي اروپايي مطرح مي‌کنيم.

جذب فارغ التحصيلان بيکار با سرمايه گذاري دوران پساتحريم
وي همچنين درخصوص بيکاري افراد فارغ التحصيل گفت: تا امروز امکانات براي استفاده از اين ظرفيت‌ها ناکافي بود و ما امکان استفاده از اين ظرفيت‌ها را نداشتيم. با شرايط پسا تحريم و سرمايه گذاري‌هاي مناسب از نيروهاي تحصيلکرده نيز استفاده خواهيم کرد.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به اين سؤال که هزينه‌هاي جاري بودجه سال ۹۴ نسبت به بودجه سال ۹۳ افزايش داشته آيا در بودجه ۹۵ هم هزينه‌هاي جاري افزايش خواهد يافت گفت: در بودجه ۹۴ هزينه‌هاي جاري ۱۱ درصد و عمراني ۱۶ درصد افزايش داشت و بودجه ۲۳۶ هزار ميليارد توماني را مجلس به ۲۲۰ هزار ميليارد تومان تغيير داد اما باز ما نتوانستيم اين درآمد را کسب کنيم لذا کشور را متناسب با اعداد و ارقامي که قابل وصول است اداره مي‌کنيم بنابراين بايد صرفه جويي کنيم و به همين منظور سازمان مديريت و برنامه ريزي بخشنامه اي را مبني بر صرفه جويي دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

هدف از همکاري با شرکت‌هاي خارجي توسعه صادرات است
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با اشاره به هدف ايران از تعامل و همکاري با شرکت‌هاي خارجي گفت: هدف ما توسعه صادرات است و نه واردات.

تشکيل کارگروهي براي رسيدگي به سيل اخير و شناسايي مقصران
نوبخت همچنين در مورد وقوع سيل در تهران و شهرهاي شمالي کشور گفت: هم از سوي وزارت کشور و هم سازمان مديريت کارگروهي به رياست مهندس تولايي تعيين شد و قرار شد که تمام فرآيند اين رخداد غم انگيز بررسي شود تا مقصران و راهکارهايي که مي‌شود از تکرار اين موارد جلوگيري کرد شناسايي شود و وظيفه سازمان مديريت و برنامه ريزي اين است که در حد مقدور براي اين حوادث و پيشگيري از آن تأمين مالي کند.

روابط دولت و مجلس ندارد رابطه دو قوه بسيار صميمانه است
وي همچنين درخصوص طرح استيضاح‌هاي وزيران در مجلس گفت: اين طرح‌ها هيچ تاثيري در روابط دولت و مجلس ندارد رابطه دو قوه بسيار صميمانه است و تلاش مي‌کنيم که نهايت تعامل را با يکديگر داشته باشيم.
سخنگوي دولت همچنين درخصوص افزايش قيمت خودرو که مورد سؤال يکي از خبرنگاران بود گفت: شوراي رقابت در اين ارتباط وارد عمل مي‌شود و وظايف خود را انجام مي‌دهد.

مردم بايد آثار رفع تحريم‌ها را احساس کنند
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور همچنين درخصوص بالا رفتن سطح توقع جامعه در پي رفع تحريم‌ها گفت: همانگونه که تحريم‌ها باعث شد مردم آن را بر سر سفره‌هاي خود لمس کنند با لغو تحريم‌ها نيز اين توقع را دارند که نتايج آن را لمس کنند اما لغو تحريم‌ها هنوز انجام نشده است و زماني که لغو تحريم‌ها صورت بگيرد در يک دوره متوالي و محدود با برنامه ريزي مي‌توانيم نسبت به مطالعات به حق مردم تلاش کنيم و پاسخگو باشيم چراکه مردم بايد آثار رفع تحريم‌ها را احساس کنند.

بررسي توافق در شوراي عالي امنيت ملي/ مجلس نظراتش را به شورا منتقل کند
نوبخت همچنين در واکنش به اين خواسته نمايندگان که بايد توافق هسته اي به صورت لايحه به مجلس برود گفت: اين حرف جديدي است که من مي‌شنوم مجلس مصوب کرد که در چارچوب تصميمات شوراي عالي امنيت ملي اين کار شروع شود و قطعاً دبير محترم شورا نيز حسب مورد و نياز گزارشات خود را اعلام خواهد کرد.
وي تاکيد کرد: مجلس نيز قرار نيست به اين توافق رأي دهد بلکه مي‌تواند دغدغه‌هاي خود را به شوراي امنيت بيان کند و شوراي امنيت نيز در چارچوب موارد ذکر شده و خط قرمزها آن قطعنامه را بررسي کند.

رسانه ملي از اعمال يک سليقه خاص سياسي اجتناب کند
نوبخت در ادامه در مورد رئيس سازمان رسانه ملي گفت: بنده با احترام به آقاي سرافراز به اين جمله بسنده مي‌کنيم که ما جز اجراي قانون و آنچه که اين رسانه ملي زير نظر سه قوه اداره شود هيچ انتظار ديگري نداريم و همواره انتظارمان از اين دستگاه اين است که در جايگاه ملي نظر دهند و از اعمال يک سليقه خاص سياسي اجتناب کنند که حتماً اين کار را مي‌کنند و اميدواريم که در امورشان موفق باشند.

دولت مصوبه اي در خصوص افزايش قيمت‌ها نداشته است
سخنگوي دولت درخصوص اعلام افزايش ۶ درصدي کالاهاي اساسي توسط وزير صنعت گفت: در اين رابطه دولت هيچ مصوبه اي نداشته و تحقيق من نشان داد که نايب رئيس ستاد هدفمندي يارانه‌ها بخشنامه اي را صادر کرد و در تفکيک انواع کالاها به سازمان حمايت از توليد کننده و مصرف کننده اعلام کرد که تحت هيچ شرايطي از ۶ درصد نبايد کالاهاي اساسي گران تر شود و سازمان حمايت از توليد و مصرف کننده که مرجع نظارت بر قيمت‌ها است نيز عدم موافقت خود را با افزايش قيمت‌ها اعلام کرد.

من از موضع دولت مطلع هستم
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور با بيان اين که من از موضع دولت مطلع هستم گفت: دولت هيچگونه مجوزي در اين رابطه صادر نکرده و سازمان حمايت از توليد و مصرف کننده نيز مخالفت خود را با اين اطلاعيه اعلام کرده بود.
وي همچنين درباره ذخاير ارزي دارايي‌هاي بلوکه شده ايران گفت: از مجموعه دارايي‌هاي بلوکه شده که آزاد مي‌شود ۲۳ ميليارد دلار مربوط به بانک مرکزي و ۶ تا ۷ ميليارد دلار نيز مربوط به دولت است که بخشي از ذخاير نيز قبلاً به ريال تبديل شده است.
نوبخت با بيان اينکه بانک مرکزي دو کار مي‌تواند با ذخاير آزاد شده خود انجام دهد گفت: بانک مرکزي مي‌تواند همچنان اين دلارها را در ذخيره خود داشته باشد يا اينکه آن را تبديل به ريال کند.

اموال بلوکه شده موجب افزايش نقدينگي و تورم هولناک نمي‌شود
سخنگوي دولت در واکنش به اين اظهارات مبني بر اينکه آزاد شدن اموال بلوکه شده باعث افزايش نقدينگي و تورم هولناک مي‌شود افزود: بانک مرکزي ۲۳ ميليارد دلار در اختيار دارد اگر بخواهد آن را تبديل به ريال کند دلارهايش را با قيمت دو هزار و ۸۵۰ تومان به جامعه مي‌فروشد و ريال آن را دريافت مي‌کند و اگر هم بخواهد مي‌تواند اين رقم را سرمايه گذاري کند. بنابراين با اين دو کار پايه پولي تغيير نمي‌کند.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تصريح کرد: من نمي‌دانم از چه جهت برخي رسانه‌هاي مي گويند که با آزاد شدن اموال بلوکه شده ۵۱ درصد نقدينگي افزايش پيدا مي‌کند و يا تورم هولناک در جامعه ايجاد مي‌شود آيا درست است که موج گراني در جامعه ايجاد کنيم.
نوبخت گفت: ما در ارتباط با احقاق حق ملت ايران مبني بر غني سازي با محدوديت ۴ درصد و رفع تحريم‌ها را همزمان به دست آورديم که اين کار ارزشمندي در ارتباط با غرور ملي ايرانيان بود و درست نيست که اين ارزش ملي را به اقتصادي و اقتصادي‌اش را تبديل به ميزان دارايي‌ها کنيم.

بانک مرکزي مرجع اعلام آمار است نه اوباما و سناتورهاي آمريکايي
وي با بيان اين که آنچه که در رفع تحريم‌ها در عرصه اقتصاد به ما کمک مي‌کند تنها آزاد شدن دارايي‌ها و اموال بلوکه شده نيست، توضيح داد: تنها مرجعي که مي‌تواند اعلام کند که ذخاير ما چقدر است بانک مرکزي است نه اوباما و سناتورهاي آمريکايي.
سخنگوي دولت با بيان اينکه آزاد شدن دارايي‌هاي بلوکه شده تنها بخشي از آثار رفع تحريم‌ها است گفت: ما براي رسيدن به رشد اقتصادي ۸ درصد نيازمند سرمايه گذاري‌هاي خارجي و داخلي هستيم و آنچه که مي‌تواند موجب رشد فزاينده اقتصادي ما شود شرايط ناشي از تحريم‌ها و افزايش سرمايه گذاري‌هاي داخلي و خارجي است؛ لذا نبايد دستاوردهاي توافق را به اموال دارايي‌هاي بلوکه شده محدود کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن