تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819097340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها ۶ درصد ماليات‌ها مربوط به اصناف است/افزايش ۲۰ درصدي درآمد ماليات در سال ۹۳


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۲۱ق.ظ)
معاون سازمان امور مالياتي خبر داد تنها ۶ درصد ماليات‌ها مربوط به اصناف است/افزايش ۲۰ درصدي درآمد ماليات در سال ۹۳ موج - معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت: اصناف در چهار ماهه اول امسال ۶ درصد کل ماليات‌هاي کشور را پرداخت کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين وکيلي در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبکه دو سيما افزود: اين درحالي است که در همين مدت اشخاص حقوقي 41 درصد و حقوق بگيران 11 درصد کل ماليات‌هاي کشور را پرداخت کرده‌اند.
وي افزود: ده سال پيش ماليات مشاغل دو برابر حقوق بود، در حالي که رشد مالياتي در بخش حقوق بگيران دو برابر شده است.
معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي گفت: در سال 81 سهم ماليات حقوق و دستمزد ۹ دهم درصد بود که در سال 92 به 2 و سه دهم درصد رسيد.

افزايش 20 درصدي درآمد ماليات در سال 93
معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور همچنين افزود: در سال 92 ماليات دريافتي از مشاغل 2130 ميليارد تومان بود که در سال 93 با 20 درصد افزايش به 2650 ميليارد تومان رسيد.
وي ادامه داد: در سال هاي گذشته به علت نبود شفافيت مجبور به توافق با اصناف شديم.
وکيلي افزود: ماليات بر حقوق همواره بر اساس واقعيت و شفاف بوده و رشد بالاتري داشته است، اما؛ ماليات اصناف با عدم شفافيت همراه بود و به اين خاطر افزايش درستي نداشته است.

سازمان امور مالياتي کشور مجبور به توافق با اصناف است
وي خاطر نشان کرد: سازمان امور مالياتي کشور مجبور به توافق با اصناف است، زير در غير اين صورت ماليات اين بخش بيش از پيش کاهش مي‌يابد.
معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور با بيان اين که طبق قانون اصناف ذيل بند الف و ب براي اظهارنامه‌هاي مالياتي شان بايد دفاترشان را ارائه بدهند، افزود: کمتر از يک درصد از اصناف در اين دو بخش اقدام به اين کار مي‌کنند.
وکيلي با بيان اين که طبق قانون بايد اصناف از چهار سال پيش صندوق‌هاي فروش نصب مي‌کردند، افزود: با اين که آيين نامه اجرايي سخت افزاري و نرم افزاري اين کار در اتاق اصناف ايران تدوين و تصويب شده تا کنون چنين امري اتفاق نيفتاده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن