تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804400554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای مقابله با گرد و غبار بررسی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: راهکارهای مقابله با گرد و غبار بررسی می شود تهران - ایرنا - روش و راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار در قالب برگزاری کنفرانس بین المللی گرد و غبار با حضور متخصصان و صاحبنظران این رشته بررسی می شود.


سعید حجتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: پدیده گرد و غبار چند سالی است برخی استان های کشور به ویژه استان های غربی و جنوبی را درگیر و مشکلات زیادی برای ساکنان آن ایجاد کرده است.
وی افزود: در ابتدا فقط استان های غربی و جنوبی کشور درگیر این پدیده بودند اما اکنون استان های مرکزی کشور مانند تهران و اصفهان نیز از این پدیده رنج می برند از این رو یافتن راهکارهای صحیح برای مقابله با آن الزامی است.
وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه شهید چمران اهواز با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، فائو، استانداری خوزستان، سازمان هواشناسی ، بخش منابع آب وزارت نیرو، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب کشور اقدام به برگزاری کنفرانس بین المللی گرد و غبار کرده است.
حجتی گفت: بررسی ها نشان می دهد بیشترین منشا گرد و غبار کشورهای همسایه مانند عراق، عربستان و کویت است از این رو متخصصانی از کشورهای همسایه در این همایش حضور خواهند داشت و مقالاتی نیز به دبیرخانه ارسال می کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع در زمینه مقابله با پدیده گرد و غبار در تلاشیم تا این کنفرانس به نتایج مطلوبی در زمینه راهکارهای اجرایی مقابله با گرد و غبار برسد زیرا زمانی که توفان های گرد و غبار در استانی مانند خوزستان رخ می دهد تمام زندگی مردم مختل و سلامت شهروندان نیز با خطر مواجه می شود.
حجتی با بیان اینکه خشکسالی بیشتر کشور را تحت تاثیر قرار داده است گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه یکی دیگر از معضلاتی است که در صورت به هوا برخاستن گرد و غبار نمکی زندگی مردم بخش آذربایجان دچار اختلال می شود.
وی افزود: بر این اساس محورهای کنفرانس بر اساس ایجاد راهکاری برای مقابله با این پدیده در نظر گرفته شده است و سخنرانان اصلی آن از کشورهای مانند امریکا، چین، امارات، قطر و کویت هستند.
وی ادامه داد: راهکارهای کنترل منابع ایجاد توفان های گرد و غبار، راهکارهای مقابله با پیامدهای زیست محیطی رخدادهای گرد و غبار، راهکارهای مقابله با پیامدهای اجتماعی - اقتصادی وقایع غباری، راهکارهای کاهش پیامدهای وقایع گرد و غبار بر صنایع، تعیین ناهنجاری های زیستی ناشی از بروز رخدادهای گرد و غبار در جوامع انسانی و راهکارهای کاهش اثرات آن بر سلامت انسان برخی از محورهای این کنفرانس است.
حجتی افزود: راهکارهای کاهش پیامدهای وقوع توفان های گرد و غبار در کشاورزی، راهکارهای مقابله با اثر فعالیت های عمرانی در ایجاد گرد و غبار، ارتباط توفان های گرد و غبار و تغییرات اقلیمی در مقیاس محلی و منطقه ای، کاربرد روش ها و فناوری های پیشرفته نظارت، پایش و کنترل رخدادهای گرد و غبار از دیگر محورهای کنفرانس بین المللی " گرد و غبار" است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم خروجی این کنفرانس در قالب سند یا بیانیه ای باشد تا با همکاری کشورهای همسایه بتوانیم هرچه زودتر با این پدیده مقابله کنیم.
حجتی گفت: در این کنفرانس کارگاه های آموزشی " فناوری های نوین در تولید انواع مالچ" و " پردازش های هواشناسی رخدادهای گرد و غبار" برگزار می شود.
به گفته وی اولین کنفرانس بین المللی " گرد و غبار" ، 12 تا 14 اسفند ماه امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.
علمی ( 4 ) **9014**1440



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن