تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798486575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساله حاشيه‌نشيني در سطح استان زنجان خيلي حاد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۲۲ب.ظ)
مساله حاشيه‌نشيني در سطح استان زنجان خيلي حاد نيست موج-ساير رسانه ها؛ معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان با اشاره به اين که 12 درصد زنجاني‌ها حاشيه‌نشين بوده و در سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي ساکن‌اند، گفت: خوشبختانه اين مساله در سطح استان زنجان خيلي حاد نيست، با اين حال نبايد مورد بي‌توجهي قرار گيرد.
ايسنا نوشت:
حميدرضا شهبازي، معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان، صبح امروز در جلسه ساماندهي مناطق ويژه اجتماعي، اظهار کرد: برخي از جمعيت و سکونت‌گاه‌ها در سطح استان شاخص‌هاي سکونت‌گاه غيررسمي را دارند و متأسفانه پروژه مسکن مهر نيز در برخي شهرستان‌ها به علت شتاب در تصميم‌گيري و کم برخورداري از امکانات جزو اين مناطق محسوب مي‌شود، اين در حالي است که علاوه بر چالش‌هاي اجتماعي، مساله مذکور نبايد از جانب اداره راه و شهرسازي مورد غفلت قرار گيرد، به علاوه هم‌افزايي و برنامه‌ريزي مدون دستگاه‌هاي متولي مي‌تواند زمينه‌ساز توانمندسازي ساکنان مناطق ويژه باشد.
اين مسوول ادامه داد: بهتر است در خصوص بهره‌مندي از ساکنان مسکن مهر از حقوق شهروندي، جلساتي با محيط زيست، دانشگاه علوم پزشکي و شهرداري برگزار کرده و مسائل موجود را مورد بررسي قرار دهيم، چراکه؛ ارتقاي شاخص‌هاي عدالت اجتماعي و افزايش برنامه‌هاي آموزشي در اين مناطق بايد هم‌راستا با ساير نواحي شهري گسترش يابد و مورد توجه قرار گيرد، در واقع بايد در نظر بگيريم که جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي در اين مناطق نياز به ساماندهي ويژه‌تري دارد.
وي تصريح کرد: بهتر است براي توانمندسازي ساکنان اين مناطق، هر ساله شاخص‌هاي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي را مورد بررسي قرار داده و با مناطق ويژه در سطح استان منطبق سازيم، چراکه؛ ممکن است گاهي به تعداد اين مناطق افزوده و يا از آن کاسته شود.
در ادامه، مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان نيز گفت: دستگاه‌هاي عضو کميته مناطق ويژه اجتماعي موظف‌اند جهت ساماندهي حاشيه‌نشيني و قانونمندسازي سکونت در آن‌ها برنامه‌هاي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت خود را تدوين و به دفتر امور اجتماعي ارائه دهند، ولي متأسفانه تاکنون آن‌طور که ضروري به نظر مي‌رسد مورد توجه قرار نگرفته است.
مسيح‌الله سلطاني اظهار کرد: مهم‌ترين مشکل ما سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي است که عمدتا بر اثر مهاجرت از روستاها طي دهه‌هاي 60 و 70 شکل‌گرفته‌اند، در واقع ساخت و سازهاي غيرمجاز با مصالح ساختماني کم‌دوام و فاقد سند، تراکم بالاي جمعيت، برخوردار نبودن از امکانات مناسب فرهنگي و اجتماعي، فقدان شبکه‌هاي زه‌کشي و در نتيجه پايين بودن سطح بهداشت از جمله مسائلي است که مناطق ويژه علي‌الخصوص حاشيه شهرها را با فقر فرهنگي و اجتماعي مواجه کرده است.
اين مسوول با اشاره به اين که 514 هکتار از بافت سکونت‌گاه‌هاي استان زنجان فرسوده شده است، ادامه داد: تا پايان پارسال، 42 درصد از فضاهاي فرسوده موفق به دريافت پروانه نوسازي شده‌اند که اميدواريم عملياتي شود، البته بايد در نظر داشته باشيم که فضاهاي بي‌دفاع مانند پارک‌هاي جنگلي و ساختمان‌هاي نيمه‌کاره قابليت بيشتري در بروز جرم و جنايت دارند و متأسفانه آسيب‌هاي اجتماعي در اين مناطق آمار بالايي دارد.
وي با اشاره به اين که فقر اقتصادي و فرهنگي و توزيع ناعادلانه ثروت موجب حاشيه‌نشيني 120 هزار نفر از زنجاني‌ها شده است، افزود: بيشترين حاشيه‌نشيني در شهرستان زنجان و در هفت منطقه برآورد شده است، خوشبختانه از سال 82 سند ملي توانمندسازي و ساماندهي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي به تصويب دولت رسيد و در دستور کار قرار گرفت، از اين‌رو اميدواريم اقدامات خوبي در اين خصوص صورت گيرد که از آن جمله مي‌توان به افزايش فضاهاي آموزشي، افزايش کارآفريني، توسعه فرهنگ عمومي، افزايش امکانات ورزشي و همچنين افزايش خدمات بهداشتي و درماني اشاره کرد.
در ادامه، معاون امور اجتماعي بهزيستي استان زنجان با اشاره به اينکه 54 کودک کار در زنجان شناسايي شده‌اند، گفت: در اين راستا راه‌اندازي مرکز آموزشي حمايتي از جمله اقداماتي است که شکل‌گرفته و به کنترل کاهش آسيب‌هاي اجتماعي کمک خواهد کرد، در واقع ارتقاي سلامت اجتماعي اين کودکان، ارتقاي کيفيت زندگي و رفاه اجتماعي، کاهش تصدي‌گري دولت، هماهنگ‌سازي خدمات ارائه شده و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در بخش خصوصي از اهداف تشکيل اين مرکز به شمار مي‌رود.
فرزانه عطايي افزود: نحوه پذيرش کودکان کار در اين مرکز به شکل خود معرف، شناسايي و جذب توسط مددکاران و همچنين ارجاع از جانب سازمان‌ها، دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي است، به علاوه طي هفته بهزيستي پايگاه خدمات اجتماعي را نيز براي اولين بار در استان زنجان راه‌اندازي کرديم که با تکيه بر فعاليت خيران و معتمدان محل به شناسايي آسيب‌هاي مناطق تعيين شده پرداخته و جهت مرتفع سازي آن‌ها اقدام کند، اين در حالي است که اعتبار لازم براي خدمات ارائه شده از جانب دولت، سازمان‌هاي خيريه و مشارکت‌هاي مردمي تزريق مي‌شود.
مديرکل ورزش و جوانان استان زنجان نيز در ادامه با تأکيد بر اين که متأسفانه تاکنون برنامه‌ريزي وسيع و مناسبي براي ساماندهي سکونت‌گاه‌هاي غيررسمي نداشته‌ايم، گفت: محدوديت زياد و حجم کار وسيع در حوزه ورزش و جوانان منجر به اين غفلت هر چند ناخودآگاه شده است، در واقع آنچه تاکنون در خصوص ساکنان اين مناطق انجام داده‌ايم تنها حکم مسکن را داشته و نتوانسته منجر به درمان قطعي شود.
سيد ارسلان حسيني افزود: امسال تاکنون از 176 مکان ورزشي در سطح استان 80 مکان را در اختيار مناطق محروم قرار داديم و برنامه‌هاي متعددي نيز از قبيل پياده‌روي، همايش‌هاي ورزشي، ورزش‌هاي برون‌محلي و مواردي از اين دست برگزار کرديم، به علاوه 50 درصد از هزينه بيمه ورزشي از ساکنان مناطق ويژه اخذ نمي‌شود، اين در حالي است که براي بهسازي اين مکان‌هاي ورزشي تنها يک ميليارد ريال اعتبارداريم که مبلغ بسيار کمي است و نمي‌توان به آن تکيه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن