تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799417468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجمع عمومي شركت ملي صنايع مس برگزار شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجمع عمومي شركت ملي صنايع مس برگزار شد
کد خبر: ۵۲۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸ - 27 July 2015


مجمع عمومی سالیانه شرکت ملی  صنايع مس ایران روز دوشنبه 29 تیرماه 1394 برگزار شد.

در این جلسه که با حضور 92 درصد از سهامداران و مدیران شرکت تشکیل شد صورتهای مالی شركت شامل صورت سود و زیان ترازنامه و گردش وجوه نقد  تصویب شد.برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت،تعیین حسابرس و بازرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار از دیگر اقدامات این مجمع بود.بر این اساس حسابرس قبلی در جایگاه خود ماند و روزنامه های  اطلاعات دنیای اقتصاد وگسترش صمت به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار معرفی شدند. هم‌چنین شرکت سرمایه گذاری (سهام عدالت) استان سیستان و بلوچستان، شرکت سرمایه گذاری (سهام عدالت) استان هرمزگان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به عنوان اعضای جدید هیات مدیره انتخاب شدند.در ابتدای جلسه آقاي مهندس احمد مراد علیزاده مدیرعامل شرکت ملی مس گزارش عملكرد هیات مدیره را برای شرکت کنندگان در مجمع ارائه کرد.

پاسخ به پرسشهای سهامداران یکی دیگر از بخشهای مجمع امسال بود.در این جلسه با وجود اعلام قبلی برنامه های مجمع برخی اعضا خواستار اعلام و تقسیم سود سالانه شدند که نماینده سازمان بورس  توضیح داد به دلیل اينكه افزايش سرمايه قبلي شركت هنوز به ثبت نرسيده است نمی توان سود سالانه را تقسیم کرد. چرا كه هنوز حق تقدمها به سهام تبدیل نشده و در صورت محاسبه سود سالانه پیش از ثبت سرمایه این مورد از قلم خواهد افتاد.قرار شد در اولین فرصت پس از افزایش سرمایه جلسه دیگری برای تقسیم سود سالانه تشکیل شود.`

با اعتماد دوجانبه از شرکت حمایت کنید

مجمع عمومی امسال به ریاست دکتر سلطانی نماینده صندوق بازنشستگی شرکت مس برگزار شد. پس از حضور مدیرعامل شرکت ملی مس، رئیس مجمع، ناظرها، معاون مالی، دبیر مجمع، نماینده سازمان بورس و هم‌چنین نماینده شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، جلسه رسمیت یافت.

در ابتدای جلسه مهندس مرادعلیزاده صحبت های خود را در دو بخش اعلام استراتژی سازمانی خود و گزارش عملکرد هیات مدیره، برای حاضران در جلسه بیان کرد.

در بخش استراتژی سازمانی،مراد علیزاده با بیان اینکه ما قصد داریم در شرکت ملی مس فرهنگ سازمانی را ارتقا دهیم گفت براین اساس باید روحیه همدلی و اعتماد متقابل بین مدیران و سهامداران تقویت شود تا این امر موجب توانمندی بیشتر شرکت شود.

مرادعلیزاده هم چنین گفت: ما هیچ گاه به دنبال برگزار کردن مجمع به شکل صوری نبوده ایم و قصد داریم با این کار تاثیری همه جانبه بر شرکت بگذاریم.

مدیرعامل شرکت ملی مس افزود: ما با تغییر عملکرد ذهنی خود می توانیم عملکرد فیزیکی مان را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: شرکت مس در دهه پنجم خود به سر می برد و اگر بر روی فرهنگ سازمانی کار نکنیم اتفاقات چند سال گذشته تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت مس تاکنون برای بیش از هزار نفر از مدیران خود از سطوح مدیریتی بالا تا سطوح سرپرستی دوره برگزار کرده خطاب به حاضران گفت: با تقویت اعتماد دوجانبه از شرکت خود حمایت کنید.

مدیرعامل شرکت ملی مس در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه اکنون 37درصد سهام شرکت به سهام عدالت و 12درصد به ایمیدور اختصاص دارد، اظهار داشت: مجموع سهام افراد حقیقی یا حقوقی که زیر یک درصد از سهام شرکت را دارند 16 درصد است.

وی در توضیح دستاوردهای شرکت، مهم ترین فعالیت مدیریتی خود را توقف پروژه هایی اعلام کرد که اجرا کردنشان سودی برای شرکت نداشته و با این کار هزینه های اجرای این پروژه ها از دوش شرکت برداشته شده است.

مرادعلیزاده با بیان اینکه  نمی خواهد همه اشتباهات را به گردن مدیران قبلی بیندازد، گفت: ما هر جا اشتباه کرده ایم به آن اعتراف کرده ایم و سعی می کنیم برای حل آن راهکار پیدا کنیم.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: بسیاری از این پروژه ها در دوره درآمدزایی بالای شرکت مس تصویب شده و برای لغو آن جلسات بسیاری با نمایندگان مجلس و گروههای مرتبط برگزار شده است.

دستاوردهای سال 93

«شروع راه اندازی کارخانه تغلیظ 2 فاز 2 مس سرچشمه» و هم‌چنین «سونگون»، «دستیابی به بالاترین رکورد تولید در  مجتمع مس شهربابک از سال 83 تاکنون»، «دستیابی به رکورد بهترین رتبه کیفیت افشا و اطلاع رسانی»، «دستیابی به فروش داخلی به میزان 30671 میلیارد ریال»، «دستیابی به بالاترین مجموع میزان صادرات 150 هزار تنی کنستانتره در شرایطی که تحریمها مس را به شدت دربر گرفته بود»، «فروش 50 هزارتن کاتد به کشورهای جهان در طی 4 سال اخیر» و «انعقاد قرارداد فروش به مصرف کننده نهایی در چین» دستاوردهایی بود که مهندس مرادعلیزاده در گزارش هیات مدیره به سهامداران ارایه کرد.

مرادعلیزاده در ادامه به عوامل موثر بر عملکرد شرکت در سال 93 اشاره کرد و آنها را مواردی چون ادامه تحریم ها و محدودیت در امر صادرات و فروش مس، انتقال و جابه جایی قطعات و تجهیزات خواند.

وی عملکرد شرکت در حوزه تولید را فراتر از برنامه پیش بینی شده گزارش کرد و گفت: در حالیکه 64 درصد فروش سال 92 داخلی و36 درصد آن صادرات بوده است، در سال 93 فروش داخلی40 درصد و صادرات60 درصد بوده است.

وی هم چنین پروژه های قابل اصلاحی چون پالایشگاه خاتون آباد، احداث کارخانجات مواد ناریه و طرح جامع آب مس سونگون را نیز معرفی کرد.
پس از صحبتهای مدیرعامل شرکت مس سهامداران سوالات خود را مطرح کردند و مرادعلیزاده به این سوالات پاسخ داد.
همچنین قرار شد در اولین فرصت پس از افزایش سرمایه جلسه دیگری برای تقسیم سود سالانه تشکیل شود.

تاريخچه شركت

با اعلام ملي شدن معـــادن در سال 1351شركت سهامي معادن سرچشمه كرمان تاسيس شد. درسال 1352 بناي مجتمع مس سرچشمه با مشاركت شركت آناكاندا شروع گرديد.در سال 1355 شركت سهامي معادن سرچشمه كرمان به نام شركت ملي صنايع مس ايران كه در برگيرنده كليه فعاليتهاي معادن مس كشور بود تغيير نام يافت. اين شركت طبق اساسنامه وظيفه اكتشاف، استخراج و بهره برداري از معادن و فلزات داخل و خارج كشور را بر عهده دارد.مجتمع مس سرچشمه در جنوب غرب كرمان قرار دارد. خط توليد اين مجتمع شامل معدن و كارخانه هاي تغليظ، موليبدن، ذوب، پالايشگاه و ليچينگ است.مجتمع مس شهر بابك در شمال شرق شهربابك و 132 كيلومتري معدن مس سرچشمه، در استان كرمان واقع شده است. خط توليد اين مجتمع شامل معدن و كارخانه هاي تغليظ، ذوب و ليچينگ است.اين مجتمع در استان آذربايجان شرقي در 130 كيلومتري شمال تبريز و 30 كيلومتري شهرستان ورزقان در يك ناحيه كوهستاني واقع شده است. خط توليد اين مجتمع شامل معدن و كارخانه هاي تغليظ و موليبدن مي باشد.

- موضوع فعاليت شركت طبق اساسنامه :

الف): موضوعات اصلي
موضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از :
1- اکتشاف ، استخراج و بهره برداري از معادن و فلزات داخل و خارج کشور.
2- توليد محصولات پرعيار شده سنگ هاي معدني و فلزات و تصفيه آنها و محصولات فرعي و وابسته به آنها.
3- سرمايه گذاري در كليه موارد مربوط به صنايع ، معادن و فلزات در خارج از كشور.
4- توزيع و فروش محصولات اعم از داخلي و خارجي.
5- مشاركت و جلب مشاركت در طرحهاي سرمايه گذاري و مشاركت در ساير شركتها از طريق تعهد سهام شركتهاي جديد و موجود و يا خريد و تعهد سهام شركتهاي موجود در بورس هاي داخل و خارج از كشور.
6- واردات مواد اوليه، محصولات واسطه، محصولات اصلي، قطعات و لوازم يدكي.
7- اخذ نمايندگي، ايجاد شعبه و اعطاي نمايندگي در داخل و خارج از كشور.
8- واردات ، صادرات، خريد و فروش فلزات به صورت قراضه وشمش.

ب ): موضوعات فرعي

1- انجام كليه عمليات و معاملات مالي،تجاري،صنعتي،معدني و خدماتي كه بطور مستقيم يا غيرمستقيم به تمام يا هريك از موضوعات مشروحه فوق، اعم از داخلي يا خارجي مربوط باشد.
2- انجام امور مربوط به بازرگاني، سرمايه گذاري اقتصادي، احداث ساختمان، تاسيسات و ساير موارد در داخل و خارج از  كشور.
3- مشاركت در امر توليد، توزيع، خريد و فروش و ساير موارد به صورت حق العمل كاري در ارتباط با محصولات اصلي و جانبي در داخل و خارج از كشور.
4- ايجاد مؤسسات مالي و اعتباري و بيمه اي با رعايت قوانين و مقررات جاري كشور.
5- تحقيق، مطالعه و آموزش در ارتباط با امور توليدي، صنايع و معادن، امور بازرگاني و ساير موارد مرتبط با موضوع اساسنامه در داخل و خارج از كشور.
6- طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي كارخانجات مربوط به بخش صنايع و معادن در داخل و خارج از كشور.
7- ارائه و انجام كليه خدمات مشاوره اي مربوط به بخش صنايع و معادن در داخل و خارج از كشور.
8- شركت در كليه مناقصات و مزايده هاي مربوط به موضوعات اصلي و فرعي شركت در داخل و خارج از كشور.
9- انجام هرگونه فعاليت فرهنگي و ورزشي و ساير موارد از اين قبيل با رعايت قوانين و مقررات جاري كشور.
- تغييرات در اساسنامه شركت :
ماده 5 اساسنامه شركت در جلسه مجمع عمومي فوق العاده در تاريخ 18/03/1392 بشرح ذيل تغيير و مورد تصويب مجمع قرار گرفت.
ماده 5 : سرمايه شركت مبلغ 000/000/000/000/35 ريال (سي و پنج هزار ميليارد ريال)است كه به 000/000/000/35 سهم عادي يك هزارريالي با نام تقسيم شده و تماماً پرداخت گرديده است.
تاريخ آخرين تغييرات در اساسنامه: 14/11/1392

سرمايه

سرمايه شركت در بدو تاسيس مبلغ 1،000 ميليون ريال (شامل تعداد 1،000 سهــــــم ، به ارزش اسمي هر سهم 1،000،000 ريال )  بوده كه طي چند مرحله، به مبلغ 35000 ميليارد ريال (شامل 35،000،000،000 سهم ،  به ارزش اسمي هر سهم 1000 ريال) در پايان سال مالي منتهي به  29/12/1392  افزايش يافته است.شايان ذكر است افزايش سرمايه 24 درصدي شركت ( موضوع مصوبة مجمع عمومي فوق العاده مورخ 09/09/1393 ) در حال ثبت است.

ترکيب سهامداران

كانون شركتهاي سرمايه‌گذاري سهام عدالت با 93/36 درصد مالكيت، سازمان توسعه ونوسازي معادن وصنايع معدني ايران با 05/12 درصدمالكيت، موسسه صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران با 02/6 درصد مالكيت، شركت سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات با 85/5 درصد مالكيت، بانك ملت با 74/5 درصد مالكيت سهامداران بالاي پنج درصد شركت هستند. شركت سرمايه گذاري فرهنگيان، شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شركت سرمايه گذاري صبا تامين، بانك تجارت، صندوق بازنشستگي كشوري، بانك رفاه كارگران، شركت سرمايه‌گذاري آتيه‌انديشان مس شركتهايي هستند كه كمتر از پنج  درصد و بالاي يك درصد سهام شركت را دارند.مجموع سهام شركتها و افرادي كه زير يك درصد سهام دارند نيز 43/16 درصد است.
شركت از منظر بورس اوراق بهادار
شركت در تاريخ 19/07/1385 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسي با نماد فملي درج شده و سهام آن براي اولين بار در تاريخ 15/11/1385 مورد معامله قرار گرفته است .

جايگاه شركت در صنعت :

شركت ملي صنايع مس ايران در سال 1393 موفق به دستيابي ركورد فروش داخلي بالغ بر 30761 ميليارد ريال شد. مجموع فروش شركت در سال مالي مورد نظر بيش از47771 ميليارد ريال بوده كه نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است. اين در حاليست كه متوسط قيمت مس در سال يادشده نسبت به سال قبل از آن 9 درصد افت داشته و از آن مهمتر تشديد تحريمهاي آمريكا از ابتداي جولاي 2013 با وضع قانون جديدي توسط كنگره اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران كه برخي از كالاها و خدمات ايراني را نشانه گرفته باعث فشار بيش از حد برصادرات محصولات اين شركت شده است.
فعاليتهاي مهم انجام شده در سال 1393 امور فروش و بازاريابي
-    قيمت گذاري مس كاتد و مفتول مسي در بورس كالاي ايران بر اساس ارز آزاد
-    تغيير نرخ ارز محاسباتي فروش سولفور موليبدن از 85% ارز مبادله اي به 100% ارز مبادله اي
-    قيمت گذاري فروش انواع سرباره و ريجكت در بورس كالاي ايران براساس  فرمول با مولفه هاي قيمت جهاني مس و مس محتوي
-    ايجاد شركت Trustee به منظور انجام عمليات فروش به صورت غيرمستقيم
-    صادرات حدود 150 هزار تن كنسانتره به كشور چين
-    انعقاد قرارداد بلند مدت صادرات 220 هزار تن كنسانتره به كشور چين (شركت JXCC)
-    صادرات حدود 42 هزار تن مس كاتد به كشور تركيه
-    صادرات حدود 8 هزار تن کاتد به کشور امارات متحده
-    اعمال تخفيف 3 درصدي قيمت مس براي محصولات عرضه شده در بازار داخل (بورس کالا) به منظور حمايت از توليدکنندگان پايين دستي
-    صادرات مستقيم مس كاتد به كشور هند
-    مكاتبات و مذاكرات با مشتريان خارجي به منظور انعقاد قرارداد صادراتي
-    برگزاري مزايده فروش براي كليه محصولات شركت و ارسال ايميل براي حدود 700 شركت و همچنين درج آگهي دعوت به شركت در مزايده در سايت Metal Bulletin
-    مكاتبات و انجام مراحل اداري به منظور اخذ مجوز صادرات لجن آندي از بانك مركزي
-    ارسال فرم نظرسنجي براي مشتريان داخلي و خارجي و دريافت نظرات آنها



اطلاعات مربوط به حسابرس و بازرس قانوني شركت

الف : موسسه حسابرسي هوشيار مميز مطابق تصميم مجمع عمومي عادي مورخ 22/04/1393 به عنوان حسابرس و بازرس قانوني اصلي شركت انتخاب شد.
ب: بازرس علي البدل، موسسه حسابرسي رهبين است.

اهم برنامه هاي  شركت در سال 1394
1-    توليد
-    استخراج 140 ميليون تن مجموع ماده معدني و باطله
-    983 هزار تن كنسانتره مس موليبدن
-    193 هزار تن مس تصفيه شده (كاتدي)
-    253 هزار تن مس محتواي معدني

2-    توسعه
اهم پروژه هاي توسعه اي قابل راه اندازي:
       1 -  فاز اول كارخانه پالايشگاه خاتون آباد
       2 –  كاخانجات مواد ناريه
       3 –  ورزشگاه كرمان، رفسنجان و شهربابك
       4 –  طرح جامع آب (پروژه تهيه، ساخت و نصب، تست و راه اندازي دو دستگاه پانتون فاز2 در مجتمع مس سونگون)
       5 –  طرح معدن چهل كوره زاهدان
       6 –  طرح جامع آب (پروژه طراحي، تامين و نصب تجهيزات سيستم آبگيري باطله معدن مس چهل كوره زاهدان)

3-    ساختار سازماني
تبديل شركت ملي صنايع مس ايران به هولدينگ و ايجاد شركتهاي تابعه "شركت صنعتي معدني موليبدن مس آذربايجان" و "شركت صنايع و معادن مس كرمان زمين" و ايجاد يا اصلاح ساختار سازماني مبتني بر اين تغيير

4-    فروش
-    توجه به بازارهاي صادراتي در نواحي مختلف دنيا، بويژه تمركز بر بازارهاي منطقه خاورميانه و چين در دستور كار است.
-     انعقاد قرارداد بلند مدت صادرات كاتد بصورت مستقيم  با شركتهاي خارجي
-    عرضه مس كاتد در رينگ صادراتي بورس كالاي ايران
-    شروع مجدد صادرات لجن آندي
-    اصلاح قيمت فروش محصولات در بازار داخل بر مبناي ارز آزاد متقاضي

5-    مشاركت و سرمايه گذاري ها
در ارتباط با سرمايه گذاري ها و مشاركت ها نيز استراتژي شركت سرمايه گذاري در پروژه هاي توسعه اي خود (مس و فلزات همراه) و افزايش ظرفيت توليد خواهد بود بعلاوه در اجراي پروژه هاي خود از حضور سرمايه گذاران نيز استقبال مي كند.

6-    شيوه هاي تامين مالي
  شركت منابع مالي مورد نياز اجراي برنامه توسعه خود را از محل منابع داخلي، افزايش سرمايه، تسهيلات بانكي، اوراق مشاركت، صكوك و شيوه هاي قراردادي مختلف تامين خواهد نمود.

















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن