تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خدمت رساني از شاخصه‌هاي مهم زندگي ائمه اطهار (ع) بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۲۵ب.ظ)
رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي: خدمت رساني از شاخصه‌هاي مهم زندگي ائمه اطهار (ع) بود موج - قم - رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي با بيان اين كه از شاخصه‌هاي مهم زندگي ائمه اطهار (ع) خدمت رساني بود، گفت: ائمه اطهار (ع) در خدمت جامعه بودند و سعي مي‌کردند که هميشه گره اي را باز کنند و کسي را نا اميد باز نمي‌گرداندند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي با اشاره به فرازي از زيارت عاشورا که مي‌فرمايد: « اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى‏ مَماتَ محمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» گفت: اين محيا با حيات فرق دارد و نحوه زندگي است و در پر تکرارترين زيارت مي‌خوانيم که حضرت محمد (ص) و آل محمد (ع) چگونه زندگي مي‌کردند.
وي با بيان اين که کشف سيره زندگي ائمه اطهار (ع) خيلي سخت نيست گفت: سال‌هاست که از سيره زندگي ائمه اطهار(ع) گفته مي‌شود و ابعاد اخلاقي، اقتصادي، نظامي، مديريتي و... ايشان بررسي مي‌شود و کاملاً قابل اقتباس هستند و ما بايد سبک زندگي ائمه (ع) را در جامعه نهادينه کنيم.
حجت الاسلام و المسلمين قوامي با اشاره به بعضي از ويژگي‌هاي ائمه اطهار (ع) گفت: يکي از ويژگي‌هاي زندگي ائمه اطهار (ع) انفاق است؛ يعني اينکه شکاف‌هاي جامعه را پر مي‌کردند و سعي مي‌کردند، هيچ چيزي را براي خود نگه ندارند و همه چيز را براي ديگران مي‌خواستند.
وي با بيان اين که معصومين (ع) اهل کار و تلاش بودند افزود: تلاش معصومين (ع) جهادي بود و در کار خود مجاهدت مي‌کردند و تمام وجود خود را وقف مي‌کردند نه اينکه تنها اشتغال داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين قوامي گفت: ائمه اطهار (ع) از لحاظ معنوي بسيار بالا بودند و با اينکه معصوم بودند؛ ولي باز نافله مي‌خواندند و اشک مي‌ريختند و دعا مي‌کردند.
وي با اشاره به اين که معصومين (ع) در انزوا قرار نمي‌گرفتند و خلفا را دايماً نصيحت مي‌کردند گفت: همه معصومين (ع) اهل سياست بودند و به گونه‌اي نبود که بگويند مسائل کشور به ما ربطي ندارد.
رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي افزود: بعضي از علما فکر مي‌کنند که اگر وارد سياست شوند قداست آن‌ها به هم مي‌خورد در حالي که يکي از بخش‌هاي مهم سبک زندگي اسلامي سياست است.
وي با بيان اين که يکي از شاخصه‌هاي مهم زندگي ائمه اطهار (ع) خدمت رساني بود تاکيد کرد: ائمه اطهار (ع) در خدمت جامعه بودند و سعي مي‌کردند که هميشه گره اي را باز کنند و کسي را نا اميد باز نمي‌گرداندند.
حجت الاسلام و المسلمين قوامي با اشاره به اين که تکثير نسل يکي از ويژگي‌هاي سبک زندگي اسلامي است گفت: يکي از بارزترين ويژگي‌هاي ائمه (ع) افزايش نسل است، همه معصومين (ع) فرزندان زيادي داشتند و سعي مي‌کردند توليد نسل داشته باشند.
وي با بيان اين که ائمه (ع) طوري زندگي کرده‌اند که مي‌توان شاخصه‌هاي زندگي آن‌ها را به عنوان معيار استفاده کرد عنوان کرد: ممکن است مظاهر تمدن شيک شده باشد، ولي معيارهايي مانند عبادت، عفت، حجاب، شجاعت و... همان است که معصومين (ع) داشتند.
رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي گفت: با بررسي زندگي چهارده معصوم (ع) الگوي زندگي اسلامي به طور کامل در اختيار ما قرار دارد و بايد الگوي اسلامي ايراني پيشرفت را از آن‌ها استخراج کرد.
وي با اشاره به اين که اکنون غرب در سبک زندگي به بن رسيده است گفت: ظاهر زندگي غربي‌ها شيک است ولي سراسر زندگي آن‌ها پر از خدعه و فريب بوده و برخوردهاي ناجوري بين آن‌ها رخ مي‌دهد و گاهي اوقات نشان مي‌دهند که از همه دنيا وحشي‌تر هستند.
حجت الاسلام و المسلمين قوامي با بيان اين که متأسفانه سبک زندگي ما دارد غربي مي‌شود، گفت: نوع نوشته‌ها، گفته‌ها، تحصيلات، ازدواج‌ها و جشن‌هاي ما نوعاً دارد از سبک زندگي اسلامي فاصله مي‌گيرد ولي با اين حال هيچ وقت دير نيست و با محرم، صفر و منبرها مي‌توان آن را به حالت اسلامي بازگرداند.
وي با بيان اين که زندگي اهل بيت (ع) حرف نويي در اين جهان است گفت: بحث‌هاي علمي در اين دنيا جواب نمي‌دهد و قديمي مي‌شود و فيلسوفان به کليشه تبديل مي‌شوند و ما بايد غربي‌ها را نيز راهنمايي کرده و به سبک زندگي اسلامي دعوت کنيم.
رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي با اشاره به اين که سبک زندگي بسياري از مسوولين ما اسلامي نيست گفت: اين برخوردها براي حذف يکديگر، کسب قدرت در جامعه، حزب و جناح بازي‌هايي که امروز در جامعه وجود دارد نشان مي‌دهد که مسوولين ما از سبک زندگي اسلامي فاصله گرفته‌اند.
وي با بيان اين که مسوولين بايد خود را کارگزار حساب کنند نه نظريه پرداز، گفت: مسوولين بايد بدانند که خدمت گزار مردم هستند و بايد قدر نظام را بدانند.
حجت الاسلام و المسلمين قوامي با اشاره به اين که بايد براي مسوولين کلاس اخلاق گذاشته شود تصريح کرد: وقتي بين مسوولين نظام تعارض به وجود آيد و يکديگر را تخريب کنند نسل جوان نا اميد مي‌شود و لجاجت مي‌کند و به سمت سبک زندگي غربي کشيده مي‌شود.
وي با بيان اين که بايد از رفتارهاي سياسي اهل بيت (ع) تبعيت کرد ادامه داد: اهل بيت (ع) با اينکه معصوم بودند و در بين مردم جايگاهي داشتند ولي رفتار بسيار خاضعانه‌اي در برابر مردم داشتند که نمونه اين رفتارها را در زندگي امام رضا (ع) شاهد بوديم.
رئيس بنياد فقهي مديريت اسلامي با اشاره به اين که عمل کردن به فرمايشات مقام معظم رهبري مي‌تواند سبک زندگي اسلامي را در جامعه نهادينه کند گفت: حوزه‌هاي علميه نيز بايد در اين خصوص به طور تخصصي کار کنند و معيارهاي سبک زندگي اسلامي را از زندگي ائمه اطهار (ع) استخراج کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن