تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798957297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منطقه ویژه اقتصادی؛ دروازه ای برای توسعه اسلام آبادغرب


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: منطقه ویژه اقتصادی؛ دروازه ای برای توسعه اسلام آبادغرب کرمانشاه - ایرنا - اقتصاد و شکوفایی آن یکی از عوامل توسعه یافتگی جوامع امروزی بشمار می رود و کشورهای مختلف سعی می کنند تا با تقویت و توسعه امور اقتصادی و زیربنایی از جمله ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به درجه توسعه یافتگی برسند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، توجه خاص کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا به امور اقتصادی موجب شد تا آنها کم کم به فکر ایجاد مناطقی تحت عنوان منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزادتجاری افتاده و زمینه ای برای فراهم کردن شرایط فعالیت های اقتصادی هدفمند خصوصا در سال های اخیر را فراهم کنند.
در همین راستا مناطق مستعدی از کشورمان نیز در سالهای گذشته به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تبدیل شده اند تا بتوانند علاوه بر مزیتهای آن، از رقابت با سایر کشورها و بازار خرید و فروش عقب نمانند.
شهرستان اسلام آبادغرب دارای موقعیتی مهم و استراتژیک است که مناطق وسیعی از کشور را به یکدیگر وصل می کند و همین اهمیت باعث شد تا مسوولین به فکر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان افتاده و ساز و کار آن را فراهم کنند.
در آذرماه سال 85 ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب در هیات دولت، مصوب و در مهرماه سال 89 نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا در آبان همان سال، قانون ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی ابلاغ گردد.
از مردادماه سال 90 کار تشکیل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در مساحتی به مقدار 146 هکتار اجرا و پس از رکودی 2 ساله در بهمن سال 92 به بخش خصوصی واگذار و وظیفه سازمان مسوولی آن به منطقه ویژه زاگرس تفویض گردید.

** نمایندگی بسیاری از شرکت های معتبر خارجی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب دایر می شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب عصر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رونق این منطقه ویژه اقتصادی، گفت: در ماههای گذشته با بسیاری از شرکت های معتبر خارجی برای سرمایه گذاری و احداث نمایندگی در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب صحبت و رایزنی شده است که بسیاری از آنها برای این کار اعلام آمادگی و تمایل داشته اند.
پروین رضایی افزود: به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، توافق کشورمان با گروه 5+1 و رفع بسیاری از تحریم ها شرایط را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کرد و با توجه به مزیت های منطقه در آینده شاهد رونق بسیار بیشتری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قوانین موجود در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب بر اساس قوانین بین المللی خواهد بود، از تمامی شرکت های سرمایه گذار داخلی و خارجی دعوت کرد تا تا با حضور در این منطقه ویژه به کار سرمایه گذاری بپردازند.

رضایی در ادامه، مهمترین زمینه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب را در بخش های صنعت، صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی، صنایع غذایی و صنایع پایین دستی پتروشیمی و نفت عنوان و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش صنایع مربوط به مواد معدنی خصوصا سنگ های ساختمانی تزئینی، صنایع فلزی، بازرگانی و تجارت و خدمات انبارداری از دیگر زمینه های فعالیت سرمایه گذاران می تواند باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب همچنین، انجام مبادلات بازرگانی مناطق با خارج از کشور و یا با سایر مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری و صنعتی را از دیگر مزیت این منطقه ویژه عنوان و یادآور شد: اسلام آبادغرب به دلیل امنیت مناسب، موقعیت جغرافیایی و ارتباط و نزدیکی با استان های ایلام، خرم آباد، کردستان و مناطق مرزی می تواند مسیر مطمئنی برای سرمایه گذاران باشد.

وی تصریح کرد: اخذ مجوز برای طرح های تولید متانول، پلی اتیلن سنگین، تبدیل گاز به پروپیلن، تبدیل گاز به الفین، تولید اکسید و پراکسید منیزیم، فرآوری دولومیت و تولید منیزیم، تولید برش های هیدروکربوری، تولید بتن سبک و تولید قرص مخمر از جمله پروژه هایی است که برای فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از دیگر خصوصیات مناطق ویژه اقتصادی این است که این مناطق سه سال بیشتر از سایر مناطق از معافیت مالیاتی برخوردار و همچنین تولیدات برای واحدهای صنعتی در آن 18 درصد ارزان تر از سایر نقاط است.

رضایی گفت: در مناطق ویژه اقتصادی ورود کالاها، ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای مستقر در این مناطق آزاد و بدون حقوق گمرکی و سود بازرگانی است و امکان ورود و خروج کالاها از منطقه به خارج از کشور بدون تشریفات گمرکی میسر است.

وی تصریح کرد: تمام مجوزهای مورد نیاز در منطقه از سوی سازمان همان منطقه صادر و سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در آن با مقررات دست و پاگیر مواجه نمی شوند.

** پتروشیمی چهارم کرمانشاه امکان اشتغال بیش از 10 هزار نفر را فراهم می کند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در ادامه گریزی نیز به تصویب پتروشیمی چهارم کرمانشاه زد و گفت: این پتروشیمی قرار است در زمینی به مساحت 70 هکتار در منطقه ویژه اسلام آبادغرب احداث و می تواند زمینه اشتغال بیش از 10 هزار نفر را فراهم کند.

رضایی با بیان اینکه تمامی مجوزها برای احداث این پتروشیمی با همکاری وزیر نفت و نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس اخذ شده است، گفت: قرار شده بود تا پس از ماه مبارک رمضان عملیات اجرایی آن با حضور وزاری نفت و صنعت و معدن و تجارت آغاز شود.

** اسلام آبادغرب یکی از چهار بند خشک ایران می شود

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد چهارمین بندر خشک ایران در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: این بنادر در شهرهای سلفچگان و یزد ایجاد شده و اسلام آبادغرب نیز به زودی به جمع این شهرها خواهد پیوست.

رضایی گفت: مکاتبات لازم در این خصوص با وزرای کشور و راه انجام شده و زیرساخت های لازم نظیر راه اندازی گمرک، استقرار بانک و صرافی، ایجاد واحدهای خدماتی و بازرگانی و ... برای ایجاد بندر خشک در اسلام آبادغرب نیز صورت گرفته و یا به سرعت در حال انجام است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رونق گرفتن منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب، راه اندازی پتروشیمی چهارم و بندرخشک شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر اقتصاد استان باشیم.

مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا کرمانشاه

6539/7458



05/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن