تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803271198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت ایران دنبال اعتدال، برادری، ثبات، امنیت و صلح است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ملت ایران دنبال اعتدال، برادری، ثبات، امنیت و صلح است سنندج - ایرنا - رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "ملت ایران دنبال اعتدال، برادری، ثبات، امنیت و صلح است "، گفت: روی میز ایران اسلامی، تجاوز، تصرف سرزمین و دخالت در امور داخلی دیگران نیست، روی میز ما منطق و اخلاق است همان طور که روی میز ما دفاع قاطع در برابر تجاوزگر نیز هست.


به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان کردستان با اشاره به اینکه " این مذاکرات و نتایج آن می تواند الگوی جهانی شود"، اظهار داشت: امروز کشورهای منطقه، ایران را به عنوان دلسوز منطقه می شناسند.
رییس جمهوری در ادامه سلاح اصلی در برابر توطئه ها را تقویت وحدت و فضای دوستی دانست و تصریح کرد: دسته بندی ها نباید ما را از زیر چادر وحدت خارج کند همه اقوام و مذاهب، گل های رنگارنگ و زیبای سرزمین عزیز ایران هستند.
دکتر روحانی اظهار داشت: برای تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه، باید تنوع و اختلاف نظر را به رسمیت بشناسیم و آستانه تحمل را تا پذیرش یکدیگر بالا ببریم.
رییس جمهوری افزود: باید اهداف اصلی را که توسعه و سربلندی کشور، معنویت، آبادانی و رفاه مردم و ایجاد اخلاق اسلامی و محمدی(ص) است، حفظ کنیم و پاس بداریم.
** دسته بندی ها نباید ما را از زیر چادر وحدت خارج کند
رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه باید آستانه تحمل را تا پذیرش همدیگر بالا ببریم گفت: دسته بندی ها نباید ما را از زیر چادر وحدت خارج کند.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه هر چقدر بتوانیم فضای فرهنگی، هنری، مذهبی و اخلاقی را بیشتر بکنیم، سلاح اصلی در برابر توطئه هاست، افزود: هرچه در داخل کشور و داخل استان فضای افراط و خشونت زیاد شود، به نفع غریبه ها و رژیم صهیونیستی است.
وی خاطر نشان کرد: ما باید این امنیت را قدر دانسته و در حفظ آن بکوشیم و مردم کرد باید قدردان نیروهای مسلح باشند که از روز اول تا امروز در بسیاری از صحنه ها از جمله دفاع هشت ساله کار بزرگی کردند.
رییس دولت تدبیر و امید افزود: در خیلی از نقاط مرزی خیلی از دلاوری ها انجام شده واین خاک با خون سرداران و امیران و شهیدان ما متبرک شده است.
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم کردستان توسعه پیدا کند باید یک اتحاد و وحدتی را در استان شاهد باشیم اینکه بگوییم این شیعه است و آن دیگری سنی است درست نیست، دسته بندی ها طبیعی است اما نباید ما را از زیر چادر وحدت خارج کند ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن مان افتخار می کنیم.
** تنوع زبانی و فرهنگی گل های رنگارنگ باغ زیبای ایران هستند
روحانی اظهار داشت: اینکه زیر چادر هر کدام نقش مان و فرهنگ مان را بیان کنیم اشکالی ندارد، مناطقی را در ایران داریم که به فاصله 10 کیلومتر از هم سه چهار روستا با سه چهار گویش وجود دارد و این ها گل های رنگارنگ باغ زیبای ایرانی هستند که نباید هیچ کدام را علف هرز ببینیم.
رییس جمهوری ابراز کرد: همه اقوام، مذاهب و حتی ادیان گلهای رنگارنگ سرزمین عزیز ایران هستند و از علما، اهل فرهنگ، دانشمندان و خانواده شهدا که پرچم استقلال را به اهتزار در آوردند، سپاسگزارم.
روحانی افزود: امروز فضای خوبی در کشور شروع شده و توافق هسته ای کار ملی است و اگر کسی هم نقدی دارد اشکالی ندارد و نقدش را بیان کند اما این کار ملی باید موجب وحدت، عظمت و سربلندی ما باشد.
به گفته وی ملت ایران اعلام کرد که ما راه افراط و خشونت را نمی پسندیم و راه اعتدال و عقلانیت را پر رنگ تر از گذشته انتخاب کرده و در مقام عمل هم این چنین شد به عنوان نمونه در 16 آذر اجازه هیچ مراسمی در دانشگاها داده نمی شد اما سال های 92 و 93 گروه های مختلف مراسمی برگزار کردند که نشانه کنار گذاشتن افراط است.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: باید تنوع و اختلاف نظر را به رسمیت بشناسیم البته اصولی هم هست که باید آن را به رسمیت شناخته و نگه داریم؛ دین ما و اخلاق ما جزو اصولی هست که باید آن را نگه داشته و از دست ندهیم که آن دانه های تسبیح است و بندش باید حفظ شود.
روحانی ادامه داد: در جامعه باید همدیگر را به رسمیت شناخته و قبول کنیم و هدف های اصلی از یادمان نرود و معنویت، سربلندی و آبادانی کشور و رفاه مردم اصل است.
به گفته وی ما اگر فکری را قبول کردیم باید آن راه را ادامه دهیم و دولت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و هر کاری با حضور مردم است و برای رسیدن به مقصد با دست در دست هم بدهیم.
روحانی قدم بعدی را حضور در سازمان ملل دانست و گفت: در سازمان ملل، جهان عاری از خشونت را مطرح کردیم که با تلاش دیپلمات های ما ظرف چند ماه در مجمع عمومی سازمان ملل این قطع نامه به اتفاق آرا تصویب شد.
او خاطر نشان کرد: در مرحله سوم مبارزه با خشونت و افراط، در عراق حضور پیدا کردیم وقتی که تروریست ها بغداد و شهرهای مقدس عراق را تهدید کردند ایران علیه افراط و خشونت وارد عمل شد و نشان داد که ملت ایران دنبال صلح، اعتدال، ثبات و برادری است.
روحانی تاکید کرد: ما خواهان جنگ و خشونت نیستیم اما اگر کسی بخواهد جنگ را به ما تحمیل بکند جواب قاطع می دهیم و در دفاع مقدس هم ما شروع نکرده و فقط دفاع کرده و پاسخ قاطع دادیم.
** روی میز ما همیشه منطق و اخلاق است
رییس جمهوری گفت: جای دیگری که ما اعتدال را اعلام کردیم همین مذاکرات هسته ای بود که به دنیا گفتیم اعتدال بهترین راه بوده و افراط و خشونت بدترین راه است و آنها که می گویند روی میز ما باروت و اسلحه است راه افراط است در حالی که روی میز ما همیشه اخلاق و منطق وجود دارد.
روحانی اظهار داشت: اگر چه روی میز ما دفاع قاطع نیز هست اما روی میز ما هیچ وقت تجاوز و دخالت در امور داخلی دیگران و تصرف سرزمین دیگران نیست.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: در مذاکرات ما ثابت کردیم اعتدال برافراط و منطق بر زور پیروز است؛ استدلال و زبان حقوقی بر تحریم پیروز می شود.
به گفته وی مذاکرات خیلی معنای بلندی داشت و می تواند الگوی جهانی بشود و فقط بحث ما و شش کشور جهان و سازمان ملل نیست و می گفتند دنیا با ما هست و ما از طریق مذاکره منطقی مستمر، با اراده روشن مذاکره را شروع کرده و از روز اول موفقیت مان را برد برد اعلام کردیم.
او اعلام کرد: ما نمی خواهیم کسی را در دنیا سرافکنده کنیم بلکه می خواهیم به تعاملی که منافع ما حفظ بشود برسیم، تعاملی که خط قرمزهای ما نیزحفظ بشود.
روحانی تصریح کرد: ابتدا به توافق موقت رسیدیم که بخشی از تحریم ها برداشته شد و بعد تفاهم برای نقشه راه لوزان را ادامه داده و قدم سوم توافق وین بود که در همه چارچوب ها به توافق رسیدیم.
رییس جمهوری توافق هسته ای را یک توافق عزتمندانه توصیف کرد و گفت: فرزندان ما با غرور این توافق را خواهند خواند و در تاریخ نیز با غرور ثبت شد و ما مسیر صحیحی را انتخاب کردیم.
او ادامه داد: البته چند قدم برای قانونی شدن توافق مانده که از سوی امریکا و اتحادیه اروپا برداشته شدن تحریم هااعلام شود و بعد هم اقدام عملی برداشته شدن تحریم ها را شاهد خواهیم بود.
روحانی موفقیت در مذاکرات هسته ای را مرهون حمایت رهبر معظم انقلاب و قوای سه گانه دانست و گفت: امروز یک بار دیگر به دنیا اعلام کردیم که اعتدال بر افراط پیروز بوده و ملت ایران همیشه ملت اعتدال و فرهنگی است.
او همچنین اساس دین اسلام و پیامبرش را بر پایه اعتدال دانست و افزود: ما نه اهل افراط بوده و نه اهل تفریط هستیم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بیکاری و ایجاد اشتغال را مساله اساسی کشور و خواست مردم در همه سفرها اعلام کرد و گفت: راه حل این مشکل توسعه و رونق اقتصادی است که همه باید در این راستا تلاش کنیم.
وی توجه به بخش معادن، کشاورزی و گردشگری را در ایجاد اشتغال موثر دانست و افزود: کردستان پتانسیل خوبی در کشاورزی داشته و باید مرکز صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همجوار و استان های دیگر باشد.
رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه برخی به دولت اعتراض می کنند که همه اش به فکر سیاست خارجی است اما آمار و ارقام خلاف آن را نشان می دهد.
روحانی ادامه داد: اختصاص 880 میلیارد تومان به کردستان، اجرای طرح تحول سلامت و تحت پوشش بیمه قرار دادن تمام ملت ایران و کاهش هزینه های درمانی مردم از 37 درصد به شش درصد در شرایط تحریم صورت گرفته است.
وی از اجرای طرح های گردشگری در کردستان به منظور ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: 10 میلیارد تومان برای طرح گردشگری اختصاص دادیم و امسال 9 پروژه با اعتبار 95 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می رسد.ک/3
6132/1904



04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن