تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815773340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فولادهاي استاني با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تأسيس شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فولادهاي استاني با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تأسيس شده است
 گزارش تحقيق و تفحص از صنعت فولاد كشور تأكيد دارد كه فولادهاي استاني بدون توجه به آمايش سرزميني، با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تأسيس شده است و همچنين علت اصلي مشكلات را خصوصي‌سازي غلط شركت فولاد مي‌داند. 
به گزارش مهر، در جلسه علني روز يك‌شنبه مجلس شوراي اسلامي گزارش كميسيون صنايع و معادن در مورد تحقيق و تفحص از صنعت فولاد كشور ارائه شد. 
در اين گزارش تأكيد شده است: مكان‌يابي و مطالعات اوليه طرح‌هاي هشت‌گانه استاني به درستي انجام نپذيرفته است به گونه‌اي كه برخي طرح‌ها از جمله فولاد سبزوار و قائنات با توجه به واقع شدن در منطقه كويري و دشت‌هاي ممنوعه آبي در آينده نه چندان دور باعث از بين بردن كشاورزي مناطق مذكور خواهند شد. مي‌توان گفت: فولادهاي استاني با نگاه سياسي و بدون توجه به آمايش سرزميني و استعدادهاي هر استان و با نگاه سياسي و عوام‌فريبانه تأسيس شده است. اين گزارش تأكيد كرد: در انجام طرح‌هاي استاني مطالعات مربوط به ارزيابي آثار زيست محيطي به درستي صورت نپذيرفته، لذا تبعات انجام طرح‌هاي مذكور در محيط زيست منطقه نامعلوم مي‌باشد. در اين گزارش تصريح شده است: به دليل تأخير در اجراي طرح‌ها و همچنين تورم كم سابقه سال‌هاي اخير، هزينه انجام پروژه‌ها چندين برابر شده و همچنين استانداري‌ها به تعهدات خود مبني بر انجام زيرساخت‌هاي لازم براي پروژه‌ها عمل نكرده‌اند و حتي در صورت تكميل طرح‌هاي مذكور، با توجه به نبود زيرساخت‌ها، امكان بهره‌برداري مناسب وجود ندارد. در اين گزارش آمده است: در حال حاضر به دليل تضعيف شركت ملي فولاد كه زماني سياستگذار و ناظر اصلي صنعت فولاد كشور بوده است، توازن چرخه توليد بر هم خورده است و طرح‌هاي مربوط به توليد گُندله، برداشت سنگ آهن و مديريت برنامه‌ريزي براي بازار قراضه كشور با تأخيرات متعدد روبه‌رو است. اين گزارش تصريح دارد: با وجود اينكه كشور در حال حاضر واردكننده فولاد مي‌باشد، واحدهاي توليدي دچار كمبود خوراك شامل گندله و آهن اسفنجي مي‌باشد و از طرفي به دليل نبود ظرفيت گندله‌سازي در كشور، سنگ آهن كه سرمايه كشور مي‌باشد، به صورت خام‌فروشي صادر مي‌شود. اين گزارش آمارهاي ارائه شده در سنوات گذشته مبني بر اينكه ظرفيت عملي توليد فولاد كشور 20 ميليون تن در سال مي‌باشد را زير سؤال برده و تأكيد دارد در خوشبينانه‌ترين حالت، ظرفيت عملي توليد بين 5/14 تا 16 ميليون تن است. در اين گزارش تأكيد شده است قيمت‌گذاري سنگ آهن خام به گونه‌اي است كه معدن داران ترغيب به صادرات سنگ آهن مي‌شوند كه بايد از اين امر جلوگيري شود. 
در اين گزارش آمده است: با توجه به مفاد قرارداد فاينانس با شركت «سايناشور» چين، براي تأمين مالي پروژه‌هاي استاني پيمانكار اجراي فولادسازي‌ها بايد شركتي چيني باشد و حداقل 65 درصد تجهيزات به كار رفته نيز ساخت چين باشد، در حالي كه امكان ساخت بخش اعظم تجهيزات كارخانه فولادسازي در كشور وجود دارد. اين گزارش پرده از تخلف دولت مبني بر استفاده از وجوه حاصل از فروش فولاد هرمزگان براي پرداخت يارانه، برداشته است، اين در حالي است كه اين وجوه بايد صرف تكميل طرح‌هاي استاني مي‌شد. در اين گزارش آمده است: در فروش اوراق مشاركت طرح‌هاي فولاد استاني، به دليل عدم پرداخت كوپن اوراق مشاركت از سوي سازمان ايميدرو، بانك‌هاي ملت و تجارت اقدام به ضبط وثايق كه در حقيقت سهام شركت‌هاي فولاد مباركه و شركت ملي صنايع مس بود، كردند كه در عمل موجب كاهش بيشتر سهم دولت در صنعت راهبردي و استراتژيك فولاد شده است. اين گزارش بر جلوگيري از واگذاري و انحلال شركت ملي فولاد تأكيد كرده و علت اصلي نابساماني در حوزه فولاد را خصوصي‌سازي غلط و واگذاري‌هاي نادرست دانسته است. 
در ادامه اين گزارش آمده است: شركت‌هاي فولاد خوزستان و فولاد مباركه، با توجه به عدم اجراي تعهدات قبلي خود مبني بر افزايش ظرفيت زير سقف و تا زماني كه به تعهدات قبلي خود عمل نكرده‌اند، حق خريد طرح‌هاي فولاد استاني را ندارند. در حال حاضر فولاد مباركه از خريداران احتمالي طرح فولاد سفيددشت چهارمحال‌و‌بختياري است و فولاد خوزستان نيز از خريداران احتمالي فولاد شادگان. شركت‌هاي مذكور تا زماني كه به تعهدات قبلي خود عمل نكرده‌اند، حق صرف منابع براي خريد طرح‌هاي نيمه تمام يا اتمام يافته استاني را ندارند زيرا صرف منابع مالي براي خريد طرح‌هاي استاني سبب كاهش شركت‌هاي خريدار و در نهايت كند‌شدن روند افزايش ظرفيت توليد فولاد كشور خواهد شد.


منبع : مهـــر



تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن