تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حقانيت و قدرت ايران در مذاکرات هسته‌اي ثابت شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۱۹ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني: حقانيت و قدرت ايران در مذاکرات هسته‌اي ثابت شد موج - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح شرايط کشور در سال‌هاي قبل و مشکلاتي که براي مردم، مخصوصاً اقشار نيازمند ايجاد شده بود، گفت: جاي شگفتي است که بعضي‌ها وقتي مي‌بينند که کشور و مردم به سوي گرفتن حق خود پيش مي‌روند، حساسيت نشان مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي فارغ‌التحصيلان فيليپين، با تأکيد بر اين نکته که «با توافق اخير شرايط جديدي براي کشور ايجاد شد و بايد از آن در جهت منافع ملي استفاده کرد»، گفت: ايران در اين توافق نه بر سر طرف‌هاي مذاکره کلاه گذاشت و نه گذاشت کسي کلاه بر سرش بگذارد، بلکه فرزندان کشور با مقاومت انقلابي و هنر ديپلماسي، حق ضايع شده مردم ايران در هياهوي شعارهاي سياسي و غبارهاي اتهامات واهي را تا اين مرحله گرفته‌اند که اميدواريم ادامه راه را نيز با موفقيت طي کنند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به بگومگوهاي دو حزب جمهوري خواهان و دمکرات‌هاي آمريکا و تعابيري که عليه نخست‌وزير تندخو و عصباني رژيم اشغالگر قدس بکار مي‌برند، گفت: آنچه از لابلاي اين گفتار و رفتار سياسي بيرون مي‌‌آيد و مردم جهان مي‌فهمند، حقانيت و توانايي‌هاي ايران است که سال‌هاي سال با تمام توان تبليغاتي خويش عليه آن حرف مي‌زدند.
به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، حضور چندين روزه وزير امور خارجه آمريکا در محل مذاکرات، آن هم با پاي شکسته را نشان از اهميت ايران براي دنيا و به خصوص کشورهاي 1+5 دانست و گفت: قدرت‌هايي که حق غيرقانوني وتو را در شوراي امنيت دارند، آمده بودند که تمام قطعنامه‌هاي سابق خود عليه مردم ايران را وتو کنند که ديديد هفت قطعنامه را در يک جلسه نيم ساعته لغو کردند و اين چيزي نيست جز حقانيت ايران که سرانجام سنگيني سايه‌اش را بر قدرت‌هاي غرب و شرق انداخت.
وي با تشريح شرايط عضويت در NPT آژانس بين‌المللي هسته‌‌اي، گفت: بارها گفتيم و باز هم مي‌گوييم که نمي‌خواهيم به طرف بمب هسته‌‌اي برويم و اين کار را در تضاد با فرهنگ انساني و اسلامي مي‌دانيم و قدرت‌هاي جهاني هم نبايد شأن سياسي و اعتبار توافق‌نامه خود را با گزارش‌هاي دروغ منافقين و ديگر کينه جويان مخدوش کنند.
‌آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر آگاهي و راهنمايي رهبري معظم انقلاب در تمام مراحل مذاکره، نسبت به عملکرد تخريب‌گرايانه‌ي بعضي از مدعيان ولايتمداري انتقاد کرد و گفت: اين عين تغافل سياسي و مصداق کامل تندروي است که عده‌اي با هر عنوان و مقامي سعي مي‌کنند با شناي در مسير مخالف سياست‌هاي نظام و خواست اکثريت مطلق مردم، به شهرت برسند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح شرايط کشور در سال‌هاي قبل و مشکلاتي که براي مردم، مخصوصاً اقشار نيازمند ايجاد شده بود، گفت: جاي شگفتي است که بعضي‌ها وقتي مي‌بينند که کشور و مردم به سوي گرفتن حق خود پيش مي‌روند، حساسيت نشان مي‌دهند.
ايشان با اشاره ضمني به سکوت همين جماعت در شرايط سختي که دولت قبل براي کشور ايجاد کرده بود، گفت: با تفکرات افراطي و شعارهايي که هيچ جايگاهي در آرمان‌هاي انقلاب و امام نداشت، منافع کشور را به باد مي‌دادند و خوشحال بودند که مردم فقيرتر مي‌شوند تا بتوان به آنها کمک کرد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با توصيه همگان به رعايت وحدت ديني و ملي، گفت: ايران اسلامي با مکتب اهل بيت(ع) و منابع خدادادي، بهترين ظرفيت را براي الگو شدن در جهان دارد که سفارش خداوند در اين آيه شريفه است که «وكذلك جعلناكم امّة وسطا لتكونوا شهداء علي النّاس و يكون الرّسول عليكم شهيدا»
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با يادآوري اهميت جغرافياي کشور براي عبور هواپيماها، عبور خطوط انرژي و عبور سيم‌هاي مخابراتي و هم‌چنين امتيازات بنادر کشور در شمال و جنوب، گفت: هر يک از جزاير ايراني گوهري گرانبها هستند و مي‌توانند مکمل امتيازات کشور در دو هزار کيلومتر سواحل جنوب از اروندرود تا مرز پاکستان باشند.
ايشان با بيان اين نکته که «وقتي فروش حامل‌هاي انرژي و مبادلات خارجي ما آسان شود»، از مزيت‌هاي نسبي ايران در گاز و پتروشيمي نيز استفاده مناسب‌تري خواهد شد، گفت: با زيربناهايي که در دولت سازندگي ساخته و در دولت اصلاحات کامل شد، مي‌توانيم در هزاران محصول زير مجموعه پتروشيمي با دنيا رقابت کنيم.
ايشان با برشمردن امتيازات سواحل شمالي کشور به وضعيت سواحل کشورهاي حاشيه درياي خزر اشاره کرد و گفت: تعبير خود کشورهاي اين منطقه اين است که بهشت درياي خزر سهم ايران شده است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر کم آبي جغرافياي ايران در طول تاريخ به طرح‌هاي علمي مورد استفاده در دنيا، به خصوص در کشورهاي جنوبي خليج‌فارس اشاره کرد و گفت: اولاً دانشمندان جوان ايران توانايي بکارگيري تکنولوژي آب شيرين کن را دارند و ثانياً شاهديم که آب زلال و شيرين رودخانه‌هاي متعددي در شمال و جنوب کشور، به درياهاي شور مي‌ريزند که اگر به طرح‌هاي علمي آن در سال‌هاي گذشته توجه مي‌شد، امروز نگراني کم آبي اين قدر عميق و فراگير نبود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با ابراز اميدواري به برگشت دانشمندان ايراني که هر کجاي دنيا جز نوابغ هستند و هموار شدن راه همکاري آنها با مراکز علمي و دانشگاهي کشور، گفت: دوره جديدي است، ظرفيت ايران بالاست و بايد اقتدار کشور را ثابت کنيم.
ايشان با اشاره به سخنان اوباما در پاسخ به ابراز نگراني‌هاي سران برخي از کشورهاي عربي مبني بر اينکه اگر ايران علي‌رغم بودجه ده برابر بيشتر شما در تسليحات نظامي، از شما قوي است، به خاطر حمايت‌هاي مردمي است و عيب و نقطه ضعف شما در داخل کشورهاي شماست، تأکيد کرد: ايران کشوري مقتدر است که حقانيت و قدرت آن در مذاکرات هسته‌اي ثابت شد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مردمي بودن و تکيه بر آراي مردمي را ذات انقلاب اسلامي توصيف کرد و گفت: تازه‌ترين مصداق انتخابات رياست جمهوري سال 92 است که نسل جديد و جوان کشور طي چند روز يک موج انقلابي ايجاد کردند که سراسر کشور را فرا گرفت و وقتي با هوشياري و آگاهي مردم در آميخت، بهترين نتيجه به دست آمد که آميزه‌اي از عقل و احساس بود.
ايشان با تأکيد بر اين نکته که «مردم آگاه و خانواده‌ها به خاطر وجود دانش‌آموزان و دانشجويان هوشيارتر شده‌اند»، گفت: امتياز ويژه اين هوشياري اين است که به خاطر تخفيف‌هاي مراکز دانشگاهي غير دولتي، مثل دانشگاه آزاد اسلامي و کمک‌هاي علمي نهادهاي امدادي کشور، فرزندان خانواده‌هاي فقير هم به خاطر تحصيل در مقاطع عالي آگاه شده‌اند و اين يعني آگاهي از درون.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني نسل جديد را وارث انقلاب دانست و با ابراز خوشحالي از درخشش دختران ايراني در المپياد‌هاي علمي و کنکور، گفت: خدا را شاکريم که صاحبان آينده انقلاب و کشور، جوانان صاحب انديشه و خرد هستند و تجربيات تلخ و شيرين 36 سال گذشته را هم به عنوان سرمايه سياسي و اجتماعي دارند.
ايشان مردمي بودن را تفاوت اصلي انقلاب اسلامي با ديگر انقلاب‌هاي دنيا دانست و گفت: براساس آرمان‌هاي امام و انقلاب، مردم مي‌بايست در اقتصاد و فرهنگ سکان‌دار مي‌‌بودند که البته زمينه‌هاي آن در قانون اساسي جمهوري اسلامي فراهم شده بود.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد بر اين نکته که زيربناهاي کشور ساخته و آماده شده بود، گفت: از لحاظ قانوني نيز چشم‌انداز 20 ساله، سياست‌هاي کلي و به ويژه اصلاح اصل 44 را داشتيم که با حرکت کشور به سوي کسب رتبه اول علمي و اقتصادي در منطقه سرعت مي‌بخشيد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان مباحث مربوط به صدر و ذيل اصل 44 در جلسات قانون اساسي، گفت: علماي تدوين کننده قانون اساسي با هوشياري به اين نکته توجه داشتند و راه را براي اصلاح آن باز گذاشته بودند.
ايشان با يادآوري مباحثي که در طول اصلاح اصل 44 در مجمع تشخيص مصلحت نظام و گاه از طرف متخصصان دانشگاهي در رسانه‌ها منتشر مي‌شد، گفت: تقويت بخش خصوصي به گونه‌اي تدوين شده بود که رهبري از اجراي آن، انتظار انقلاب اقتصادي داشتند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تشريح شاخص‌هاي سياست‌هاي اصل 44 در ابعاد داخلي و خارجي، گفت: در سياست خارجي، به جاي تعامل جهاني که لازمه جهش بود، دچار سوء مديريت‌ها شده بوديم که الحمدلله مردم اصلاح کردند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، اخلاص را شرط اصلي موفقيت و مقبوليت خدمت به مردم دانست و گفت: ويژگي شما اين است که انقلاب و نيازهاي کشور را در ميدان شناختيد و در شرايط جديد هم يکي از ذخاير کشور هستيد.
ايشان با تشريح اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و مقايسه آن با انقلاب‌هاي ديگر و موانع فراواني که طي 36 سال گذشته در مسير حرکت انقلاب بود، گفت: البته در عصري که مي‌بايست جهش مي‌کرديم، نه تنها گرفتار ايستايي شديم، بلکه در مواردي عقب‌گرد داشتيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مهاجرت‌هاي تحصيلي جوانان و دانشجويان در دوره‌هاي مختلف، گفت: به عنوان يک مسئول، شهادت مي‌دهم که اکثر قريب به اتفاق تحصيلکردگان خارج از کشور در برگشت به کشور، بسيار موثر بودند و هنوز هم تأثير دارند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، چهل سال سابقه تشکيلاتي عضويت دو هزار و پانصد دانشجوي عضو انجمن را سرمايه‌اي ارزشمند براي کشور خواند و گفت: تاريخ، گواه کاملي از اقدامات شما در فيليپين است و الحمدلله پس از انقلاب کم‌کم برگشتيد و هر جا که نظام نياز داشت، حضور داشتيد.
ايشان در پايان سخنانشان اطلاع مردم از اقدامات فارغ‌التحصيلان فيليپين در کشور را ضروري خواند و گفت: بايد براي اهداف و برنامه‌هاي خود ارگان داشته باشيد تا نسل جوان کشور از سوابق شما آگاه شود.
در آغاز اين ديدار، آقاي مخملي‌زاده به نمايندگي از اعضاي انجمن اسلامي فارغ‌التحصيلان فيليپين، با ارائه گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌ها، به بيان ديدگاه‌هاي خويش براساس آيات و روايات پرداخت و خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: به خاطر 6 دهه مجاهدت‌ها و همه مسئوليت‌هايي که پس از انقلاب داشتيد و داريد، از شما ممنونيم که در فرازها و فرودها همراه مردم بغض مي‌کرديد و با آنان لبخند مي‌زديد.
وي افزود: جمع حاضر و هزاران عضو انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان و فارغ‌التحصيلان فيليپين و غير عضو، از حدود سال‌ 1352 وارد دانشگاه‌هاي اين کشور شدند و در سال 1354 شتاب بيشتري گرفت که اکثريت آنها بعد از فارغ‌التحصيلي به عنوان پزشک، مهندس، دندانپزشک و کارشناس رشته‌هاي علوم انساني در اقصي نقاط کشور منشأ خدمات صادقانه بودند.
آقاي مخملي زاده با بر شمردن امتيازات انجمن اسلامي فارغ‌التحصيلان فيليپين گفت: فارغ‌التحصيلان ديروز، پدران امروز صدها دانشجوي ايراني نسل دومي هستند که اينک در اکثر رشته‌هاي پزشکي و دندانپزشکي از بزرگان آن کشور به حساب مي‌آيند.
وي با قدرداني از تيم ديپلماسي کشور براي دفاع شجاعانه از حقوق ضايع شده مردم ايران در مذاکره با شش قدرت جهاني، گفت: قطعنامه‌هاي ظالمانه‌ي عليه ايران که به زعم برخي مسئولان گذشته کاغذپاره خوانده مي‌شد، به همت و تلاش بلند فرزندان غيور و مديران زبده اين کشور و با حمايت‌هاي رهبري معظم انقلاب خنثي شد که بايد قدردان عقلانيت و اعتدال در کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن