تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819019926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم اجراي قوانين بالادستي در مديريت بحران کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۵۱ب.ظ)
عدم اجراي قوانين بالادستي در مديريت بحران کشور موج - رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، با اشاره به عدم اجراي قوانين بالادستي در مديريت بحران کشور، گفت: مردم در روستاهاي سيل‌زده مشکلات متعددي دارند که بايد به داد آن‌ها رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت اله حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، پس از ارائه گزارش از سيل رخ داده در سولقان به طرح‌هاي جامع و تفصيلي شهر تهران به عنوان قوانين بالادستي اشاره کرد و افزود: در پيوست چهار اين طرح‌ها در بخش طرح‌هاي موضعي و موضوعي به صراحت در رديف 11 به ايمني سازي شهر تهران در چند بند تأکيد شده است که متأسفانه اين موارد نه تنها رعايت نشده است، بلکه براي آن ارزشي نيز قائل نشده‌اند تا اجرايي شود.
وي در تشريح بيشتر اين موارد قانوني، افزود: براي نمونه شهرداري موظف بوده تا پايان سال 1390 نسبت به شناسايي دقيق گسل‌ها و پهنه‌هاي خطرپذيري در شهر تهران تا مقياس يک دو هزارم با همکاري دستگاه‌هاي مربوطه اقدام کند و طرح مربوطه را در شوراي عالي معماري و شهرسازي تصويب کند، همچنين شهرداري با همکاري دستگاه‌هاي ذي‌ربط مکلف بود طرح‌هاي موضعي خطرپذيري سيل در تهران را در مقياس يک دو هزارم تهيه و در شوراي عالي معماري و شهرسازي مصوب کند.
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به اين که شهرداري و وزارت راه و شهرسازي با همکاري وزارت کشور مکلف شدند تا طرح موضوعي پدافند غيرعامل شهر تهران را تا پايان سال 89 تهيه و به تأييد شوراي عالي معماري و شهرسازي برساند، تأکيد کرد: از اين موارد قانوني بسيار وجود دارد حتي قانون براي مکان‌يابي مراکز مديريت بحران و شناسايي مراکز مهم، حساس و حياتي شهر تهران، ايمن‌سازي فضاهاي عمومي و شريان‌ها و پل‌هاي شهر تهران نيز تأکيد داشته و فرصت زماني تعيين کرده است.
وي اظهار کرد: سازمان مديريت بحران وظيفه فرماندهي نيروها را در زمان بحران بر عهده دارد. اين سازمان براي مديريت پيش و حين بحران چه اقداماتي انجام داده است، کارگروه‌هاي اين سازمان از منظر راهبردي و سياست‌گذاري براي حوادث چه کرده است؟
حافظي با اشاره به اين که بعد از وقوع بحران همه جمع مي‌شوند و مديريت بحران مي‌کنند، تأکيد کرد: سيستم‌هاي مديريتي بايد پاسخگو باشند اگر پل يا سازه‌اي از نظر فني ايراد دارد حتما نسبت به رفع آن اقدام کنند.
به گفته حافظي ساز و کارهاي مديريتي براي قبل از بحران وجود ندارد؛ زيرا دستگاه‌ها و حتي کارگروه‌هاي اين ستاد به صورت جزيره‌اي عمل مي‌کنند از سويي پليس راهور، سازمان هواشناسي و حتي صداوسيما نيز در زمان بحران‌ساز خود را مي‌زنند و سازمان مديريت بحران فاقد کارايي براي فرماندهي واحد آن‌ها است.
حافظي با اعلام اين که زمان حادثه به مردم به خوبي اطلاع‌رساني نشده است، افزود: چرا بايد غافل باشيم؛ چرا بعد از وقوع حادثه اخبار حوادث را به‌درستي اعلام نمي‌کنيم.
رئيس کميسيون سلامت به فعاليت چيني‌ها در پروژه آزادراه تهران - شمال و تجهيز کارگاه‌ها در مسير حرکت آب و در عرض 80 متري رودخانه اشاره و تصريح کرد: تجهيز اين کارگاه از عوامل اصلي شدت يافتن عمق حادثه است؛ زيرا مسير عبور آب مسدود شده و بعد به يک‌باره آب با فشار و حجم زياد رها شده است.
وي با تأکيد بر اين که تا چه زماني خطاهاي مديريتي را مرم بايد تحمل کنند، از ايجاد 100 رستوران و ويلا در حريم رودخانه کن به صورت غيرقانوني خبر داد و گفت: دهيار متخلف آن منطقه جواز ساخت اين رستوران‌ها را صادر کرده است. چه کسي مسوول است؟ اين فرد متخلف کجاست و با او چه برخوردي شده است؟ تاکنون حکم تخريب 50 واحد از رستوران‌ها در کميسيون ماده 100 صادر شده و در 17 مورد نيز ديوان عدالت اداري دستور توقف داده که با همکاري و مساعدت دادستان تهران موضوع در حال پيگيري است.
حافظي گفت: برخي از مديران و رجال سياسي نيز در اين مسير ويلا دارند که غيرمجاز ساخته شده و توصيه مي‌کنيم اين ويلاهاي غيرمجاز تخريب شود تا اعتماد مردم جلب شود.
حافظي همچنين درباره مشکلات مردم به خصوص در روستاها بعد از حادثه سيل، تأکيد کرد: مردم در اين روستاها مشکلات متعددي دارند که بايد به داد آن‌ها رسيد پمپ آب ندارند و باغاتشان در حال از بين رفتن است.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود با تأکيد بر اينکه موضوع مديريت بحران نياز به فرهنگ‌سازي دارد، گفت: اولين گام نيز فرهنگ‌سازي در قشر مديريتي کشور است و تا وقتي‌که مديران ما اين فرهنگ نداشته باشند و ارزشي براي ايمن‌سازي قائل نباشد مشکل حل نخواهد شد سپس بايد آموزش‌هاي لازم به مردم ارائه شود و زيرساخت‌هاي هشدار سريع نيز تأمين شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن