واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با شهدای امور تربیتی/129
شهید ایزد پناه: در اسلام نمیشود نسبت به حیثیت و شرایط زندگی مردم بیاعتنا بود و به خدا رسید
در قسمتی از یادداشتهای شهید کرامتالله ایزدپناه آمده است: در اسلام نمیشود نسبت به حیثیت و شرایط زندگی مردم بیاعتنا بود و به خدا رسید.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، شهید کرامتالله ایزدپناه در سال 1332 در روستای امیرآباد دشت روم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در همان جا در زادگاهش به پایان برد. در سال 1352 وارد دانشسرای عشایری شد و با راهاندازی جلسات متعدد و سخنرانیهای فراوان چهره حکومت را به همکلاسیهای خود معرفی میکرد و همین حرکت او باعث شد تا او را برای مدت چند روز از دانشسرا اخراج کنند. در سال 1353 به عنوان معلم عشایری در زادگاهش مشغول به تدریس شد و در سالهای اول دوران معلمی خود روزهای تعطیلی را با مسافرت به شهرهای کازرون و گچساران در کنار یاران و دوستان انقلابی خود و برای تشکیل جلسان و انجام تحریکات ضدحکومتی میگذراند و به همین دلیل به وسیله مأمورین رژیم مرتباً تحت تعقیب بود و نمیتوانست در محل کار خود حاضر شود و در خفا به سر میبرد. در سالهای 56 و 57 حرکت جدید و یکپارچه مردم انقلاب این موانع را از سر راه برداشت، در تمام عرصههای این تظاهرات شهید کرامت الله ایزدپناه جلودار صفوف مردم انقلابی بود. پس از پیروزی انقلاب با قلبی آکنده از عشق به خدا و سرزمینش در سنگرهای مختلف خدمت میکرد و در سال 1359 که جنگ رژیم بعث علیه جمهوری اسلامی شدت یافته بود با این حال که خود را کاندیدای شرکت در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده بود، به یاری رزمندگان اسلام شتافت و سرانجام در 12 آبان ماه 1359 در کنار حجله ایثار اروندکنار جزء اولین شهدای استان بود که دعوت حق را لبیک گفت. در قسمتی از یادداشتهای شهید آمده است: به درستی که گرامیترین شما نزد خدا با تقواترین شماست. در اسلام این عالیترین نظام الهی و شایستهترین حکومت نجات دهنده بشر، معیار و ارزش در میان جامعه بشریت و احترام نسبت به یکدیگر و شرط سپردن امانت چه مادی و چه معنوی تقواست. از این دیدگاه که اسلام انسان را موجودی میداند که با اختیار و آزادی باید به سوی خدا حرکت کند و سرانجام به لقای خود برسد لذا انسان مجبور است برای پیمودن راه خدا از میان مردم بگذرد. در اسلام نمیشود نسبت به حیثیت و شرایط زندگی مردم بیاعتنا بود و به خدا رسید و نمیشود نسبت به ظالم و مظلوم بیتفاوت بود و به خدا رسید. در اسلام نمیشود مثل کرم به دور خود پیلهای درست کرده و در آن زندگی کرد و نسبت به هرچه بر شما میگذرد بیتفاوت و بیاعتنا بود و به خدا رسید. پس با این توضیح در مییابیم که تقوا در یک دید کلی عبارت است از خصوصیات انسانی که دائماً در جهت خدا حرکت میکند و در این حرکت مرتب گناه و خطا نمیشود و همیشه در حال مبارزه با عوامل غیرخدایی است. اینکه انسان گوشهای بنشیند و عبادت کند و هرچه که به روزگار مردم میرود کاری نداشته باشد چیزی جز گندیدن و نابود شدن نیست. انتهای پیام/
94/05/04 - 15:40
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]