تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799166373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الزام اجرای قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
الزام اجرای قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان




عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:مرخصی ۹ماهه زایمان یکی ازحقوق بانوان است که تبدیل به قانون شده وعدم اجرای آن ازسوی دولت نه تنهامصوبه مجلس را نادیده گرفته که بی توجهی به اصل ۱۰قانون اساسی است.





خبرگزاری مهر: عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:مرخصی ۹ماهه زایمان یکی ازحقوق بانوان است که تبدیل به قانون شده وعدم اجرای آن ازسوی دولت نه تنهامصوبه مجلس را نادیده گرفته که بی توجهی به اصل ۱۰قانون اساسی است.

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی درباره عدم اجرای قانون مرخصی ۹ ماهه زایمان در برخی دستگاه های دولتی، گفت: اصولا از زمان تکمیل قانون روند پیگیری آن در مجلس به این شکل است که دستگاه های دولتی باید در این باره اطلاعات را به مجلس گزارش دهند و مجلس به عنوان ناظر وارد عمل شود.  

آلیا با اشاره به بحث تأمین بودجه که از سوی دستگاه های دولتی برای اجرای این قانون مطرح می شود، گفت: چندی پیش معاون حقوقی رئیس جمهور در مصاحبه ای اعلام کرد که دستگاه ها درباره اجرای این قانون به صورت سلیقه ای عمل کنند و خانم ها در ارگان ها مختلف شخصا به دنبال اجرای این قانون باشند و در صورتی که بودجه وجود داشت، قانون اجرایی شود.

این نماینده مجلبس با تأکید بر اینکه اجرای قانون نمی تواند معطل باشد، تصریح کرد: هر دولتی باید به هر شکلی برای اجرای قانون تلاش کند.  

وی ادامه داد: دستگاه ها اعتبارات مشخص شده ای دارند و بخشی از اعتباراتی را نیز در اختیار دارند که در زمان کمبود بودجه می توانند از محل این اعتبارات برای اقدامات دیگر هزینه کنند و به هر حال توجیه اجرا نکردن قانون به دلیل نداشتن بودجه قابل قبول نیست.

آلیا خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هر ساله دستگاه ها پیشنهادات خود را در فصل بودجه به هیأت دولت ارائه می دهند و دولت این پیشنهادات را در قالب بودجه به مجلس ارائه می کند. اگر در وزارت خانه های اعتبارات نیاز به تقویت داشته باشد باید در همان زمان اعلام کند تا بودجه لازم در این زمینه اختصاص داده شود. اینطور که قانونی مورد بی توجهی قرار گیرد و سپس بگویند هر دستگاهی که بودجه دارد قانون را اجرا کند، ممکن نیست و قوانین باید در هر صورت اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه به هر بهانه ای نمی توان از اجرای قانون سر باز زد، تصریح کرد: نکته دیگری که دولت در این باره مطرح می کند، این بحث است که مجلس در قانون دولت را ملکف به اجرا نکرده است بلکه از واژه ملزم استفاده شده است.

به گفته آلیا، بحث استفاده از واژه «ملزم» به جای «مکلف» در بسیاری از قوانین مجلس مطرح است و معمولا اعضای دولت خواهش می کنند که مجلس از واژه «ملزم» استفاده کند و این قول را می دهند که به هر ترتیب قانون اجرا می شود و نمایندگان مجلس نیز در همکاری با دولت این کار را انجام می دهند و نباید این همکاری تبدیل به بهانه ای برای اجرا نکردن قانون باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث سیاست های جمعیتی از اولویت های مباحث کشور است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این موضوع تأکید داشته اند و همچنین بر این اساس که خانم های شاغل افرادی بسیار متعهد هستند که باید به حقوقشان دسترسی داشته باشند و این وظیفه نهادها است که از حقوق کارمندان خود حمایت کنند، دولت باید درباره اجرای این قانون تلاش مضاعفی داشته باشد.

آلیا گفت: غیر ازآنکه مرخصی ۹ ماهه زایمان یکی از حقوق بانوان است که تبدیل به قانون شده است، در اصل ۱۰ قانون اساسی نیز بر تحکیم خانواده تأکید شده است و عدم اجرای این قانون از سوی دولت نه تنها مصوبه مجلس را نادیده گرفته که بی توجهی به اصل ۱۰ قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه خانم ها از سراسر کشور برای اجرای این قانون با ما تماس می گیرند، تصریح کرد: این انتظار از دولت وجود دارد که این قانون در اسرع وقت اجرایی شود. دستگاه هایی که قانون در آنها اجرا نشده است نیز می توانند به مجلس اعلام کنند تا این موضوع پیگیری شود.






تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن