تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819367838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار درباره افزایش خشونت نظامیان صهیونیست علیه کودکان فلسطینی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشدار درباره افزایش خشونت نظامیان صهیونیست علیه کودکان فلسطینی تهران – ایرنا – یک سازمان بین المللی دفاع از حقوق کودکان هشدار داد که توسل نظامیان صهیونیست به خشونت علیه کودکان فلسطینی در شش ماهه نخست سال 2015 به میزان 10 درصد افزایش یافته است.


به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، سازمان بین المللی دفاع از کودکان روز گذشته (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که طی شش ماه نخست سال 2015، 86 درصد از کودکان فلسطینی در طول روند بازداشت یا بازجویی توسط نظامیان صهیونیست در معرض خشونت فیزیکی قرار گرفته اند. این مرکز تصریح کرد که رقم مذکور افزایش 10 درصدی نسبت به آمار سال 2014 را نشان می دهد.
بیانیه این گروه می افزاید: بدرفتاری با کودکان فلسطینی در نظام بازداشت ارتش اسراییل همچنان گسترده و نظام مند است، زیرا کودکان پس از بازداشت توسط نظامیان با چشمان و دستان بسته وارد مراکز بازجویی شده و دچار کمبود خواب هستند.
بر اساس گزارش این سازمان، تقریبا همه کودکانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند اعلام کردند که چشم ها و دستانشان را بسته بودند و 55 درصد از تفتیش بدنی در دوران بازداشت خبر دادند.
بیانیه مذکور می افزاید: کودکان فلسطینی بر خلاف همتایان اسراییلی خود از حق حضور و همراهی والدینشان محرومند و در بیشتر موارد بازداشت دسترسی به مشاوران حقوقی ندارند.
سازمان بین المللی دفاع از کودکان اضافه کرد که این کودکان معمولا مجبور به امضای اوراقی می شوند که محتوای آن در زبان عبری نگاشته شده است؛ زبانی که کودکان فلسطینی با آن آشنا نیستند. برخی از کودکان بازداشت شده نیز از حبس انفرادی در زمان بازجویی خبر دادند؛ اقدامی که در قوانین بین المللی حکم شکنجه را دارد.
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز در گزارش ماه مارس (اسفند/فروردین) خود تصریح کرد که کودکان فلسطینی همچنان با بدرفتاری نظامیان صهیونیست مواجهند.
در 18 ژوئن (28 خرداد) 19 نفر از اعضای کنگره آمریکا طی نامه ای به جان کری وزیر خارجه سیستم بازداشت کودکان در ارتش رژیم صهیونیستی را مساله ای عجیب و نابهنجار در جهان توصیف کردند از وی خواستند تا آن را در راس فهرست بررسی قرار دهد.
مطابق اعلام گروه بین المللی دفاع از کودکان، هر سال 500 الی 700 کودک فلسطینی که گاهی 12 سال بیشتر ندارند، توسط نظامیان صهیونیست دستگیر و بازداشت شده و یا تحت پیگرد قضایی قرار می گیرند.
اتهام بیشتر این کودکان پرتاب سنگ است؛ جرمی که به موجب قوانین رژیم صهیونیستی تا 20 سال زندان مجازات در پی دارد.
این در حالی است که به موجب کنوانسیون حقوق بشر کودکان سازمان ملل که رژیم صهیونیستی در سال 1991 آن را امضا کرد، سلب آزادی از کودکان صرفا باید به آخرین گزینه مد نظر قرار گیرد.
سازمان بین المللی دفاع از کودکان اضافه کرد که در کل جهان فقط رژیم صهیونیستی است که کودکان را در دادگاه های نظامی ای محاکمه می کند که فاقد شرایط اولیه عدالت است.
بر اساس اعلام گروه حقوق بشری الضمیر، در حال حاضر 164 کودک فلسطینی در بازداشت رژیم صهیونیستی به سر می برند.
خاورم**9156**1566






04/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن