تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798402415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری‌: از اظهارات آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جهانگیری‌: از اظهارات آمریکایی‌ها تعجب می‌کنم
معاون اول رییس جمهوری با رد اظهارات برخی از مقامات آمریکایی که حضور ایران در مذاکرات را به دلیل فشار تحریم ها دانسته بودند گفت: از این اظهارات تعجب می کنم ورود ما به مذاکره نه از سر نیاز بلکه از سر تدبیر بود.
آفتاب : اسحاق جهانگیری عصر شنبه در نشست نمایندگان اتحادیه ها و تعاونی های برتر و منتخب کشور که در سالن اجتماعات ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد این مطلب را بیان کرد.


به گزارش ایرنا، وی با یادآوری شرایط آغاز به کار دولت تدبیر و امید افزود: این دولت با مشکلات زیادی روبرو بود اما تلاش کرد با برخورد دقیق و کارشناسی و به دور از حاشیه ها و جنجال ها آنها را حل و فصل کند.


جهانگیری ادامه داد: اگر گاهی اوقات مسائل با مردم مطرح می شد پیش از آنکه بخواهیم کسی را محکوم کنیم به دنبال آگاهی مردم از شرایط کشور بودیم.


وی با اشاره به دستاوردهای دو سال دولت تدبیر و امید اضافه کرد: با صراحت می توان گفت که ما به اقتدار کارشناسی نخبگان دانشگاهی و اقتصادی کشور متکی هستیم و اکنون که هنوز تحریمی برداشته نشده است با مدیریت و همراهی مردم موفق به کاهش تورم شدیم و در راه رونق اقتصادی گام برداشته ایم.


وی به افزایش بیش از 100 میلیون متر مکعب ظرفیت گاز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته حدود 6.7 میلیون تن گندم خریداری کردیم و پیش بینی ما این است که امسال این رقم به حدود 8 میلیون تن برسد. 


معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بیش از هشت هزار واحد صنعتی در طول مدت دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته تولید خودرو در کشور بیش از 50 درصد افزایش داشت و بیشترین ماشین آلات بخش کشاورزی نیز تامین شد.


جهانگیری اظهار داشت: مدیریت کشور نشان داد که در زمان تحریم می تواند با تدبیری که می اندیشد شرایط را به گونه ای رقم بزند تا برای مذاکره کنندگان هم پشتوانه ای فراهم شود تا بتوانند فارغ از نیاز با تدبیر وارد مذاکره شوند.


معاون اول رییس جمهوری جمع بندی مذاکرات را دستاوردی بزرگ برای ملت ایران دانست و تاکید کرد: این مذاکرات نشان داد که می شود در مقابل حرف بی حساب و کتاب با احترام، تکریم و منطق گفت و گو و از بحران های ساختگی عبور کرد.


معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: تیم مذاکره کننده ما با توان علمی و کارشناسی بسیار دقیق در برابر 6 قدرت، اروپا و شورای امنیت ایستاد، حرف های خود را به کرسی نشاند و به همه اهدافش دست یافت.


وی با تاکید بر اینکه ما می خواستیم حق هسته ای ما به رسمیت شناخته شود یادآور شد: تمام قطعنامه های شورای امنیت با همین انگیزه بود که ما حق غنی سازی نداشته باشیم که این مذاکرات باعث شد تا شورای امنیت قطعنامه های گذشته خود را لغو کرده و حق غنی سازی ما را به رسمیت بشناسد.


** افزایش تولید و صادرات جهت گیری اصلی پساتحریم 


معاون اول رییس جمهوری برنامه ریزی برای دوران پس از تحریم را مهم دانست و گفت: قرار نیست در یک شرایط بی برنامگی کالاهای نامرغوب خارجی وارد بازار ایران شود. 


جهانگیری تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد بازار ایران بی جهت آماج تاخت و تاز کالای خارجی قرار گیرد و به جای اشتغال برای جوانان ایرانی اشتغال خارجی ایجاد کنیم. 


وی با بیان اینکه این تجربه تلخ را در گذشته شاهد بوده ایم، اظهار داشت: ما به دنبال رونق در اقتصاد و اشتغال کشور هستیم و بخش خصوصی و تعاونی باید به عنوان محورهای اصلی اقتصادی به صحنه بیاید. 


وی به شرایط امنیت منطقه اشاره کرد و با برشمردن مزیت های نسبی ایران اظهار داشت: شرایط کشور به گونه ای است که با هجمه ای از شرکت ها و مقامات خارجی روبرو خواهد شد اما بهترین جهت گیری در آینده افزایش تولید و صادرات است. 


معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: با هر عاملی که تولید کشور را به مخاطره بیندازد باید مقابله شود چه واردات باشد و چه سایر موانع. 


جهانگیری با بیان اینکه به همه واقعیت های اقتصادی کشور توجه داریم به تمرکز دولت برای ایجاد رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: 177 سیاست اقتصادی بر دولت مشخص شده است که می تواند ایران را به رونق برساند. 


وی به آیین نامه های قانون رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این آیین نامه ها، تعیین تکلیف وام های حساب ذخیره ارزی بود که با تدبیر دولت فرصت خوبی در اختیار آن دسته از فعالان اقتصادی که به دلیل نوسانات ارزی قادر به بازپرداخت آن نشده اند قرار گرفت. 


جهانگیری خطاب به بخش تعاونی و خصوصی کشور گفت: در مذاکره با طرف های خارجی همچون مذاکرات هسته ای وارد گفت و گو شوید ما از ایجاد شرکت های مشترک تولید در ایران استقبال می کنیم حتی برای واردات کالاهای مصرفی نیز باید به گونه ای عمل کنیم که این کالاها در داخل ایران تولید شود. 


جهانگیری درباره یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی که کمبود منابع سرمایه گذاری است نیز گفت: با اطمینان می گویم به زودی شما فرصت های استفاده از منابع متعدد خارجی را پیدا خواهید کرد، اما هنر باید این باشد که این منابع را در پروژه های صحیح وارد عمل کنیم و البته از روشی استفاده شود که بازپرداخت آنها از محل صادرات همان محصولات باشد. 


وی به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: این تصور که این سیاست ها با توافق کنار گذاشته می شود غلط است. 


معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: مکرر گفته ایم که سیاست های اقتصاد مقاومتی دقیق ترین سیاست هایی است که باید اجرا شود و ما را به بالندگی می رساند و اتفاقا بعد از لغو تحریم ها کارسازتر خواهد بود. 


جهانگیری تعاونی ها را بهترین نماد مشارکت مردم در اقتصاد کشور دانست و افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم تا تعاونی ها در کارهای استراتژیک حضور داشته باشند و خود را برای پروژه های بزرگتر آماده کنند. 


وی همچنین از تمامی وزارتخانه ها خواست تا به موضوع تعاونی ها توجه ویژه ای داشته باشند. 






تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن