تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803583496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیباکلام و فیاض در خدمت و خیانت روشنفکران را نقد و بررسی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر فرهنگی: زیباکلام و فیاض در خدمت و خیانت روشنفکران را نقد و بررسی می کنند تهران - ایرنا - هفتاد و چهارمین نشست دوشنبه های کتاب اندیشه به نقد و بررسی کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران» اثر جلال آل احمد اختصاص یافته است.


به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، در این نشست که با موضوع نگاهی دوباره به اثر تاریخی جلال آل احمد برگزار می شود، صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و ابراهیم فیاض استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخنرانی خواهند کرد.
کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران» مانیفست فکری جلال آل احمد است که بعد از قیام 15 خرداد و برملا شدن خیانت روشنفکران غربزده ایرانی و آشکار شدن چهره حقیقی آنها، جلال بر آن شد که در عقاید و ایدئولوژی های گذشته خود تجدید نظر کند و دیگر بار به اصالت و هویت گذشته فرهنگی خود که همانا بازگشت به خویشتن و سنت اسلامی است رجوع نماید و از حزب بازی و سیاست گرایی بی اصالت دست بردارد که حاصل این بینش فکری جدید او، در کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران» تجلی یافته است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
«همیشه عقده نداشتن تاثیر در جامعه و در میان اکثریت مردم، روشنفکر ایرانی را آزار و اذیت کرده است و او را وادار ساخته به آرزوهای دور و دراز دامن بزند و رفاه روشنفکر جماعت که به قیمت حرمان، اکثریت فراهم آمده، مانع از آن می شود که در غم دیگران شریک باشد. چنین می شود که او کم کم خنگ می شود یا مالیخولیایی یا هروئینی یا مدرنیست و غرب زده و از اثر افتاده و مهم تر از همه این که کم کم همه ایده آل ها را رها می کند و آدمی می شود بی خاصیت و سلب حیثیت شده و عقیم.»
نشست نقد و بررسی کتاب «در خدمت و خیانت روشنفکران» روز دوشنبه 5 مردادماه ساعت 17:30 در سالن اجتماعات فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه برگزار می شود.

*نقد و بررسی درآمدی به روایت شناسی
به تازگی کتاب «درآمدی به روایت شناسی» با ترجمه هوشنگ رهنما و به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.
این کتاب شامل «روایت شناسی» از جرالد پرینس، «درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت ها» از رولان بارت و «تحلیل متن ادبی» از تزوتان تودوروف است که هر سه این شخصیت ها به نوبه خود در تکوین و تحویل نظریه روایت شناسی نقش بنیادی داشته اند. روایت شناسی در ایران دانشی نوپاست، بسیار نوپاتر از رواج آن در بسیاری از دیگر جوامع جهان و ترجمه منابع مهم در این حوزه بسیار ضروری است.
کتاب «درآمدی به روایت شناسی» برای جست وجوگران حوزه روایت شناسی، گام بسیار مفیدی است.
نشست هفتگی شهر کتاب روز سه شنبه ششم مردادماه ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «درآمدی به روایت شناسی» اختصاص دارد که با حضور فرزان سجودی، امیرعلی نجومیان و هوشنگ رهنما در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می شود.

*نقد رمان سوار بر اسب مرده در نشست هفت شهر قلم
رمان «سوار بر اسب مرده» نوشته مهدی جعفری در نهمین نشست هفت شهر قلم فرهنگسرای ارسباران با هدف معرفی ادبیات داستانی معاصر و ارتقای دانش نوقلمان با حضور میترا معینی و رامبد خانلری از نویسندگان و منتقدان ادبی نقد و بررسی می شود.
نویسنده کتاب با بهره گیری از دو داستان موازی، تلاش کرده به درک جدیدی از ماهیت رنج انسان امروز برسد.
خسرو فیروز از شخصیت های داستان است. او خان زاده ای است که خاندانش ثروت و جایگاه خود را از دست داده اند. وی پس از 50 سال به خانه پدری اش بازگشته تا خاطرات سال های دور و سیمن، عشق دوران جوانی اش را زنده کند.
علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند دوشنبه 5 مردادماه ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند.

*برگزاری کارگاه های داستان خوانی در فرهنگسرای ابن سینا
فرهنگسرای ابن سینا با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، کشف و پرورش استعدادهای خاص سلسله جلسات داستان خوانی و نقد و بررسی کتاب را با حضور محمدجواد جزینی روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 18:30 برگزار می کند.
محمدجواد جزینی سال 1344 در روستای درچه اصفهان به دنیا آمد. مدرک فوق دیپلم روانشناسی با گرایش تربیتی را از دانشگاه شهید بهشتی گرفت. در رشته ادبیات فارسی تا مقطع کارشناسی تحصیل کرد و نویسندگی داستان کوتاه را به شکل غیرحضوری در دانشگاه ICS آمریکا گذرانده است.
وی از سال 1366 شروع به همکاری با حوزه هنری کرد و به عضویت شورای سردبیری سوره بچه های مسجد، ماهنامه سوره و ادبیات داستانی درآمد.
جزینی سال ها مسوول آموزش داستان نویسی در حوزه هنری و مؤسس هنرستان ادبیات داستانی بود. از جمله آثار محمدجواد جزینی که به طور عمده در زمینه دفاع مقدس است، می توان به ای‍ل ب‍ی س‍وار، خ‍داح‍اف‍ظ ق‍ه‍رم‍ان ، مجموعه داستان آب، باد، آتش مجموعه داستان تابستان پر ماجرا، از حاشیه تا متن، پژوهش کتاب خرمشهر اشاره کرد.
علاقه مندان برای در این برنامه ادبی می توانند به فرهنگسرای ابن سینا به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.

*نشست های هفتگی مثنوی خوانی
بیست و سومین نشست ادبی «بشنو از نی» با موضوع تحلیل و تفسیر داستان
«صوفی وخرش» 5 مرداد ساعت 17 با حضور استاد کریم سلگی در کتابخانه فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
حکایت زیبای «صوفی و خرش» اولین حکایت از دفتر چهارم مثنوی معنوی مولاناست که در آن مولانا داستان مردمانی را روایت می کند که با تقلید کورکانه از یکدیگر، تمام دارایی خود را که عمری برای آن صرف کرده اند، از دست می دهند.
کریم سلگی کارشناس این برنامه سعی دارد تا با رمزگشایی و ریشه یابی واژه ها و اصطلاحات و درست خوانی مثنوی، مفاهیم و مضمون های پیچیده در مثنوی معنوی مولانا را به زبانی ساده برای مخاطب خود بازگو کند.
فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان واقع شده است.
تهرام/7245//1348



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن