تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798539297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید سالانه 700 هزار تن کمپوست در پایتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تولید سالانه 700 هزار تن کمپوست در پایتخت تهران - روزنامه همشهری - شماره 6589 - تولید روزانه بیش از 7500 تن زباله در پایتخت درحالی که بیش از 70درصد از این میزان را زباله های تر تشکیل می دهد، این فرصت را در اختیار مدیریت شهری قرار داده است تا طلای کثیف در پایتخت به ثروت قابل توجهی تبدیل شود.


درست در روزهایی که استحصال انرژی و بیوگاز در چند کشور توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته، تهران نیز با استفاده از تکنولوژی روزآمد به منظور استحصال انرژی از زباله های شهری اقدام کرده است. تولید 3مگاوات ساعت برق در کارخانه تولید برق آبعلی یکی از پروژه های مهم شهری بود که در سال92 به بهره برداری رسید.
البته پیش تر از آن شهرداری تهران در سال87 پایان دفن زباله ها در کهریزک را جشن گرفت و با احداث خطوط پردازش تلاش کرد تا روند تولید کمپوست در تهران را به روندی ثابت و دائمی تبدیل کند.
از این رو تقریبا طی 7سال گذشته میزان تولید کمپوست تولیدی در تهران هر روز بیشتر شد و هم اکنون بخش عمده ای از زباله های پایتخت به کود کمپوست تبدیل می شود. شهرداری تهران در عرض کمتر از یک دهه توانست زباله های تهران را به ثروتی عظیم تبدیل کند.
به گزارش سازمان مدیریت پسماند و بازیافت مواد، سالانه در پایتخت حدود 2میلیون تن پسماند خانگی تولید می شود که حدود یک میلیون و300هزار تن آن پسماند تر بوده و از این مقدار حدود 50درصد آن به صورت رطوبت در فرایند تولید کمپوست تبخیر شده و باقیمانده آن به کود کمپوست (بازیافت پسماند تر) تبدیل می شود. براساس ارقام اعلامی از سوی سازمان پسماند شهرداری تهران سالانه بالغ بر 700هزار تن کود کمپوست تولید می کند.
کارشناسان بین المللی در طول سال های گذشته سخن از افزایش کیفیت کمپوست تولیدی شهرداری تهران برای حضور در بازارهای جهانی به میان آورده بودند و از این رو تلاش ها برای ارتقای کیفیت کمپوست تولیدی کارخانه های مدیریت شهری صورت گرفته است.
در همین ارتباط نیز مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از دریافت علامت استاندارد تولید کمپوست تا پایان سال خبر داد. حسین جعفری با اشاره به دریافت علامت استاندارد برای تولید کمپوست در شهر تهران گفت:این علامت از مؤسسه استاندارد دریافت خواهد شد که این نشان منوط به احداث یک آزمایشگاه مرجع با تجهیزات مربوطه از قبیل دستگاه جذب اتمی است که اخیرا از کشورهای اروپایی خریداری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با پرداختن به تجهیز آزمایشگاه و استخدام پرسنل کارشناس برای تولید کمپوست افزود: تا پایان سال94 علامت استاندارد را دریافت می کنیم تا تمامی محصولات دارای علامت استاندارد باشند.
وی با تأکید بر کالیبره و پلمب دستگاه های تولید کمپوست استاندارد برای جلوگیری از تولید محصولات تقلبی خاطرنشان کرد: نشان استاندارد به این دلیل است که ترکیب کود به لحاظ مواد معدنی و مغذی با منشأ محصولات گیاهی برای بالا بردن کیفیت محصولات کمپوست خوب و مؤثر باشد.

*اقدامات قابل توجه شهرداری تهران
رئیس انجمن ملی مدیریت پسماند آلمان گفت: اقدامات مدیریت شهری تهران در زمینه حفظ محیط زیست و پسماند قابل توجه است.
پروفسور کلائوس فریکه با بیان این مطلب افزود: طی بازدید کوتاهی که از شهر تهران داشتم، تمیز بودن آن بسیار مشهود بود و این امر نیز بیانگر موضوعات متعددی ازجمله نحوه جمع آوری زباله است.
وی درباره مدیریت پسماند در کشورش اظهار کرد: بدیهی است که در ابتدا برای مدیریت پسماند درخصوص اقداماتی که در آینده انجام می دهیم مطالعه می کنیم تا به همان نتیجه ای که می خواهیم برسیم. اینجاست که نقش مهم مراکز مطالعاتی بیشتر مشخص می شود.
کلائوس فریکه با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران قبول کرده است تا طرح جامع مدیریت پسماند را تدوین کند، گفت: در این زمینه باید نقش اقتصاد پسماند و مدیریت آن در مباحث متفاوت اکولوژیکی، اقتصادی و موضوعات اجتماعی مورد توجه قرا گیرد.
رئیس انجمن ملی مدیریت پسماند آلمان در پایان با اشاره به تعامل دولت آلمان با شهرداری این کشور افزود: دولت آلمان یکسری مصوبات و قوانین جامع و کلی را به تمام فدرال های این کشور اعلام می کند که این مصوبات و قوانین باید به درستی مورد توجه قرار گیرد.

*حذف مواد شیمیایی و کمک به اقتصاد کشور
سیاست های کلان وزارت کشاورزی مبنی بر جایگزینی کودهای بیولوژیک و کود کمپوست به جای کودهای شیمیایی، با هدف افزایش مواد آلی در اراضی کشاورزی و حاصلخیز کردن اراضی، تولید کود کمپوست با کیفیت و براساس استانداردهای روز جهانی ازجمله برنامه های سازمان بازیافت بود که تولید کمپوست به شکل گرانوله و بسته بندی در کیسه های مختلف باعث کاهش هزینه های حمل ونقل و همچنین استفاده راحت تر کشاورزان در سیستم های کوددهی به اراضی خواهد شد.
با استاندارد سازی کیفیت کمپوست تولیدی در تهران و افزایش کیفیت آن حذف کود های شیمیایی و کمک به اقتصاد کشور صورت می گیرد.
روزنامه همشهری
تهرام /1981/ 1625



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن