تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799105795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«خون‌های آلوده» یا «خون دیپلماسی»؛ کدام یک روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب را دلواپس کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
«خون‌های آلوده» یا «خون دیپلماسی»؛ کدام یک روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب را دلواپس کرد؟
روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «به فرانسه فرصت جبران بدهیم»، خواست تا منتقدان فابیوس، سکوت اختیار کنند و اگر قرار است اعتراضی صورت بگیرد فقط از مجامع حقوقی پیگیری شود.

خبرگزاری فارس: «خون‌های آلوده» یا «خون دیپلماسی»؛ کدام یک روزنامه‌‌های اصلاح‌طلب را دلواپس کرد؟



به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، درحالی که مردم، برخی مسئولان و بسیاری از رسانه های کشور از پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه و عامل اصلی ورود خون‌های آلوده به ایران انتقاد می‌کنند، روزنامه‌های اصلاح‌طلب اصرار دارند که باید مردم از کنار این اتفاق به راحتی عبور کنند.   ** روزنامه قانون: منتقدان سفر «فابیوس» قصد کارشکنی دارند/ مسائل قدیمی را نباید موشکافی کرد
  در همین رابطه روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «به فرانسه فرصت جبران بدهیم»، خواست تا منتقدان فابیوس، سکوت اختیار کنند و اگر قرار است اعتراضی صورت بگیرد فقط از مجامع حقوقی پیگیری شود. این روزنامه نوشت: گرد و خاک سفر لوران فابیوس به ایران قبل از خودش به تهران رسید. این چهره فرانسوی که مردم‌ایران دل خوشی از وی به دلیل ارسال خون‌های‌آلوده به کشور  ندارند، در روزهای آینده قرار است بعد از 10 سال در صدر هیاتی به کشورمان سفر کند ولی انتقاد ها و اعتراض ها به حضور او در ایران به اهرم فشار دیگری بر فعالیت‌های دیپلماتیک دولت مبدل شده است. اینکه فابیوس در سال‌های نه چندان دور به دلیل خیانت یا حماقت خون های آلوده را به ایران وارد کرد، مبحثی حقوقی است که دولت جمهوری اسلامی و نظام می‌توانند از طریق مجامع بین الملل پیگیری کنند و اگر ظلمی در این بین شده است، جبران شود. اما این روزها گروه‌های خاص و رسانه هایی که در سال‌های اخیر زبان بر کشته‌شدن بی‌صدای هزاران نفر به دلیل تحریم‌های مختلف که باعث و بانی آن عدم مدیریت صحیح و ندانستن زبان مذاکره بود، بسته‌اند؛
حال با سفر فابیوس به تهران قصد دارند ناکامی‌های خود در انتخابات و توافق هسته ای را تلافی‌کنند.این درحالی است که دولت با دیپلماسی چند وجهی خود تلاش می‌کند از طریق روابط دیپلماتیک و مذاکرات به همه حقوق حقه ملت ایران دسترسی پیدا کند ولی برخی این را برنمی‌تابند. از سوی دیگر اگر قرار باشد در حوزه سیاست خارجی مبنا را اقدامات گذشته افراد و دولت‌ها قرار داد، امروزه ما باید در دنیا با نیم‌بیشتر کشورها درگیری و روابط خصمانه داشته باشیم. درست است که فرانسه و شخص فابیوس در آلوده کردن خون هموطنان ما مقصرند ولی روسیه و عراق نیز در جنگ تحمیلی بیشترین خسارت را به کشور ما و مردم ایران اسلامی  وارد کردند.آیا ما امروزه هنگام سفر مقامات این کشور به تهران هم اعتراض و هجمه به دستگاه دیپلماسی را شاهدیم؟!آیا مقامات روس نیز هنگام سفر به تهران در رابطه با بمب‌های شیمیایی که در سردشت به سر مردم ایران ریخت و ساخته این کشور بود ابتدا پاسخ می‌دهند و بعد وارد تهران می‌شوند یا خیر؟!آیا منتقدان به راستی نگران خون‌های آلوده هستند یا اینکه تلاش‌می‌کنند دیپلماسی روحانی بیشتر از این موفق نشود؟!
  دید روشن تهران، پالس مثبت پاریس
این کارشکنی‌ها و پچ‌پچ های مخالفان دیپلماسی سبب توقف سیاست‌خارجی تهران نمی‌شود و روحانی یا همان شیخ‌دیپلمات بهتر از هر مسئله ای می‌داند دیپلماسی را باید چگونه دنبال کند و درآستانه سفر فابیوس به تهران بعد از مد‌ت‌ها بارئیس‌جمهور فرانسه به صورت تلفنی گفت‌وگو و بر تدوین نقشه راه برای توسعه و تعمیق روابط دوجانبه تأکیدکرد. روحانی ، به امکانات و توانمندی های گسترده ایران و فرانسه برای گسترش همکاری‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: طی 10 سال گذشته فرصت های زیادی را دو کشور برای تعمیق و توسعه روابط از دست داده اند و اکنون فرصت و زمان برای جبران گذشته فرا رسیده است. رئیس جمهور در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای، پایبندی طرفین به انجام تعهدات‌شان را اصلی ترین عامل موفقیت در تداوم روند اجرایی مذاکرات دانست و گفت: اعضای گروه 1+5 ضروری است در خصوص اجرایی شدن گام های بعدی توافق هسته ای تلاش کنند.دکتر روحانی سپس با تبیین وضعیت خطرناک منطقه، به نقش ویرانگر گروه های تروریستی اشاره کرد و اظهارداشت: ایران خواهان همکاری و تلاش کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه ، عراق و یمن است. روحانی تاکید کرد: خواست اصلی ایران در منطقه، ایجاد و تقویت صلح و ثبات است و ما آماده همکاری با دیگر کشورها از جمله فرانسه در این عرصه هستیم.رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفت و گوی تلفنی، با قدردانی از نقش دکتر روحانی در موفقیت مذاکرات هسته ای گفت وزیر خارجه فرانسه با هدف تحکیم روابط تهران - پاریس و تدوین نقشه راه تعمیق روابط دوجانبه، راهی تهران می شود. فرانسوا اولاند با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای اجرای عملی توافق هسته ای اظهارداشت: ما می توانیم در زمینه انرژی، نفت و ناوگان هوایی، همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهیم. وی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط میان مردم دو کشور تاکید کرد و گفت: باید در کنار تقویت همکاری‌های دانشگاهی دو کشور، زمینه رفت و آمد توریست های ایرانی و فرانسوی نیز گسترش یابد چرا که این موضوع نقش عمده ای در توسعه همکاری‌های ایران و فرانسه خواهد داشت.رئیس جمهوری فرانسه همچنین در این گفت و گو تاکید کرد که کشورش آماده همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم است.اولاند گفت: باید برای سوریه و یمن به دنبال راه حل های سیاسی باشیم و در زمینه عراق نیز برای مبارزه با تروریست ها و داعش همکاری کنیم.
  از گشایش روابط استقبال کنیم
در راستای سفر فابیوس به تهران و اعتراض‌هایی که در قبال این اقدام صورت گرفته است به سراغ کارشناسان رفتیم. احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین یکی از اعضای هیات رئیسه گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه در پاسخ به «قانون»با انتقاد از برخی اظهارات صورت گرفته حول سفر فابیوس به تهران گفت:با وجود اینکه ما ایرانی‌ها ذهنیت مثبتی نسبت به فابیوس و فرانسه در بحث مذاکرات نداریم ولی باید قبول کرد که فرانسه کشور تاثیرگذاری در جهان است و ارتباط ما با این کشور هم می‌توانددر بحث توافق، هم در مسائل توسعه روابط اقتصادی و نیزحل و فصل بحران های منطقه ای کمک کننده باشد. این نماینده مجلس افزود:از سوی دیگر فرانسه عضو شورای امنیت است و در مسائل مختلف حق وتو دارد و اعضای شورای امنیت بدون هماهنگی بایکدیگر هیچ اقدامی را انجام نمی‌دهند و در همین راستا سفر یک مقام بلند پایه از فرانسه به ایران منفعت در پی دارد. شوهانی در پاسخ به این سوال که آیا مسئله خون‌های آلوده را می‌توان به اهرمی برای فشار بر سفر فابیوس به تهران تبدیل کرد، گفت:این اقدام که توسط عده ای در روزهای گذشته صورت گرفته است صحیح نیست.وی تاکید کرد:مسائل قدیمی را نباید موشکافی کرد که اگر رویکرد ما این باشد، نمی توانیم با هیچ کشوری ارتباط برقرار کنیم ولو اینکه جنایاتی که عربستان انجام داده بسیار بیشتر از فرانسه است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:باید مبنا تعامل باشد تا در روابط موفق شویم.وی افزود:در صورت تغییر رویه کشورها چه اشکالی دارد که ما رابطه خود را با‌آنها قوی کنیم و امروز با سفر فابیوس به تهران ما شاهد تغییر رویکرد این کشور اروپایی نسبت به ایران هستیم. این نماینده مجلس در پایان افزود:ما باید از هر گونه گشایش روابط در سیاست خارجی مشروط به تغییر رویکرد استقبال کنیم.
  تغییر جهت فرانسه عرب دوست 
سعید خالوزاده، کارشناس ارشد مسائل اروپا و استاد دانشگاه نیز در گفت‌وگو با «قانون» تشریح‌کرد:سفر لوران فابیوس به ایران اولین سفر وزیر خارجه فرانسه در 10 سال اخیر است و این می‌تواند شروع جدیدی در روابط تهران با پاریس باشد.این کارشناس مسائل فرانسه گفت: ماباید در نظر داشته باشیم که در 10 سال گذشته در دولت نهم ودهم روابط ایران و فرانسه آشفته بود و پاریس در مسائل مختلف نیز مواضع سرسختانه‌ای‌علیه کشورمان ‌می‌گرفت.وی اعلام کرد:این روند رابطه میان دو کشور سبب شده بود فرانسه در مذاکرات نقش پلیس بد را بازی کند. خالوزاده ادامه داد :در طول یک سال ونیم گذشته ما شاهد آن هستیم که گروه‌های مختلف اعم از تجاری،اقتصادی و سیاسی از این کشور مهم اروپایی به تهران هستیم و سفر فابیوس به تهران را می توان تکمیل کننده سفرهای قبلی فرانسوی‌ها دانست. این استاد دانشگاه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بهبود روابط تهران و پاریس تاثیری در حل مناقشات منطقه ای دارد یاخیر گفت:بله تاثیرگذار است وما باید در نظر داشته باشیم که فرانسه در طول سال های گذشته همواره سیاست عربی داشته است و در روابط دیپلماسی خود به عرب‌های منطقه نزدیک بود.وی تاکیدکرد: با توجه به مشکلات منطقه ای می شود گفت فرانسوی ها نظر به همکاری منطقه ای با ایران دارند.خالوزاده در پایان گفت: البته نمی‌توان نقش و توان جمهوری اسلامی را در منطقه نا دیده گرفت و این استقبال از تاثیرگذاری ایران در خاور میانه نشات می‌گیرد.
  شکست طرح انزوا
همان‌طور که کارشناسان معتقدند ازگشایش روابط در سیاست خارجی البته به شرط اینکه کشورها رویکرد خصمانه با ایران نداشته باشند باید استقبال کرد ولی این سوال باقی می‌ماند که چرا عده ای همچنان در ایران هستند که همزبان با دشمنان خارجی طرح انزوای جمهوری اسلامی را در نظر دارند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا خصومت های داخلی را در روابط سیاست‌خارجی خلط کنند!؟ البته به نظر می رسد بعد از روی‌کار آمدن دولت روحانی و تغییر رویکرد نظام این تفکر شکست خواهد خورد همان‌طور که مخالفان توافق هسته ای نقشه های دوساله خود را برای نابودی مذاکرات بر آب دیدند.   ** روزنامه آفتاب: دلواپسان برای جلوگیری از سفر فابیوس به تهران از به کارگیری هیچ حربه‌ای دریغ نکرده اند همچنین روزنامه آفتاب یزد در گزارشی منتقدان را متهم کرد که برای جلوگیری از سفر فابیوس به تهران از به کارگیری هیچ حربه‌ای دریغ نکرده اند! در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه اصلا‌ح‌طلب آمده است: سفر فابیوس به تهران به خودی خود کم حاشیه نبوده است . در حدود دو هفته گذشته که خبر حضور وزیر امور خارجه فرانسه در ایران قوت بیشتری یافت، کمتر رسانه ای را در داخل و خارج می توان پیدا کرد که این سفر زودهنگام بعد از حصول توافق هسته ای را بازتاب نداده باشد و با شائبه‌های خود از چرایی آن رمزگشایی نکرده باشد. یکی از این گمانه زنی ها را روزنامه لبنانی الدیار کرده است و سفر فابیوس را به علت «پیشنهاد اسامی سه نامزد برای برعهده‌گرفتن ریاست جمهوری لبنان به تهران» دانسته است. از طرف دیگر برخی منابع دیپلماتیک در پاریس مدعی هستند «ایران در مرحله آینده به اروپا برای بازگشت به عرصه بین المللی و شکستن انزوای تهران نیاز خواهد داشت و هیئت فرانسوی در سفر به تهران پرونده های مهم منطقه از جمله انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان را مطرح خواهد کرد. ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان هم با اشاره به این مسئله سفر فابیوس به تهران را نبض سنجی اروپا از حسن نیت ایران در مرحله پس از توافقنامه هسته ای توصیف کرده است.»
این منابع تاکید کرده اند که «کشورهای غربی و عربستان تصمیم گرفته اند نامزد ریاست جمهوری لبنان را خودشان مطرح کنند و فقط به دنبال جلب موافقت ایران باشند.» فابیوس خود، دلیل این سفر را دعوت ظریف از وی در حاشیه مذاکرات خوانده است و در همین راستا نیز رئیس جمهوری فرانسه علت سفر وزیر امور خارجه این کشوررا «تحکیم روابط تهران - پاریس و تدوین نقشه راه تعمیق روابط دوجانبه»دانسته است و خواهان «توسعه همکاری های این دو کشور در زمینه انرژی، نفت و ناوگان های هوایی شده است.»
دلواپسی های یک سفر
اما در این میان دل نگرانی های عده ای دلواپس چه در خارج و چه در داخل کم نبوده است و برای جلوگیری از سفر فابیوس به تهران از به کارگیری هیچ حربه‌ای دریغ نکرده اند. در داخل کشور، یک روز فابیوس را «سیاستمدار خون های آلوده» می خوانند و پای ماجرایی را به میان آوردند که مربوط به دهه شصت و هفتاد شمسی است که طی آن از کشور فرانسه خون های آلوده به ویروس هپاتیت و ایدز وارد ایران شده است این اتفاقات در زمان نخست وزیری وی رخ داده است و می‌توان این موضوع را اینطور بیان که زمانی که این فراورده‌های خونی وارد ایران شد، بیماری ایدز بسیار ناشناخته بوده و حتی خود کشورهای صادرکننده نیز از وجود این بیماری اطلاعی نداشتند، از همین رو آزمایشی نیز برای تشخیص ایدز وجود نداشت البته که این اتفاق فاجعه ای بزرگ بوده است اما می توان همان رویکردی را اتخاذ نمود که باسایر کشورهایی که در حق ایران سهل انگاری نمودند و ایران اکنون با آنها مراوده و دوستی دارد، پیش گرفت. سفر فابیوس، دلجویی از ایران
سفر فابیوس به تهران بی شک دستاوردهای بزرگی را برایمان به ارمغان خواهد آورد اما توجه به این نکته خالی از لطف نیست که چطور فرانسه یعنی همان کشوری که در طول دو سال مذاکره بیشترین کار شکنی ها را کرد ، امروز ، اندکی پس از حصول توافق پیش قدم شده است و وزیر امور خارجه اش را به عنوان اولین وزیر خارجه کشورهای 1+5 به تهران می فرستد و طی یک مکالمه دوستانه با رئیس جمهوری ایران از گسترش توسعه و همکاری با این کشور سخن می گوید؟
در همین زمینه علی بیگدلی کارشناس مسائل بین المللی به خبرنگار «آفتاب یزد» گفت:فابیوس در طول مذاکرات، کارشکنی‌ها و مخالفت‌های بسیاری با ایران کرد وما را تحت فشار قرار داد اما از طرفی منافع اقتصادی فرانسه هم تحت فشار قرار گرفت و انتقاد سرمایه دار فرانسوی را برانگیخت چراکه آن ها می پنداشتند با این رویه ای که فابیوس در جریان مذاکرات پیش گرفته است، بازار ایران را از دست خواهند داد. بنابراین من سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران را نوعی دلجویی این کشور از ایران می دانم.
وی افزود: در طول یک سال و نیم پیش که هنوز توافق جامع صورت نگرفته بود، شاهد ورود یک هیئت بلندپایه فرانسوی با 145 مقام اقتصادی و صنعتی بوده‌ایم و این به معنای آن است که فرانسه در یک رقابت تنگاتنگ با شرکای اروپایی خود قرار دارد.
این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: آنچه اهمیت دارد این است که فابیوس آمده است تا بازار ایران را از دست ندهد و در رقابت بین کشورهای اروپایی برای به دست گرفتن و داشتن سهمی از بازار ایران پیشتاز باشد و بنابراین دست به چنین اقدامی زده و وزیر امورخارجه اش را فرستاده است.
بیگدلی با بیان این که امروز فرانسه از مشکلات اقتصادی فراوانی رنج می‌برد ادامه داد: فرانسه اکنون با یک بحران اقتصادی شدید دست و پنجه نرم می‌کند و حدود 3، 4 میلیون نفر بیکار دارد و به دنبال این است که بتواند میزان سرمایه‌گذاری‌اش را به خصوص در صنعت خودروسازی ایران افزایش دهد. لازم به ذکر است این کشور در صنعت خودرو سازی ایران پیش از روی کار آمدن احمدی نژاد سهم فوق‌العاده ای داشته است و در صدد آن است تا آن را احیا کند.
وی خاطر نشان کرد: حالا معلوم نیست که چه اتفاقاتی رخ دهد یعنی اینکه ما بتوانیم قبل از اینکه تحریم‌ها برداشته شود با فرانسه قراردادی امضا کنیم .تا اینجای کار تنها می‌توان گفت که حضور فابیوس در ایران حاوی پیام های مثبتی است و احتمالا با آمدن او به نتایج دلخواهمان برسیم.
این کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: فرانسه کشوری صنعتی است و از جهت اقتصادی مشکل دارد اما از لحاظ نیروی انسانی متخصص، سرمایه‌گذاری و ارتباطات فرهنگی می‌تواند به رشد اقتصادی ما کمک کند. ما هم خیلی علاقه مندیم که این اتفاق صورت بگیرد. بیگدلی در پایان گفت: قبل از اینکه تحریم‌ها برداشته شود فرانسوی‌ها آمده‌اند و سفره‌شان را پهن کرده‌اند تا وقتی که تحریم ها بعد از شش ماه آینده برداشته شد سهمی از بازار ما به دست آورند. ما امیدوار هستیم که در حرکت به سمت رونق اقتصادی بتوانیم از کشورهای اروپایی استفاده نماییم که به‌طور سنتی آنها در کشور ما سابقه سرمایه‌گذاری داشته‌اند و ارتباطشان با ما دوستانه بوده است.
آنچه این روزها در هوای کشور پراکنده است رایحه خوش آشتی و دوستی است که به مشام می رسد و نمی توان آن را کتمان کرد. اما این مسئله نیز از دیدگان هیچ چشمی پوشیده نیست که زیر چتر هر «دست دوستی » و هر «مراوده ای» سود و منفعتی پنهان است و این مهم یکی از قواعد بازی در شطرنج دیپلماسی جهان است. در خصوص رابطه ایران و فرانسه نیز این قاعده حکمفرما است وآنچه مسلم است این است که قرار نیست روابط ایران و فرانسه به مثابه روابط ایران و روسیه یا سایر کشورهای هم پیمانمان بشود اما می توان با رویکردی مثبت و در کنار اختلافات سیاسی هر دو قدرت بزرگ جهان بایکدیگر تعامل داشته باشند، آن هم با زبان تکریم نه با زبان تهدید.

** روزنامه ابتکار: اینکه از ورود وزیر خارجه یک کشور تاثیرگذار اروپایی جلوگیری کنیم، هنر نیست
  روزنامه ابتکار نیز در مطلبی کوتاه به این موضوع پرداخت؛ این روزنامه نوشت: نجال های رسانه ای بر سر ورود وزیر خارجه فرانسه به ایران دیروز به تریبون نماز جمعه هم رسید و خطیب نماز جمعه تهران از مسئولین خواست تا فرش قرمز برای وی پهن نکنند. مناقشه تاریخی بین ایران و فرانسه درباره خون های آلوده و مواضع سرسختانه فابیوس در مذاکرات هسته ای علیه تیم مذاکره کننده ایران و حمایت از مواضع سعودی‌ها و صهیونیست‌ها مورد انتقاد افکار عمومی در ایران است که باعث این جنجال های فراوان شده است. اما وجه دیگر داستان خود فابیوس نیز می باشد که در دو موضوع مناقشه انگیز نقش داشته است.
اما در روابط دیپلماتیک بلوغ این است که با حفظ رابطه بیشترین امتیاز را از طرف مقابل دریافت کنی. اینکه از ورود وزیر خارجه یک کشور تاثیر گذار در اروپا و دنیا جلوگیری کنیم هنر نیست اینکه بتوانیم از اشتباهاتی که آن ها انجام داده اند استفاده کنیم و بیشترین امتیاز را بگیریم هنر است. از آخرین سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران بیش از 12 سال می گذرد. برقراری ارتباط با دنیا شاید در بند های توافق هسته ای نبود ولی یکی از پیامدهای غیر قابل اجتناب آن است.   انتهای پیام/    

94/05/03 - 12:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن