تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۸۰۰ تن ريل ضايعاتي شرکت راه‌آهن در بورس ايران عرضه خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۸ق.ظ)
۵ مرداد؛ ۱۸۰۰ تن ريل ضايعاتي شرکت راه‌آهن در بورس ايران عرضه خواهد شد موج - بر اساس اطلاعيه عرضه بورس کالاي ايران، روز دوشنبه، ۵ مرداد، بزرگ‌ترين محموله ضايعاتي شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در اين بورس از زمان راه‌اندازي بازار فرعي بر روي تابلوي عرضه مي‌رود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل بورس کالاي ايران، بازار فرعي بورس کالاي ايران از ۱۵ مهر سال گذشته با عرضه براده فلزي شرکت راه‌آهن به طور رسمي آغاز به کار کرد. در اين بازار دو دسته از کالاها عرضه مي‌شوند، دسته اول، اموال غيرمنقول هستند که به معاملات املاک و مستغلات مربوط مي‌شود، به طوري که ارگان‌هاي دولتي و بزرگ و بانک‌ها مي‌توانند اموال مازاد خود را از طريق اين بازار به فروش برسانند. به اعتقاد کارشناسان، بزرگ‌ترين مزيت بازار فرعي، حذف پروسه‌هاي طولاني مدت و پرهزينه مزايده‌ها است به طوري که با شفاف شدن و قانونمند شدن فروش اموال دولتي و غيردولتي، ديگر خبري از پاکت‌هاي غير شفاف مزايده‌ها نخواهد بود.
گفتني است؛ دولت در بسته خروج از رکود غير تورمي هم بر فروش اموال مازاد بانک‌ها و ارگان‌هاي دولتي از طريق بورس کالا تأکيد کرده است.
همچنين دسته دوم کالاهايي که از قابليت عرضه در بازار فرعي برخوردارند، کالاهايي هستند که طبق مقررات، شرايط پذيرش در بازار فيزيکي را ندارند و به اين ترتيب راهي بازار فرعي مي‌شوند که تا کنون در حوزه محصولات کشاورزي، کالاهايي چون کود ارگانيک، خرفه، کنسرو گوجه‌فرنگي و سيب پذيرش شده‌اند. همچنين در حوزه محصولات صنعتي، کالاهايي چون لنت ترمز، ضايعات فلزي و غيرفلزي و قراضه فولادي در اين بازار پذيرش شده‌اند.
در همين راستا، شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از ابتداي راه‌اندازي بازار فرعي، انواع محصولات ضايعاتي خود را روانه بورس کالا کرده و در بين اهالي تالار نقره‌اي به پاي ثابت بازار فرعي شهرت گرفته است. در اين بين شرکت راه‌آهن، روز دوشنبه، ۵ مرداد، ۱۸۰۰ تن ريل ضايعاتي خود را در حالي روانه بازار فرعي بورس کالا مي‌کند که سنگين‌ترين محموله ضايعاتي عرضه شده توسط اين شرکت در بورس کالاي ايران به شمار مي‌رود. همچنين برخي فعالان بازار فولاد عنوان مي‌کنند، با توجه به اين که راه‌آهن در حال بازسازي خطوط ريلي خود است، اگر عرضه‌هاي ريل ضايعاتي در بورس کالاي ايران با موفقيت انجام شود به طور حتم شاهد استمرار عرضه اين محصول در بازار فرعي خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن