تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798746899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدبیر دولت در تحول نظام سلامت کشور و حضور 31 مقام بلند پایه در 19 شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تدبیر دولت در تحول نظام سلامت کشور و حضور 31 مقام بلند پایه در 19 شهر استانها - ایرنا - با هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی ؛ دولت آرامش امید بخشی را بین اقشار مختلف مردم در زمینه کاهش تورم، توجه به اقشار آسیب پذیر ، ایجاد بیمه سلامت و کاهش پرداختی از جیب مردم در قالب طرح تحول نظام سلامت ایجاد کرده است .


اقدامات اجرایی دولت در برنامه تحول نظام سلامت از سیاست های موفق دولت تدبیر و امید است که نسبت به بهبود وضعیت بخش بهداشت و درمان بسیارعزم جدی داشته و یک رضایت مندی خوبی در میان مردم ایجاد کرده است.
دولت یازدهم با اجرای برنامه تحول نظام سلامت گامی ارزشمند در راستای توزیع عدالت در بهداشت و درمان برداشته که تاثیرات این طرح در زندگی مردم نمایان بوده و بسیاری از هزینه های درمانی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.
بهداشت و سلامت از مهمترین و ضروری ترین نیازهای اقشار مختلف مردم محسوب می شود و جامعه ای که در این حوزه پیشگام باشد در سایر حوزه ها نیز با پیشرفت قابل ملاحظه ای مواجه خواهد شد.
بی تردید اجرای موفق طرح نظام سلامت از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان است که سطح خدمت رسانی در این بخش را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقاء داده است .
در دولت تدبیر و امید گام های بزرگ و ارزشمندی به منظور رفع دغدغه بهداشت و درمان مردم برداشته شده است به طوری که امروزه در بیمارستان های دولتی کمتر از شش درصد هزینه درمان از مردم گرفته می شود.
همچنین طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و ارتقای کیفیت خدمات معاینه سرپایی و حمایت از بیماران صعب العلاج و حذف پدیده زیر میزی با واقعی کردن دستمزدها از دیگر برکات طرح تحول نظام سلامت است.
اجرای طرح تحول نظام سلامت بر اساس سیاست گذاری رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 93 پایه گذاری شد و تاکنون چند گام از این طرح با موفقیت اجرایی شده و نتایج مثبت آن نیز برای همه مردم جامعه ملموس بوده است.
کاهش هزینه های درمانی ،بهبود هتلینگ بیمارستان ها و ترویج زایمان طبیعی از خدمات گام اول این طرح و ارتقاء خدمات درمراکز بهداشتی، افزایش جذب و ماندگاری پزشکان در مناطق روستایی و محروم و توجه به مناطق حاشیه ای شهرها از خدمات گام دوم طرح تحول نظام سلامت است که در راستای ارتقای سلامت ثمرات ارزشمندی به همراه داشته است.
این طرح یکی از راهبردی ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در اتقاء سلامت همه اقشار جامعه است و تا کنون به آن توجه ویژه ای داشته و دارد و اگر نظام سلامت در گذشته جزو اولویت های آخر محسوب می شده اما اکنون به اولویت اصلی دولت یازدهم تبدیل شده است و آنچه که امروز شاهد آنیم دستاوردی مهم و تحولی ارزشمند در عرصه بهداشت و درمان می باشد که تداوم و تحقق کامل آن لازم و ضروری است.
با اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید ؛ بخش بزرگی از خواسته رهبر معظم انقلاب در کاهش هزینه های درمانی بیماران در کشور حل شده و انتظار می رود با ادامه این روند سایر مشکلات و دغدغه های بیماران نیز در آینده از بین برود.
اجرای طرح تحول نظام سلامت علاوه بر افزایش رضایت مندی مردم موجب دلگرمی و شوق بیشتر آنان به زندگی شده است .
اعضای هیئت دولت و معاونان آنها نیز با سفر به مناطق مختلف کشور و براساس رویکردها و سیاست های محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم بمنظور رفع مشکلات و محرومیت های موجود برای توسعه و پیشرفت مناطق کم برخوردار با دیگر مناطق کشور تلاش می کنند .
سفری که براساس یک برنامه هدفمند، کارشناسی شده و دقیق با شناسایی کمبودها و ضعف ها و تدوین راهکارها و برنامه های علمی و مشخص برای رفع مشکلات و محرومیت ها در یک دوره زمانی مشخص با توجه به امکانات و ظرفیت های دولت انجام می شود .
در سفر مقامات بلند پایه دولت تامین زیرساخت های بهداشت و درمان ؛ امکانات آموزشی و کسب و کار و اشتغال به منظور توسعه و پیشرفت مناطق کم برخوردار در دستورکار دولت قرار دارد و این مهم با جدیت پیگیری می شود.
بر این اساس 31 مقام بلند پایه دولت یازدهم در هفته گذشته با حضور در بیش از 19 شهر و نشست با اقشار مختلف مردم و اطلاع از مشکلات آنان ؛ تلاش برای رفع مشکلات مناطق مختلف را رسالت اصلی خود دانسته و عزم خود را جزم کرده تا در مسیر تحقق آن بکوشند.
آنان خدمت صادقانه به ملت را جلوه ای از تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت دانسته و پیشرفت کشور در بخش های مختلف را در گرو تحقق عملی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می دانند .
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد .
***دوشنبه بیست و نهم تیر ماه
-- ستاری: سرمایه های فکری را نباید تنها گذاشت
کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: سرمایه های ارزشمند علمی و فکری جامعه را در هیچ زمانی نباید تنها گذاشت.
به گزارش ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه پس از بازدید از بخش های مختلف مجتمع مس شهید باهنر کرمان در دیدار با مدیران این مجتمع افزود: سرمایه های فکری از ماشین آلات اهمیت بیشتری دارند زیرا ماشین آلات قابل خریداری هستند اما دانش و عقل را نمی توان خرید.
وی با اشاره به لزوم انگیزه دهی به جوانان برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان گفت: این روش ها در صورتی که بدرستی مطرح شوند آمادگی داریم در جلسات مختلف آنها را مرور کنیم.
-- معاون وزیر ورزش و جوانان :مسابقات ورزشی فرامنطقه ای می توان برای مشهد 2017 تدارک دید
مشهد - معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : می توان مسابقات ورزشی فرامنطقه ای را برای مشهد در سال 2017 تدارک دید و برگزار کرد.
نصرالله سجادی در جریان دیدار با استاندار خراسان رضوی ضمن طرح مباحثی پیرامون برگزاری مسابقات هندبال جام ریاست جمهوری در مشهد افزود : برگزاری مسابقات ورزشی مشهد 2017 با فراهم کردن زمینه دعوت از تیم های ورزشی کشورهای اسلامی ممکن می شود.
-- رییس سازمان مدیریت بحران: خسارت سیل درجاده چالوس سنگین است/ تصرف حاشیه رودخانه علت وقوع سیلاب
کرج - ایرنا - معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ظهر دوشنبه با حضور در روستای سیل زده سیجان در جاده چالوس ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده گفت: خسارات سیل در این منطقه سنگین و سهمگین است.
اسماعیل نجار در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که مبلغ 100 میلیارد ریال برای جبران خسارات زیرساخت های این روستا ناشی از سیل اختصاص یافته است.
وی از دست اندرکاران امدادرسانی و مسوولان استان بویژه استاندار البرز برای اقدام به موقع و حضور در منطقه سیل زده در کمترین زمان قدردانی کرد و گفت: تاکنون 6 نفر جان خود را از دست داده اند و 12 نفر نیز مفقود هستند که امیدواریم زنده باشند.
-- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از شرکت کرمان تابلو بازدید کرد
کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه استاندار و شماری از مسوولان از شرکت کرمان تابلو بازدید کرد.
به گزارش ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در ادامه سفر به استان از بخش های مختلف این شرکت در شهر کرمان بازدید کرد.
این شرکت دارای بخش های تولید کنتورهای برق تک فاز و سه فاز، تابلوهای فشار ضعیف صنعتی متوسط و بخش اتوماسیون صنعتی دیسپاچینگ است.
معاون رییس جمهوری در جمع مدیران و کارکنان شرکت کرمان تابلو گفت: شرکت کرمان تابلو به دنبال بخش خصوصی برود و مشتری های خود را در بخش خصوصی پیدا کند.
-- معاون رییس جمهوری: دانشگاه بخشی از اقتصاد دانش بنیان است
کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه بخشی از اقتصاد دانش بنیان است و بخشی از درآمدش از فروش فناوری و قراردادها می باشد.
به گزارش ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در نشست هیات رییسه دانشگاه های علوم پزشکی و شهید باهنر کرمان در سالن کنفرانس مرکزی دانشگاه شهید باهنر افزود: 85 درصد از درآمد دانشگاه در کشورهای توسعه یافته از فروش فناوری و قراردادهای آن در ارتباط با صنعت است.
وی با بیان اینکه پول نفت اعتیاد آور است گفت: پول نفت هر کجا برود اعتیاد می آورد و باعث می شود مدیران دولتی فکر کنند خیلی مدیر هستند.
-- سالانه 9 میلیون تن گندم در کشور مصرف می شود
اردبیل - ایرنا - معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: سالانه 9 میلیون تن گندم در کشور مصرف می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی قنبری روز دوشنبه در بازدید از مراکز خرید گندم در اردبیل افزود: پیش بینی می شود که امسال بیش از هشت میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خرید اری شود .
وی اضافه کرد: با توجه به میزان گندم خریداری شده با صرف هزینه بیش از 92هزار میلیارد ریال، امسال کمترین رقم واردات گندم یعنی رقمی معادل یک و نیم میلیون تن خواهیم داشت.
-- ترکان: منطقه ویژه گردشگری سبلان در استان اردبیل ایجاد می شود
اردبیل- ایرنا- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان در استان اردبیل خبر داد.
اکبر ترکان روز دوشنبه در بازدید از مناطق گردشگری شهرستان مشگین شهر به خبرنگار ایرنا گفت: این منطقه ویژه با محوریت شهرستان های اطراف این کوهستان از جمله مشگین شهر، نیر ، سرعین و اردبیل ایجاد خواهد شد.
وی با بیان این که دبیرخانه مناطق آزاد تجاری کشور از دایر شدن این منطقه در استان اردبیل حمایت می کند افزود: ایجاد منطقه ویژه گردشگری سبلان نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان اردبیل و رونق صنعت گردشگری منطقه خواهد داشت.
-- وزیر کشور: برای رفع مشکلات به همدلی و همزبانی نیاز داریم
شیراز- ایرنا - وزیر کشور که برای معارفه استاندار جدید فارس به شیراز سفر کرده است، دردیدار با امام جمعه این شهر و در جمعی که برخی نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی هم بودند، گفت: همه نمایندگان دلسوز هستند وشایسته است برای رفع مشکلات فارس با همدلی و همزبانی به دولت کمک کنند.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در این دیدار که عصر دوشنبه در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، افزود: شرایط استان فارس بسیار ویژه است و جایگاه آن طبق ظرفیت های انسانی و طبیعی که دارد نیست و سرمایه گذاری های مورد انتظار محقق نشده و آمارها نشان می دهد با خشکسالی مواجه شده که نیاز است چند برابر کار شود.
وزیر کشور گفت:استانداری که از بعد اجرایی وعمرانی قوی و با تجربه باشد برای استان فارس انتخاب کرده ایم.
-- معاون تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور خبر داد؛
100 دانش فنی کشاورزی به مرحله تجاری سازی و فروش رسیده است
زابل- ایرنا- معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: 100 دانش فنی در موضوعات باغبانی، شیلات، آب و خاک، بیوتکنولوژی و دامپروری به مرحله تجاری سازی و فروش رسیده است.
به گزارش ایرنا دکتر غلامحسین طهماسبی روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سیستان وبلوچستان در زابل با اشاره به ادغام مراکز تحقیقاتی با مراکز آموزشی علمی و کاربردی و جهاد کشاورزی در استانهای کشور افزود: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و با هدف تقاضا محوری و آینده پژوهشی، این ادغام صورت گرفته است.
-- معاون رییس جمهوری: مهمترین موضوع باید حل مشکلات مردم باشد
کرمان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: مهمترین موضوع باید حل مشکلات مردم باشد و شرکت های دانش بنیان با از بین بردن مشکلات می توانند کار اقتصادی انجام دهند.
به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر دوشنبه در نشست کارگروه پژوهش و فناوری استان کرمان افزود: وظیفه دولت ها سرمایه گذاری در مرزهای دانش است و اگر در حوزه تجاری سازی سرمایه گذاری کند کار دچار مشکل می شود و کالای تولید شده در این بخش تجاری نخواهد بود.
وی با بیان این که در اقتصاد دانش بنیان به مدیرانی اشاره می کنیم که سن اندکی دارند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز کار را به جوانان سپردیم امروز هم قصد ما این است اقتصاد را به جوانانی که قدرت ریسک پذیری و انرژی فراوان دارند بسپاریم.
-- رحمانی فضلی : توافق هسته ای باید عامل وحدت، تلاش وپویایی باشد/ بنای ما در انتخاب استانداران بر مصلحت وخیراندیشی است
شیراز-ایرنا- وزیرکشور گفت: درشرایط کنونی توافق حاصل شده در موضوع هسته ای باید عامل وحدت، انسجام وموجب امید، تلاش و پویایی در جامعه باشد.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه دوشنبه درآیین تودیع ومعارفه استاندار فارس بیان کرد: توافق درمسئله هسته ای کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر رئیس جمهوری، تلاش تیم مذاکره کننده وحمایت مردم گام بلندی بود که با موفقیت برداشته شد.
وی افزود: پس از توافق حاصل شده درمسئله هسته ای گواهی بر رد همه اظهارات دروغ پردازان بزرگ جهان در مدت 12 سال برعلیه ایران است که این اعتراف بزرگ نتیجه استقامت و ایستادگی ملت ایران است.
*****سه شنبه سی تیر
-- معاون اول رییس جمهوری وارد اردبیل شد
اردبیل - ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برای انجام یک سفر یک روزه صبح روز سه شنبه وارد اردبیل شد .
اسحاق جانگیری در این سفر کلنگ منطقه ویژه اقتصادی نمین را به زمین زده و چند واحد تولیدی را افتتاح خواهد کرد .
وی همچنین در آیین افتتاح هیجدهمین اجلاس سراسری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شورای اداری استان اردبیل نیز سخنرانی خواهد کرد .
جهانگیری همچنین به برخی از شهرستان ها از جمله مناطق مرزی استان اردبیل سفر کرده و از نزدیک با قابلیت ها و مشکلات اقتصادی استان آشنا خواهد شد.
-- ترکان: دیپلمات های ایرانی به شایستگی از حقوق ایران دفاع کردند
اردبیل - ایرنا - مشاور رییس جمهوری گفت: دیپلمات های ما شایستگی ایران را در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ ، دیپلماسی و فناوری به صورت چشمگیر به نمایش گذاشتند و به خوبی از حقوق هسته ای ایران و خطوط قرمز ترسیمی رهبر معظم انقلاب دفاع کردند.
به گزارش ایرنا ، اکبر ترکان روز سه شنبه در هجدهمین اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در اردبیل افزود: دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 از حقوق کشور دفاع کردند و اکنون در مرحله ای هستیم که بتدریج شاهد حذف تحریم های ظالمانه خواهیم بود که شایسته قدردانی است.
-- وزیر اطلاعات: وحدت و همدلی موهبتی الهی است که باید قدردان آن باشیم
شهرکرد- ایرنا- وزیر اطلاعات گفت: وحدت و همدلی مردم چهارمحال وبختیاری موهبتی الهی است و باید قدردان این همدلی بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود: چهارمحال وبختیاری یکی از امن ترین استان های کشور است.
وی تاکید کرد: قوم لر و بختیاری همواره مدافع آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند و در برابررژیم ستمشاهی ایستادگی کردند و هرگز اجازه سوء استفاده دشمنان را نداده اند.
-- معاون وزیر راه و شهرسازی / دخالت دولت در سازمان نظام مهندسی در پایین ترین سطح است
اردبیل - ایرنا - معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت تدبیر و امید سعی دارد دخالت کمتری در اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان داشته باشد.
به گزارش ایرنا ، حامد مظاهریان روز سه شنبه در هیجدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در استان اردبیل افزود: نظام مهندسی ساختمان نظامی کاملا مبتنی بر آرای اعضاست و در کنار آن وزارت راه و شهرسازی بدون دخالت بر اقدامات این سازمان نظارت دارد.
-- جهانگیری: دولت طرح های مهمی در زمینه آب و خاک در استان اردبیل اجرا می کند
اردبیل - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت طرح های مهمی در زمینه آب و خاک در استان اردبیل دارد که برخی از منابع آن از صندوق توسعه ملی و بودجه دولت تامین شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه که برای انجام سفری یک روزه به استان اردبیل آمده است، در بدو ورود به فرودگاه اردبیل در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح ها را با سرعت بیشتری به بهره برداری برسانیم.
وی اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت های بسیار خوبی دارد یکی از مهم ترین آنها کشاورزی است چرا که دارای زمین بسیار حاصلخیز و منابع آبی خوبی است.
معاون اول رییس جمهوری همچنین در مورد ظرفیت های بالای گردشگری استان اردبیل اظهار امیدواری کرد که بتوان موانع توسعه این بخش رفع شود.
-- وزیر راه و شهرسازی: مهندسان ایرانی در شرایط پسا تحریم به بازارهای فراملی توجه کنند
اردبیل - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: مهندسان ایرانی باید در شرایط پسا تحریم به بازارهای فراملی نگاه ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا ، عباس آخوندی روز سه شنبه در هجدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در اردبیل افزود: با جمع بندی هسته ای مسیر رو به رشدی در حوزه های مختلف خواهیم داشت که نظام مهندسی نیز مستثنی از این امر نیست.
او اصلی ترین مشکل مهندسان را اشتغال دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در جمع بندی هسته ای به بازارهای فراملی دست یابیم و به سمت رقابت های بین المللی پیش برویم.
آخوندی ادامه داد: باید به فکر اشتغال برای مهندسان ایرانی در سراسر جهان باشیم و مهندسان ما بتوانند قدرت رقابت را در سطح بین المللی کسب کنند.
-- جهانگیری: جلسه دیروز در تاریخ شورای امنیت بی سابقه است/ نخبگان به دولت مشاوره دهند
اردبیل - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری جلسه روز گذشته شورای امنیت ملل متحد را بی سابقه توصیف کرد و گفت: برای نخستین بار است که این شورا به اتفاق آرا قطعنامه های خود را ملغی می کند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به استان اردبیل که در هجدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان سخنرانی می کرد افزود: شورای امنیت 6 قطعنامه مهم برای فشار و تحریم های مختلف علیه ایران صادر کرده بود که در برخی از آنها اجازه هر اقدامی علیه ملت ایران داده و به کشورها اجازه داده بود نتا برای کنترل ایران دست به هر اقدامی از جمله جنگ بزنند.
وی اظهارداشت: به همین دلیل کشورهای اروپایی و آمریکایی قطعنامه های متعددی با اتکا به قطعنامه شورای امنیت صادر کرده بودند.
-- افتتاح دو واحد صنعتی استان اردبیل با حضور معاون اول رییس جمهوری
اردبیل - ایرنا - در مراسمی خط تولید مینی بوس و یک واحد تولیدی ام دی اف با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اردبیل افتتاح شد.
به گزارش ایرنا ، «خط تولید مینی بوس مایمان» با ظرفیت تولید سه هزار دستگاه مینی بوس 5/7 متری یک در و دو در با اعتبار 300 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره 2 به بهره برداری رسید.
میزان اشتغال ایجاد شده در این واحد 80 نفر است.
همچنین خط تولید فیبر خام ام دی اف و اچ دی اف با ظرفیت 200 هزار تن و سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال با حضور معاون اول رییس جمهوری و برخی مسوولان استان اردبیل افتتاح شد.
-- وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد/افزایش چشمگیر درخواست سرمایه گذاری در کشور
اردبیل - ایرنا - وزیر صنعت،معدت و تجارت از افزایش قابل توجه درخواست جواز تاسیس واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری در کشور طی سال گذشته خبرداد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در آئین افتتاح واحدهای تولیدی در اردبیل گفت: در سال 93 درخواست سرمایه گذاری با ظرفیت اشتغال 28 هزار نفر بود در حالیکه در سال 92 ظرفیت اشتغال 8400 نفر بوده است و این امر نشان ازایجاد امید به آینده در دل مردم دارد.
وی افزود:گرچه ممکن است همه این درخواست ها تحقق پیدا نکند اما فضایی در دولت تدبیر و امید به وجود آمده که اشتیاق به سرمایه گذاری و امید به آینده در بخش خصوصی ایجاد شده است.
-- جهانگیری: در دوران بعد از تحریم ، ایران شرکای خارجی خود را انتخاب می کند
اردبیل - ایرنا - معان اول رییس جمهوری گفت: در دوران بعد از تحریم ، ایران شرکای خارجی خود را انتخاب می کند و قرار نیست دیگران ما را انتخاب کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در جریان سفر یک روزه خود به اردبیل و در آیین افتتاح کارخانه MDF آرتاپان افزود: در دوران بعد از تحریم، مهم ترین حرف ما با کشورها و شرکت هایی که تصورشان از ایران یک کشور کوچک در حال توسعه با ظرفیت هایی محدود است و این که یک فرصت برایشان فراهم شده تا کالاهای خود را به ایران بفروشند و بازار ایران را در اختیار بگیرند ، این است که ما انتخاب می کنیم با چه کسی کار کنیم.
-- با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت / منطقه ویژه اقتصادی نمین کلنگ زنی شد
اردبیل - ایرنا - در آیینی با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مسوولان و نمایندگان استان اردبیل منطقه ویژه اقتصادی نمین کلنگ زنی شد.
به گزارش ایرنا ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت روز سه شنبه در این آیین گفت: عملیات اجرایی منطقه اقتصادی نمین هر چه سریع تر آغاز شده و پیمانکار مورد نظر فعالیت خود را در این منطقه آغاز می کند.
محمدرضا نعمت زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی می تواند موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده شده و چهره منطقه را دگرگون کند.
-- نعمت زاده :جلوی افزایش قیمت خودرو گرفته می شود
اردبیل - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت اول این وزارتخانه در زمینه صنعت خودرو، جلوگیری از افزایش قیمت است
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل بیان کرد: در شرایط کنونی تلاش داریم در وهله اول جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیریم و در عین حال تولید را افزایش دهیم.
-- جهانگیری: اقتصاد مقاومتی سیاست دولت تدبیر و امید در دوران پسا تحریم است
اردبیل - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری ادامه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در دوران پس از تحریم ها عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در جلسه شورای اداری و منتخبان استان اردبیل گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تنها نسخه ای است که می تواند کشور را در مقابل هرگونه فشار و تحریم در آینده بیمه کند و از این رو در دستور کار جدی دولت قرار دارد.
وی افزود: اراده ای در جهان شکل گرفته بود تا با سوء استفاده از مساله هسته ای ضربه بزرگی به ایران زده و حتی تا فروپاشی کشور بیانجامد چرا که هیچ یک از قدرت ها تمایلی به این نظام دینی و آرمانخواه که حرف های جدیدی در سطح جهان مطرح کرده ، نداشتند و از طرفی می دانستند مسوولان و در راس آنها مقام معظم رهبری نسبت به حفظ حقوق ملت ایران مصر هستند.
-- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری:
دولت تدبیر و امید برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاها تلاش می کند
اردبیل - ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تأکید بر توجه دولت تدبیر و امید به توسعه اقتصادی روستاها گفت: دولت به دنبال آبادانی و شکوفایی اقتصاد روستایی بوده و در تلاش برای استفاده بهینه از ظرفیت های روستاها برای سرمایه گذاری ، اشتغال و کاهش مهاجرت می باشد.
به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در بازدید از طرح های کارآفرینی روستای ویرثق از توابع بخش مرکزی شهرستان نیر در استان اردبیل افزود : توجه به روستا و حرکت در جهت توانمندسازی روستاییان موجب کاهش نرخ بیکاری، حاشیه نشینی و افزایش تولید ملی می گردد.
***چهارشنبه سی یکم تیر
--وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت مقدمه اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است
-- تهران - ایرنا - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت زیرساخت های لازم برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را فراهم می کند و مقدمه اجرای این برنامه ها است.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا سید حسن هاشمی در نشست خبری مشترک با مارگارت چان ، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در وزارت بهداشت افزود: افتخار می کنیم که اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم مورد توجه سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و همکاری جدی و موثر سازمان بهداشت جهانی را به همراه داشته است.
وزیر بهداشت گفت: مهمترین نتایج طرح تحول نظام سلامت پوشش بیمه همگانی ، کاهش پرداخت از جیب مردم برای درمان و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت است که همه این اقدامات زیرساخت های لازم برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده را فراهم می کند که قطعا در سال های آینده به موفقیت های بالاتری دست پیدا می کنیم.
-- مدیر بودجه وزارت بهداشت:40 هزار میلیارد ریال برای تجهیز مراکز درمانی به سی تی اسکن نیاز است
بوشهر-ایرنا- مدیربودجه معاونت درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: برای خرید و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی در سراسر کشور 40 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش ایرنا،دکتر رضا رضایی روز چهارشنبه در بازدید ازبیمارستان زینبیه خورموج استان بوشهر افزود: تامین این میزان اعتبار از عهده دولت خارج است اما راه کارهایی برای جذب سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای خرید و نصب این دستگاه ها درمناطق مورد نیازکشور در دست تدوین است که امید است به زودی اجرایی شود.
وی یادآورشد: طرح تحول نظام سلامت یکی ازبهترین طرح های اجرایی در زمینه توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی کشور است که موجب بهبود کیفیت تجهیزات و خدمات رسانی به بیماران درمراکز درمانی دولتی شده است .
-- وزیرکشور:برحفظ وحدت،ارزشهای دینی وپیروی از رهبری بایدپافشاری کنیم
قم – ایرنا – وزیر کشور گفت: اعتقادات دینی ما، رهبری انقلاب، وحدت و انسجام درونی و نقش مردم و استقامت آن ها جزء مولفه های اصلی قدرت ایران به شمار می آیند لذا باید بر حفظ وحدت، تکریم مردم و حفظ ارزش های دینی و پیروی از رهبری پافشاری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در آیین معارفه استاندار قم با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از نظر اعتقادی و استراتژیک نمی توانیم نسبت به مسائل منطقه بی تفاوت باشیم و این مساله برگ برنده ای برای ما در نظام بین الملل است.
-- ربیعی : 32 هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان کشور شد
کرج- ایرنا- وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی از واگذاری 32 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کشور توسط دولت " تدبیرو امید " خبرداد.
به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه درآیین واگذاری 530 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان البرزدر کرج، افزود: تعداد قابل توجهی واحد مسکونی دیگر نیز تا پایان سال جاری به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در کشور واگذارمی شود.
وی ادامه داد: تا پایان سال 95 نیز، خانواده های دارای بیش از دو فرزند معلول در کشور، بدون مسکن نخواهند ماند.
ربیعی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از معلولان برای اولین بار توسط دولت مورد توجه قرار گرفت و فردا پنج شنبه به امضای رییس جمهوری می رسد که درهفته آینده توسط مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب خواهد شد.
-- مدیرکل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت : خدمات دندانپزشکی در تمام بیمارستانهای کشور ارایه می شود
بوشهر-ایرنا- مدیرکل بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:امسال ضمن رفع نواقصات تجهیزات دندانپزشکی در بیمارستانهای دولتی نیزخدمات دندانپزشکی ارایه می شود.
به گزارش ایرنا،رضا رضایی شامگاه چهارشنبه در جلسه با فرماندار شهرستان تنگستان استان بوشهر افزود:کاهش هزینه های درمانی و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات درمانی مورد نیاز از سیاست های دولت است.
وی بااشاره به اثرات مثبت اجرای طرح تحول نظام سلامت به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم یادآورشد: ارتقای سطح رضایت مندی مردم از کیفیت و تنوع خدمات در مراکز درمانی دولتی بجد در دستور کار قرار دارد.
این مقام مسوول اظهارداشت: در همین راستا امسال یک دستگاه یونیت دندانپزشکی به بیمارستان امام حسین(ع) شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان بوشهر واگذار می شود .
وی تصریح کرد: 15 میلیارد ریال نیز برای خرید لوازم پزشکی به شهرستان تنگستان تخصیص یافته است.
-- رییس سازمان بهزیستی: به دنبال سهم سه درصدی معلولان در برنامه استخدامی کشور هستیم
کرج - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید گام های موثری برای حل مشکلات و اشتغالزایی معلولان برداشته است، گفت: به دنبال آن هستیم در برنامه استخدام کشور، سهم سه درصدی معلولان برای اشتغال در دستگاه های اجرایی، محقق شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی عصر چهارشنبه در حاشیه آیین اعطا مسکن به مددجویان در کرج، در جمع خبرنگاران در زمینه اشتغالزایی معلولان، گفت: دولت گام های موثری در این زمینه برداشته است.
محسنی بندپی افزود: تا قبل از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید استخدام در سازمان های دولتی متوقف شده بود، اما اکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی درصدد ارایه مجوز استخدام است.
***پنجشنبه یکم مرداد
-- وزیر بهداشت: ایران در پیوند اعضا جایگاه نخست را در منطقه دارد
تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در انجام پیوندهای اعضای بدن بعد از انقلاب جایگاه نخست را در منطقه دارد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه در همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت در برج میلاد به توافق ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: این توافق آغازی برای دیگر فعالیت ها به ویژه فعالیت های پزشکی در کشور است؛ این توافق یک روند تاریخی را به ثمر رسانده است.
وی اظهار کرد: توافق هسته ای کار بزرگی است که انجام شده و همه می دانیم که در بخش های مختلف کشور از جمله حوزه سلامت چه اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
-- معاون وزیرکار: سیاستگذاری درست رافع موانع تولید است
تبریز - ایرنا - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سیاست های عرصه روابط کار، مهم ترین بخش آن را توانمندسازی و صیانت از نیروی کار برشمرد و گفت: اگر سیاست های ما درست طراحی شود، تاثیر بسیار مثبتی در رفع موانع تولید، جلب و جذب سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.
سیدحسن هفده تن روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی افزود: درحوزه روابط کار، تغییر رویکردها برای کمک به رشد اقتصاد ملی است، بنابراین باید نگاه حمایتی به نیروی کار توام با توانمندسازی افراد باشد.
وی با اشاره به این که بحث بازرسی کار، یک بحث حاکمیتی است، گفت: نظام بازرسی کار متحول شده و سیستم جدیدی مستقر شده که تمرکز آن بر حساس کردن مدیران واحدهای صنفی نسبت به ایمنی نیروی کار است تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار باشیم.
-- ویژه سفر رییس جمهوری/ کردستانی ها چشم انتظار خبرهای خوش از دولت تدبیر
سنندج - ایرنا - کردستانی ها بی صبرانه چشم انتظار دیدار با «حسن روحانی» رییس جمهوری و خبرهای خوش از دولت تدبیر و امید برای رفع موانع، مشکلات و معضلات موجود استان در بخش ها و حوزه های مختلف هستند.
مردم کردستان در مقاطع و عرصه های مختلف نظام حماسه های زیادی را خلق و با مشارکت گسترده خود در صحنه های گوناگون از عزت و اقتدار کشور و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کرده اند.
این روزها تدارک سفر رییس دولت تدبیر و امید به کردستان بار دیگر مردم این دیار را برای خلق حماسه ای دیگر به تلاش و تکاپو انداخته است اما این بار این جنب و جوش مردم برای ایجاد حماسه با انتظارات و خواسته هایی از دولت همراه است.
مردم استان کردستان از ماه ها پیش چشم انتظار سفر دولت تدبیر و امید به استان هستند و امروز که این امر در حال تحقق یافتن است برای دیدار با رییس جمهور منتخب خود و کاروان تدبیر و امید لحظه شماری می کنند.
-- وزیر ارتباطات: ماهواره ملی ساخته می شود
خرم آباد - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ساخت ماهواره ملی در کشور آغاز شده و مصمم هستیم که این ماهواره ساخته و راه اندازی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این زمینه به دنبال مذاکره با شرکتهای بزرگ و معتبر هستیم و در داخل کشور نیز تحقیقاتی برای خودکفایی در این راستا انجام خواهیم داد.
وی اظهار داشت: انتظار می رود با پیروزی حاصل شده از مذاکرات هسته ای و تغییر در ارتباطات کشور، این ماهواره در کشور و با کمک متخصصان کشور ساخته شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعاتی همچنین تصریح کرد: پیش از این به دلیل برخی محدودیت ها، در حوزه آی تی به یک یا دو کشور محدود بوده و از نظر مسایل فنی و قیمت با مشکل مواجه بودیم و امروز با پیروزی بدست آمده می توان ادا کرد در مناقصات آینده ، بهترین ها از نظر قیمت و کیفیت انتخاب می شوند.
-- یک مسوول وزارت کشور: لایحه مدیریت شهری در دولت در دست بررسی است
بوشهر- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: لایحه مدیریت شهری از جمله لوایح مهمی است که به دولت ارایه و در حال بررسی است.
به گزارش ایرنا، هوشنگ خندان دل روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران استان بوشهرافزود: برای افزایش بسترهای لازم در ارایه خدمات شهری به شهروندان شش لایحه در فصل های مختلف برای بررسی و تصویب به هیات دولت ارایه شده است.
وی یادآورشد: طرح افزایش خدمات شهری در شهرهای کوچک و متوسط امسال برای شهرهای 100 هزار نفر جمعیت اجرا می شود.
-- وزیر ارتباطات: تمام روستاهای بالای 20 خانواز به اینترنت مجهز می شوند
خرم آباد - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان دولت یازدهم به اینترنت مجهز می شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان در ارتباط با سرعت اینترنت در کشور اظهار داشت:آنچه مربوط به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است انجام شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و شرکتها و اپراتورهای هرچه پهنای باند درخواست کنند به آنها واگذار می شود.
وی با تاکید بر اینکه این شرکتها باید در رویه خود تغییر ایجاد کنند تصریح کرد: در برخی موارد به دلیل کسب سود بیشتر، تعداد افرادی که باید از یک پهنای باند استفاده کنند بیش از حد استاندارد بوده که این امر موجب کندی سرعت اینترنت می شود.
-- معاون وزیر راه و شهرسازی: آزادراه حرم تا حرم در مرحله دوم هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دارد
سمنان- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ساخت قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم، در محدوده گرمسار به سمنان، هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دارد.
علی نورزاد روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: با تعیین سرمایه گذار، ساخت قطعه دوم آزاد راه حرم تا حرم در مسیر گرمسار - سمنان به زودی آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: آزاد راه حرم تا حرم از قم به گرمسار طرح ریزی شده است و احداث ادامه آن در مسیر گرمسار تا سمنان به طول 100 کیلومتر به زودی آغاز می شود.
نورزاد افزود: این قطعه شش بانده است و ساخت آن هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار دارد.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش:جمعیت دانش آموزان دوره اول متوسطه کشور به سه میلیون و 80 هزار نفر می رسد
زنجان - ایرنا - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی 94 -95 و با اجرای طرح 6 – 3 – 3 در این دستگاه تعلیم و تربیت جمعیت دانش آموزان دوره اول متوسطه کشور به سه میلیون و 80 هزار نفر خواهد رسید.
علی زرافشان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور به میزبانی زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح 6 – 3 – 3 موجب ایجاد تغییراتی در آموزش و پرورش می شود افزود: سه سال قبل با استقرار پایه ششم تغییری در فرایند فعالیت های این دستگاه صورت گرفت به طوریکه یک پایه به دوره ابتدایی اضافه و یک پایه تحصیلی از دوره راهنمایی حذف شد.
-- وزیر ارتباطات : 120میلیاردریال تسهیلات به شرکتهای ICTدارای طرح و ایده پرداخت می شود
خرم آباد –ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال جاری 120 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های ICT دارای طرح و ایده پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا محمود واعظی عصر پنجشنبه در جلسه فعالان حوزه آی سی تی در استانداری لرستان افزود:درسال گذشته حدود 200 شرکت فناور و دارای طرح و ایده 90 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که در سال جاری این میزان به 120 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با تاکید بر نقش برجسته بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد:در راستای توسعه و توانمندشدن بخش خصوصی در این زمینه ایجاد رقابت و پرداختن به کیفیت هرچه بیشتر امری لازم است.
وی با بیان این که رقابت در این بخش باید نهادینه شود، گفت:در صورت ایجاد رقابت مردم از سرویس دهی بیشتر و بهتر بهره مند خواهند شد.
***جمعه دوم مرداد
-- وزیر ارتباطات: دستیابی به رونق اقتصادی مهمترین اولویت دولت است
تویسرکان- ایرنا- وزیر ارتباطات، فن آوری و اطلاعات گفت: پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی در نیمه دوم و به ویژه اواخر سال جاری و دست یابی به رونق اقتصادی مهمترین اولویت کنونی دولت یازدهم به شمار می رود.
به گزارش ایرنا ، محمود واعظی امروز در جمع نماز گزاران جمعه تویسرکان افزود: در حدود دو سال قبل مردم با لبیک گویی به ندای رهبر خود حماسه آفریدند و به عقلانیت در مسیر توسعه کشور رای دادند.
وی بیان کرد: گسترش آرامش در جامعه، توجه ویژه به بحث اخلاق، پاسداشت ارزش های اسلامی و انقلابی، تعامل بیش از پیش میان سه قوه و تقویت وحدت ملی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب از بزرگترین اهداف و برنامه های دولت یازدهم عنوان شد.
-- وزیر آموزش و پروش: قرآن باید در رفتارها متجلی شود
شیراز - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: فراگیری قرآن و تاثیرات آموزه های دینی باید در رفتار و عمل ما متجلی یابد و این از مولفه های مهمی است که در سند چشم انداز تحول نظام آموزشی بدنبال آن هستیم .
به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی عصر جمعه در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرانی افزود: در سند تحول نظام آموزش و پرورش که تدوین و تصویب آن 10سال بطول انجامیده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده ،به استناد فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در این سند شش ساحت تربیتی لحاظ شده است .
-- وزیر ارتباطات:نقشه راه و توسعه کشور اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است
همدان- ایرنا- وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: نقشه راه و توسعه کشور اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب است که باید در دوران پسا تحریم و نوین با تلاش بیش از پیش دنبال شود.
به گزارش ایرنا؛ محمود واعظی روز جمعه در شورای اداری شهرستان تویسرکان، با بیان اینکه کشور برای مدیریت و شتاب در مسیر توسعه به برنامه ریزیهای ویژه در مقطع پس از رفع تحریمهای اقتصادی نیاز دارد، افزود: در شرایطی که تاکنون بیشترین توجه و تمرکز بر روی مذاکرات هسته ای قرار گرفته بود، اکنون برای مدیریت کلان کشور به ویژه حوزه اقتصاد پس از مقطع تحریمهای اقتصادی به برنامه های هدفگذاری شده نیاز است.
تهرام/1484



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن