تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820054211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولان قزاقستان جلوتر از ایرانیان پیگیر توافق هسته ای بودند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار مازندران: مسوولان قزاقستان جلوتر از ایرانیان پیگیر توافق هسته ای بودند ساری-ایرنا-استاندار مازندران پس از سفرچهار روزه به کشور قزاقستان به تاثیر گذاری و اهمیت توافق هسته ای نظام جمهوری اسلامی با کشورهای 1+5 بر توسعه روابط خارجی اشاره کرد و گفت: مسوولان قزاقستان جلوتر از ایرانیان پیگیر توافق هسته ای کشورمان بودند.


ربیع فلاح جمعه شب پس از بازگشت از کشور قزاقستان در محل فرودگاه دشت ناز ساری به خبرنگاران افزود : در تمامی نشست ها و انجام توافقات مسوولان دولتی و بخش خصوصی به ویژه استاندار منگستائو با جدیت و با شوق زیادی آمادگی خود را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران اعلام کردند.
وی با بیان اینکه تاثیر گذاری و اهمیت توافق هسته ای برای مسوولان و مردم قزاقستان برای هیات اقتصادی مازندران قابل لمس بوده است، تصریح کرد: مسوولان قزاقستان زود تر از ما خوشحالی خودشان را از تصویب توافق هسته ای در شورای امنیت ابراز داشتند.
استاندار مازندران گفت: بیش از 100میلیون دلار قرار داد مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی استان با تاجران قزاقستان به ویژه با تجار اکتائو و منگستائو منعقد شده است.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای خوبی برای تاجران مازندرانی در این سفر داشته است، ادامه داد: ارایه خدمات فنی و مهندسی در زیر ساخت های بخش های کشاورزی مازندران به قزاقستان یکی از مهمترین دستاوردها بوده است.
وی افزود: دامپروری، آبزی پروری و مرغداری، گل گیاه و صادرات انواع مصالح ساختمانی شامل سیمان، کاشی ، سرامیک و سنگ و محصولات کشاورزی نظیر مرکبات و کیوی از دیگر دستاورهای مهم این سفر بوده است،
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قزاقستان در مرحله توسعه طرح های عمرانی قرار دارد نیاز آنان علاوه بر انواع محصولات کشاورزی ،به مصالح ساختمانی نیز زیاد است.
استاندار مازندران از احیا طرح سوآپ ( معاوضه فرآورده های نفتی ) در بندر نکا خبر داد و گفت: نشست های خوبی دراین خصوص با مسوولان ارشد حوزه انرژی قزاقستان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه با از سر گیری طرح سوآپ در بندر نکا با کشور قزاقستان بیش از 5میلیون تن انواع فرآوده های نفتی بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان انجام خواهد شد، اظهار داشت: تمامی زیر ساخت این طرح در بندرنکا استان مازندران مهیا است.
استاندار مازندران با بیان اینکه قزاقستان علاقه زیادی برای سفر با هدف استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی به ایران دارد، گفت: از آنجاییکه مقوله گردشگری سلامت یکی از روش های درمانی جدید در دنیا است، توسعه گردشگری سلامت مازندران مورد توافق با کشور قزاقستان صورت گرفته است.
فلاح با بیان اینکه سهولت در تردد یکی از شاخص های مهم توسعه روابط بین المللی است، گفت: به همین دلیل در آینده نزدیک خط پروازی اکتائو - آستارا و ساری برقرار خواهد شد.
استاندار مازندران با بیان اینکه هر ماه باید دستاوردها و توافقات صورت گرفته در این سفر بین دو استاندار مازندران و منگستائو مورد بررسی و تبادل اطلاعات شود، گفت: مسوولان اتاق بازرگانی این دو استان نیز موظف شدند تا هر شش ماه به صورت حضوری و انجام سفر به ساری و اکتائو نتیج و دستاوردهای این سفر را گزارش بدهند.
استاندار مازندران در راس هیات اقتصادی و تجاری دوشنبه گذشته به استان منگستائو قزاقستان سفر کرد و امروز (جمعه) به ساری بازگشت.ک/3
6990/6097/ 3404



02/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن