تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798262123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض سناتورها به توافق: سرتان کلاه رفت، سرخورده و سرکیسه شدیدم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
جان کری اعتراض سناتورها به توافق: سرتان کلاه رفت، سرخورده و سرکیسه شدیدم

جلسه چالشی «کری، مونیز، لو» در سنا؛
اعتراض سناتورها به توافق: سرتان کلاه رفت، سرخورده و سرکیسه شدیدم
وزیر خارجه آمریکا: «تسلیم کامل ایران خیال خام است.» وزیر خزانه‌داری آمریکا: «اين خيال پردازی است که فکر کنيم تحريم‌های اضافی ايران را وادار خواهد کرد تا کاملا تسليم شود».



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای شنیدن توضیحات دولتمردان آمریکایی درباره توافق هسته‌ای عصر پنج‌شنبه(به وقت تهران) برگزار شد.   در این جلسه "جان کری" وزیر خارجه، "ارنست مونیز" وزیر انرژی و "جیکوب لو" وزیر دارایی، به سوال‌های سناتورها درباره توافق هسته‌ای با ایران پاسخ می‌دهند.   کنگره آمریکا دو ماه فرصت دارد تا توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کند. جمهوری‌خواهان در کنگره، هم در مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا، اکثریت را دارند و بسیاری از آنان در انتقاد از توافق اخیر سخن گفته‌اند.   کنگره می‌تواند این توافق را رد کند، اما باراک اوباما، رئیس جمهور این اختیار را دارد که تصمیم کنگره را وتو کند.   به نوشته سایت بی بی سی، سناتورهای منتقد توافق با لحن و عباراتی تند سیاست دولت باراک اوباما در مذاکرات با ایران را زیر سوال بردند و از جمله گفتند در این توافق دولت آمریکا "گول خورده است." در مقابل وزرای آقای اوباما هم از این توافق دفاع و نگرانی‌های مطرح‌شده را رد کردند.    

    سناتورها چه گفتند؟   سناتور باب کروکر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته، در آغاز جلسه به جان کری گفت که او به شکلی تخصصی مسیر را برای رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای هموار کرده است.    کورکر از جمله گفت که وزير امور خارجه آمريکا توسط ايرانی‌ها «سرکيسه» شده است.   سناتور تندرو آمریکا در ادامه افزود که پس از شنیدن سخنان روز چهارشنبه وزیر امور خارجه در نشست پرسش و پاسخ با اعضای مجلس نمایندگان «کاملا سرخورده» شد.    

    سناتور دمکرات بن کاردن، از اعضای ارشد کميته روابط خارجی سنا، نیز گفت که او هنوز درباره رای به توافق هسته‌ای با ايران تصميمی نگرفته است ولی افزود احساسش اين است که مذاکره کنندگان آمريکايی پيشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.   وی اظهار داشت: «مذاکره کنندگان ما دستاورد گسترده‌ای داشته‌اند، بويژه در جبهه هسته‌ای».   سناتور جمهوری‌خواه، جيم ريچ از ايالت آيداهو که از منتقدان توافق هسته ای ايران است، گفت که هر کسی اين توافق را خوب بداند «واقعا در دسته آدم‌های ساده لوح روی زمين قرار می‌گيرد».   ريچ خطاب به سه وزير حاضر در اين نشست گفت: «با تمام احترام، سر شما آقايان کلاه رفته است و مردم آمريکا بايد هزينه آن را بپردازند».    

    جان کری: «تسلیم کامل ایران خیال خام است»   جان کری در آغاز صحبت‌های خود و در پاسخ به نگرانی‌های مطرح شده تاکید کرد که این فقط آمریکا نیست که با ایران به توافق رسیده، بلکه کشورهای هسته‌ای دیگر چون روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه نیز یک طرف این توافقند و همه این کشورها درک خوبی از ملاحظات مرتبط با مسائل اتمی دارند.   او گفت دولت آمریکا به دنبال تعطیلی کامل برنامه هسته‌ای ایران نبوده و تنها می‌خواسته مانع از رسیدن ایران به سلاح اتمی شود. کری افزود: «تسلیم کامل ایران خیال خام است.»   وزیر خارجه آمریکا گفت تنها گزینه دیگر به جز مذاکره، برخورد نظامی بود. وی افزود: «ما نمی توانیم دانش ایران را با بمباران از بین ببریم.»    

    جان کری در عین حال گفت که توافق اخیر درباره پرونده هسته‌ای بوده است. او گفت آمریکا باید برای آزادی چهار شهروند آمریکایی که در ایران زندانی هستند فشار بیاورد.   به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، وزير امور خارجه ايالات متحده آمريکا، با دفاع مجدد از توافق هسته‌ای با ايران گفت که در آغاز مذاکرات، جمهوری اسلامی مواد کافی برای ساخت ۱۰ تا ۱۲ بمب اتمی را داشت.   وزير امور خارجه آمريکا با تاکيد بر اينکه اين توافق، راه‌های فرار ايران به سوی دستيابی به تسليحات هسته‌ای را می‌بندد، به حضور پنج قدرت ديگر جهانی و نماينده اتحاديه اروپا در مذاکرات اشاره کرد و خطاب به اعضای کميته روابط خارجی سنا گفت: «آنها احمق نيستند، کارشناس‌اند.»   وزير امور خارجه ايالات متحده آمريکا همچنين گفت که در آغاز مذاکرات، جمهوری اسلامی اورانيوم را تا سقف ۲۰ درصد و آن هم در تاسيسات مدفون در زير زمين غنی‌سازی می‌کرد اما اکنون تعهد داده که اين کار را نمی‌کند.    

    وزیر دارایی آمریکا: حق تحریم‌های جدید علیه ایران محفوظ است!   جیکوب لو، وزیر دارایی آمریکا نیز در این جلسه گفت در صورتی که ایران از اجرای مفاد توافق سرپیچی کند باید تحریم‌ها بازگردانده شوند.   او گفت این حق برای آمریکا محفوظ است که تحریم‌های تازه علیه ایران وضع کند، هرچند نمی‌تواند تحریم‌های هسته‌ای را با برچسبی تازه دوباره اعمال کند.   وزیر خرانه‌داری آمریکا گفت در صورتی که آمريکا از کشورهای دیگر بخواهد تا تحريم های اقتصادی را بدون اجرای اين توافق ادامه دهند، از اين کار امتناع خواهند کرد.    

    وی افزود: «در صورتی که چنين اتفاقی رخ دهد، آمريکا نه توافق اتمی را در اختيار خواهد داشت، و نه تحريم های موثر».   وزير خزانه داری اظهار داشت: «اين خيال پردازی است که فکر کنيم تحريم‌های اضافی ايران را وادار خواهد کرد تا کاملا تسليم شود».   جک لو تصريح کرد: «نبايد اين طور فکر کرد که آمريکا قادر است تا ائتلافی جهانی از شرکای خود برای تحميل چنين تحريم هايی را رهبری کند پس از اينکه اين توافق امکان اجرا پيدا نکرد».    به گفته او مجموع دارایی‌های مسدود شده ایران به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد.    

    وزیر انرژی آمریکا: توافق، برای آمریکا خوب است   ارنست مونيز، وزير انرژی آمريکا هم مدعی شد که توافق هسته‌ای آن چيزی نبود که تهران می‌خواست.   مونيز گفت که اين توافق بر پايه اعتماد نيست و بر اساس آن برنامه اتمی جمهوری اسلامی به شکل قابل ملاحظه‌ای عقب می‌رود.   وزير انرژی ايالات متحده آمريکا تاکيد کرد: «توافق بر پايه علم و تحليل است. من مطمئنم که اين يک توافق خوب برای آمريکاست.»   او در عين حال گفت که اگر جمهوری اسلامی نتواند تا ماه اکتبر به پرسش‌های آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد، توافقی در کار نخواهد بود.      

 

 

 

    444  



۰۲/۰۵/۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن