تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806928926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاستیل های تقلبی وارد بازار می شود!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
پاستیل پاستیل های تقلبی وارد بازار می شود!

به گفته يک مسئول کنترل مواد غذايی کشور ؛
پاستیل های تقلبی وارد بازار می شود!
پاستيل‌هاي خوش‌رنگ غيرمجاز که مارهای خوش خط و خال به حساب مي‌آيند.



امام صادق عليه السلام :چندان به خداوند اميدوار باش كه [اين اميد]تو را به نافرمانىِ اونكشانَد،و چندان از او بيم دار كه [اين بيم] تو را ازرحمت او نوميد نسازد.   به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، استفاده از رنگ زرد تارتارازين ۱۰۲ E در فرآورده‌هاي غذايي ايران غير مجاز است.
امير رحيمي‌راد درباره پاستيل‌هاي خوش‌رنگ غيرمجاز عنوان کرد: استفاده بي رويه از از رنگ‌هاي صنعتي در ترکيب مواد غذايي به دليل جذابيت و مشتري پسندي، تحريک اشتهاي مصرف کنندگان، ترغيب آنها به خريد، همچنين جبران رنگ از دست رفته در زمان نگهداري يا فرآيند تهيه غذا، از دير باز مورد توجه بسياري از توليد کنندگان مواد غذايي بوده است.
وي گفت: کاربرد رنگ‌هاي مصنوعي در صنايع غذايي يکي از مهمترين چالش‌هاي حوزه سلامت است که توسط افراد سود جو در صنايع غذايي و به صورت غير مجاز استفاده مي‌شود. رنگ‌هاي مصنوعي مواد رنگي هستند که در نتيجه سنتز مواد آلي به دست مي‌آيند و دامنه کاربرد آنها نامحدود بوده و در صنايع رنگرزي، داروسازي، ميکرب شناسي، صنايع غذايي و... کاربرد دارند.   اکثر اين رنگ‌ها از نظر مصرف در غذاي انسان قابل قبول نبوده و داراي خاصيت سرطان‌زايي است.مدير آزمايشگاه کنترل مواد خوراکي و بهداشتي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني استان آذربايجان غربي گفت: در استاندارد ملي ايران به شماره 740 (افزودني‌هاي خوراکي مجاز- رنگ‌هاي خوراکي)، به 7 نوع رنگ مصنوعي مجاز اشاره شده است که استفاده از رنگ‌هاي فوق در ترکيب فرآورده‌هاي غذايي به شرط اينکه در پروانه ساخت محصول و بر چسب آن قيد شده باشد و تحت نظارت مسئولان فني واحدهاي توليدي استفاده شود، مجاز است.   مصنوعي غيرمجاز1- رنگ قرمز کارميوزين
122E2- رنگ نارنجي سان ست‌يلو 110 E3- رنگ زرد کينولين يلو 104 E4- رنگ آبي برليانت بلو 133 E5- رنگ قرمز آلوارد 129 E6- رنگ قرمز پانسئو 124 E7- رنگ آبي اينديگوتين 132 E استفاده از رنگ‌هاي مصنوعي فوق در ترکيب فرآورده‌هايي همچون انواع آب ميوه‌ها، لواشک، نان، ماکاروني، حلوا، نقل، جوجه کباب، رب‌گوجه‌فرنگي، انواع شيريني‌هاي قنادي، زولبيا و باميه، بستني و... غير مجاز است. استفاده از رنگ زرد تارتارازين 102 E در تمام فرآورده‌هاي غذايي در ايران غير مجاز است.
وي در ادامه به محبوبيت استفاده از تنقلاتي چون پاستيل‌ها و خوراکي‌هاي رنگي به دليل جذابيت ظاهري در بين کودکان، نوجوانان‌ها و حتي جوانان اشاره کرد و گفت: يکي از مهمترين نگراني‌ها در مورد مصرف انواع پاستيل، رنگ موجود در آنهاست.
رحيمي‌راد افزود: در پاستيل‌هايي که مطابق استاندارد و در کارخانه‌هاي معتبر تهيه مي‌شوند از رنگ‌هاي مجاز خوراکي استفاده مي‌شود و جاي هيچ گونه نگراني در اين مورد وجود ندارد.
حتي گاهي هم از رنگ دهنده‌هاي طبيعي مثل آب هويج يا آب انار براي رنگي کردن پاستيل‌ها استفاده مي‌شود.   وي گفت: بيشترين نگراني مربوط به پاستيل‌هاي قاچاق، فله‌اي و فاقد بسته‌بندي موجود در فروشگاه‌ها و مراکز مختلف خريد است، که مورد تأييد وزارت بهداشت نبوده و خريدن و مصرف آنها براي هيچ يک از اقشار جامعه توصيه نمي‌شود.
رحيمي‌راد در ادامه توضيح داد: پاستيل‌ها از افزودن شکر و آب به ژلاتين استخوان يا پوست گاو تهيه مي‌شوند و البته انتخاب ژلاتين استخوان در همه کشورها به گاو محدود نمي‌شود و برخي از کشورها از ژلاتين استخوان خوک براي تهيه پاستيل استفاده مي کنند. به همين دليل تاکيد مي‌گردد به هيچ عنوان خوردن انواع پاستيل بدون مجوز و پروانه وزارت بهداشت (اعم از پاستيل‌هاي بسته‌بندي و فله) براي مصرف توصيه نمي‌شود.
وي در ادامه به پاستيل‌هاي بدون قند موجود در بازار نيز اشاره کرد و گفت: پاستيل‌ها و ساير محصولاتي که تحت عنوان بدون قند در بازار موجود هستند به جاي قندهاي طبيعي مانند ساکارز با شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي شيرين مي‌شوند. اما اين قندهاي مصنوعي بسيار شيرين‌تر از قندهاي طبيعي هستند و ذائقه فرد را به طعم قوي شيريني عادت مي‌دهند و به اين ترتيب حس چشايي فرد در مواجهه با خوراکي‌ها سردرگم مي‌شود.
همچنين از آنجا که اين قندها مصنوعي هستند، کبد بايد اين مواد را سم‌زدايي کند و تمام اين مواد را با مقدار زيادي آب دفع کند بنابراين در صورت مصرف زياد، کبد و کليه مجبور به فعاليت بيش از حد مي‌شوند.رحيمي‌راد در پايان به شهروندان توصيه کرد: هميشه قبل از مصرف فرآورده‌هاي خوراکي و آشاميدني به مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و قسمت ترکيبات تشکيل دهنده فرآورده به خصوص رنگ‌هاي مورد استفاده دقت کنند تا با آگاهي کامل از ترکيبات آن نسبت به استفاده از محصول سالم اقدام کنند.   تعامل نیوز/ 2014



۰۱/۰۵/۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن