واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: براساس اخبار اعلام شده از سوی منابع مطلع سایت Recode، شرکت نوکیا به زودی از هدست واقعیت مجازی "بزرگ" خود رونمایی خواهد کرد. بر طبق اخبار اعلام شده، رونمایی از این محصول هفته آینده و در قالب یک رویداد VIP در شهر لس آنجلس صورت می پذیرد. با این حال هنوز هیچ تاریخ و زمان دقیقی برای برگزاری این رویداد اعلام نشده است. Recode به عنوان منبع اصلی این خبر، از این رویداد به عنوان "مهم ترین ارائه سخت افزاری نوکیا از زمان امضای قرارداد با مایکروسافت" نام می برد. این کمپانی فنلاندی با ساخت هدست واقعیت مجازی امید به بازگشت موفق به صنعت الکترونیک دارد. اخبار تکمیلی را می توانید از طریق سایت پردیس گیم دنبال نمایید.
![](http://images.vg247.com/current//2013/09/20130903_nokia.png)
اما سوال اصلی اینجاست که آیا این بازار کوچک همین حالا نیز به اندازه کافی اشباع نشده است؟ سال گذشته مایکل پچر (michael pachter) تحلیل گر اقتصادی صنعت بازی با اظهاراتی طوفانی، ورود سونی و سایر شرکت ها به بازار کوچک هدست واقعیت مجازی را یک اشتباه بزرگ و "ایده ی بسیار بد" خوانده بود. اظهارات وی را با هم می خوانیم: فکر می کنم این ایده بدی است که همزمان چند شرکت به دنبال آن باشند. من هیچ مشکلی با Oculus Rift ندارم، چرا که آغاز این رده محصول به دست سازندگان آن بوده است. این بازار مصرفی کوچکی است و اگر آن ها بر این بازار مسلط شوند، بسیار عالیست! ولی اگر یک بازار کوچک و در عوض نقش آفرینان متعدد داشته باشیم، پول در آوردن برای همه بسیار مشکل خواهد شد.
و من فکر نمی کنم که این بازار مصرفی به بازار بزرگی بدل شود. جالب توجه به نظر می رسد، ولی فکر نمی کنم که محتوای کافی برای توجیه سرمایه گذاری دائمی در این زمینه وجود داشته باشد. این همان ماجرای مرغ و تخم مرغ است. اگر محتوایی وجود نداشته باشد شما هدست واقعیت مجازی نخواهید خرید و اگر شما هدست واقعیت مجازی نخرید، تولید محتوایی هم در کار نخواهد بود ؛ چرا که هیچ کس یک بازی اختصاصی برای گروه کوچکی از مصرف کنندگان نخواهد ساخت.
سازندگان Oculus Rift خود مشغول ساخت چند بازی هستند. افراد واقعا موثری را هم به کار گرفته اند. سونی نیز به احتمال زیاد از عهده انجام کاری مشابه بر می آید ولی اگر امید به موفقیت سونی [و سایر شرکت ها] در این بازار بسته اید، ماجرای آن بازی های بزرگ 3D و عملکرد آن ها را به خاطر بیاورید : هیچ کس اهمیتی نمی دهد! پس فکر می کنم که این یک بازار مصرفی بسیار بسیار کوچک است. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا هدست واقعیت مجازی می تواند تحولی بزرگ را رقم بزند؟ یا این ایده نیز به مانند بسیاری ایده های ناموفق دیگر با بی مهری جامعه مصرفی روبرو خواهد شد؟
3 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]