تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820462973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوسان عضو جدا نشدنی معاملات بازار سرمایه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد
نوسان عضو جدا نشدنی معاملات بازار سرمایه
همیشه در روزهای مثبت و منفی بورس، نوسان وجود دارد که البته از مزیت‌های بازار سرمایه است و نباید به این اتفاق به دید منفی نگاه کرد.


هشی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند فعلی بازار سرمایه بیان کرد: نگاهی به گذشته معاملات در بورس نشان می‌دهد طی چند سال پیش شاخص بورس از کانال 10 و 20 هزار واحد به عدد 70 هزار واحد در این روزها رسیده است، بدون این که اتفاق خاص و رو به رشدی در اقتصاد کشور بیفتد، و دلیل این امر را می‌توان به حضور سهام‌داران ناآگاه که عملکرد آنها موجب ایجاد هیجان در بورس می‌شود جستجو کرد.


وی در این باره ادامه داد: همیشه در روزهای مثبت و منفی بورس، نوسان وجود دارد که البته از مزیت‌های بازار سرمایه است و نباید به این اتفاق به دید منفی نگاه کرد.


کارشناس بازار سرمایه در توضیح علت ریزش بورس در روزهای اخبر اظهار داشت: همچنین در چند سال گذشته در بازار سرمایه کشور سهم‌هایی به قیمت چند ده هزار تومان معامله می شد اما در حال حاضر سهام زیر 100 تومان نیز در بازار وجود دارد و این در حالی است که قیمت کالا و محصولات در کشور در این مدت چندین برابر افزایش داشته است؛ بنابراین نمی توان منطق خاصی را برای توجیه افت و خیزهای بورس عنوان کرد.


هشی با اشاره به حضور عوامل نوسان گیر در بازار تصریح کرد: نوسان‌گیری در بورس به تخصص بالایی نیاز دارد و معمولا حقوقی‌ها و شرکت‌های بزرگ که منابع مالی زیادی دارند اقدام به این کار می‌کنند و بر این اساس امکان رقابت و نوسان‌گیری برای سهامداران خرد برای رقابت با آنها وجود ندارد؛ بنابراین نباید به معاملات نگاهی کوتاه مدت داشت.


وی با توضیح این که صنایعی چون بانک‌ها، خودرویی‌ها، حمل و نقلی‌ها و پتروشیمی‌ها از رفع تحریم‌ها بیشترین بازده را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کنند، گفت: کسانی که با اطلاعات کافی و هدف مشخص در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند در بلندمدت سود خوبی را در بازار سرمایه نصیب خود خواهند کرد.


هشی در پایان خاطر نشان کرد: با دید بلندمدت و با آگاهی و اطلاع لازم سبدی از سهام را در بورس خریداری کنند و نگاه بلندمدت به بازار و سرمایه‌گذاری خود داشته باشند.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

چاشنی توافق هم کار ساز نشد/ سقوط شاخص به کانال 67 هزار واحدی
رفت و آمدهای امروز نمادهای بورسی و فرابورسی
سهم پررنگ بازار سرمایه در تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری‌های جدید
تک نرخی شدن ارز، از جذابیت معاملات آتی سکه می‌کاهد
شاخص فرابورس جان دوباره گرفت/ آیفکس در پله 805 واحدی
حافظ همچنان در تعطیلات / تالار شیشه‌ای در انتظار




۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن