تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798758999




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باآغاز همکاری تازه بین المللی، بخش کشاورزی استان فارس پویا ترمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس: باآغاز همکاری تازه بین المللی، بخش کشاورزی استان فارس پویا ترمی شود خبرگزاری پانا: حفظ و تامین امنیت غذایی یکی از استراتژهای کشورها برای حفظ استقلال و حتی تبدیل به قدرت برتر شدن در عصر کنونی است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۱ تير ساعت 16:27

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر محمد مهدی قاسمی با بیان این که با رفع تحریم‌ها، دررونق تجارت و فضای رقابتی کشاورزی ، اثرات مثبتی را خواهیم دید.افزود: چشم امید برای تولید محصولات استراتژیک در داخل کشور و استان فارس داریم و از فرصت‌های ایجادشده در مسیر صادرات برای رونق‌بخشی استفاده خواهیم کرد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت :توافق ایران و 1+5 برای لغو تحریم ها و آغاز همکاری تازه بین المللی تراز بخش کشاورزی با رفع تحریم ها پویا تر می شود.
وی " درباره توافق گروه 1+5 با ایران و اثرات مثبت آن بر بخش‌های تولیدی کشورمان تصریح کرد: به‌طور قطع این مذاکرات اثرات خود را بر تمامی بخش‌ها و زیربخش‌ها خواهد گذاشت، به‌گونه‌ای که در بخش دام و دامپروری نیز اثربخش خواهد بود.
وی تأکید کرد: نهاده‌های کشاورزی و نهاده ‌های مورد نیاز بخش دام و طیور بدین‌ترتیب با قیمت‌های مناسب‌تر و در فضایی رقابتی و سالم به کشور وارد می‌شود و به‌طور قطع با کاهش قیمت آنها روبه‌رو خواهیم بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: کاهش قیمت نهاده‌ها و حرکت با رویکرد جهانی منجر به افزایش تولید در بخش می‌شود و بدین‌ترتیب اثرات مثبت آن را در تمامی زیربخش‌ها شاهد خواهیم بود.
این مقام مسئول اظهار داشت : در نتیجه این تفاهم که با رعایت چارچوب ها، دستورالعمل ها و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تدوین گردیده است، دستاوردهای متعددی در بخش کشاورزی حاصل می گردد.
قاسمی"از مثبت شدن تراز بخش کشاورزی با رفع تحریم هاخبر داد و گفت : درسال 93حدود 2 میلیارد دلار تراز مثبت تر از سال قبل بوده و آنچه که می تواند برای بخش کشاورزی تاثیر گذار باشد، صادرات است و این موضوع دغدغه ای است که متولیان،کشاورزان و صاحبان صنایع غذایی به دنبال رفع موانع موجود برای صادرات هستند.
عالی ترین مقام بخش کشاورزی فارس با اشاره به وجود نظرات مختلف در خصوص رفع تحریم ها، اظهار داشت: برقراری توازن بین صادرات و واردات به کشور می تواند در اقتصاد و بودجه عمومی کشور و مثبت شدن تراز بخش کشاورزی موثر واقع شود.
وی گفت: همواره در زمینه صادرات و واردات، گشایش اعتبارات مالی، تعیین قیمت ها و حوزه بازار تولیدات بخش کشاورزی با مشکلاتی مواجه بودیم زیرا در اعمال تحریم ها علیه ایران برخی شرکت ها با ایران همکاری نمی کردند و فعالیت بانک های ایرانی نیز عملا متوقف شده بود که امیدواریم در دوران پساتحریم در آغاز کارها با رشد صادرات، ارزان شدن قیمت محصولات، توسعه تولید و داشتن بازار صادراتی مناسب مواجه شویم.
به گفته قاسمی ، علاوه بر تلاش برای توسعه پایدار بخش کشاورزی ، باید با برنامه ریزی، سیاست گذاری و با رویکرد حمایت از تولید داخل بخش دیگر از مشکلات را برطرف نمود تا باعث جلب سرمایه گذاری داخلی و سرمایه گذاران خارجی و ایجاد اشتغال گردد .
وی" با بیان این مطلب که دولت با رویکرد حمایت از تولیدات کشاورزی می تواند در دوران پس از تحریم به بخش کشاورزی بیش از گذشته توجه داشته باشد. اضافه کرد: در همین راستا باید با ایجاد انگیزه های مالی، اقتصادی، به زراعی، به نژادی، بکارگیری از سیستم های آبیاری نوین و ترویج یافته های جدید، بهبود ساختار مدیریت منابع آب با تاکید بر رویکرد مدیریت مشارکتی منابع آب مشکلات این بخش مرتفع شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: بنابراین باید از علم و دانش دهها هزار دانش آموخته بخش کشاورزی استفاده کرد تا علاوه بر ایجاد اشتغالزایی در این بخش، از توان آنها در توسعه پایدار و افزایش عملکرد در واحد سطح بهره مند شویم.
ایشان با بیان این مطلب که باید ضمن حفظ بازارهای قدیمی، بازارهای جدید را وارد عرصه اقتصاد کشور کرد. گفت : انشاء الله با توافق حاصل شده و بارفع تحریم ها ، چشم اندازی مناسب برای بخش کشاورزی و صنایع غذایی می توان متصور بود.
وی تأکیدکرد: امیدواریم که توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها بتوانددر بازار نهاده‌های دامی و رقابتی‌شدن آن مؤثر باشد و از نظر تعادل قیمت به وضعیت با ثبات‌تری نسبت به گذشته دست یابیم.
قاسمی اظهار کرد: با ایجاد توافقات ، امکان واردات کالاهای مورد نیاز داخل کشور و همچنین صادرات محصولات کشاورزی ما فراهم شده و در نتیجه بخش کشاورزی کشور و استان فارس رونق خواهد گرفت.
او افزود: اکنون سازمان جهاد کشاورزی در نظر دارد که شرایط سهولت صادرات و واردات محصولاتی که برای آن اجبار داریم رافراهم کند و همچنین سعی در حل و فصل برخی مسائل در زمینه تجارت محصولات کشاورزی در میان کشورهای مختلف راداریم وتلاش خواهیم کرددراین زمینه ساختارهای درست راپیشنهاد دهیم.
وی تصریح نمود :داشته های ایران از نظر محصولات باغی و کشاورزی کم نیستند. هر گوشه و کنار این مرز کهن، استان ها و شهرهای مختلف هر کدام سمبل یک محصول کشاورزی هستند و استان پهناور فارس سرآمد محصولات متنوع کشاورزی و باغی است.
قاسمی با بیان اینکه در نظرداریم ارتباطات بین‌المللی خود را در زمینه بهره‌گیری از اطلاعات کارشناسی بالا ببریم. افزود: بسیاری ازموقعیت‌های خودرادربخش تحقیقات وترویج ارتقاء داده و در صدد آن هستیم که بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که کشاورزان محصولات رقابت‌پذیر تولید کنند و آن را در عرضه بین‌المللی عرصه نمایند .
وی همچنین بیان کرد: در سال‌هایی که تحریم بودیم بسیاری از اقلامی که به تولیدات کشاورزی در ایران کمک می‌کرد را نمی‌توانستیم وارد کنیم. مثلا امکان واردات بذر خوب و سموم خوب به کشور وجود نداشت ولی اکنون این امکان فراهم می‌شود و می‌توانیم به تولیدات محصولات بهتر در بازارهای بین‌المللی نیز امید داشته باشیم. در نتیجه چنین شرایطی طبیعی است که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری هم در این حوزه صورت خواهد گرفت و زمینه رونق گرفتن کشاورزی را در کشور فراهم می‌کند.
وی عنوان کرد: جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار و غلبه بر مشکلات خاص و چالش‌های بخش آب، نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های منابع آب و ارتقاء مدیریت منابع آب موجود و مصرف بهینه آن هستیم که با توجه به ظرفیت محدود منابع آب در کشور و استان، برای حل مشکل کم آبی به تغییر نگرش به آب با اعمال مدیریت مصرف وکاهش تلفات آب نیازمندیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بر اصلاح الگوی مصرف آب در تمام سطوح و بخش‌های مصرف به خصوص در بخش پرمصرف آب (بخش کشاورزی) استان تاکید کرد و افزود: این امر می‌تواند به صورت یک اقتصاد دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.
قاسمی اذعان کرد: به دلیل محدودیت منابع آب، توسعه پایدار کشاورزی معقول ، ممکن نیست مگربا تغییر الگوی کشت، افزایش کارآیی آب در مزارع و افزایش راندمان تولید در واحد سطح که با این تدابیر می توانیم پویایی بخش کشاورزی را شاهد باشیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن