تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820321429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بابک زنجاني مجوز ويژه و انحصاري را نگرفته بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۲۷ب.ظ)
رئيس شوراي رقابت مطرح کرد: بابک زنجاني مجوز ويژه و انحصاري را نگرفته بود موج - رئيس شوراي رقابت در بيان علت ورود نکردن به پرونده هايي همچون بابک زنجاني ضمن اشاره به اين که در پرونده هاي مزبور بحث رقابتي و انحصار خيلي مطرح نبود، گفت: اگر فقط مجوز ويژه براي يک نفر از هر تشکيلات دولتي يا غيردولتي ايجاد شود، ما مي‌توانيم وارد شويم.
به گزارش خبرگزاري موج، رضا شيوا، رئيس شوراي رقابت، در پاسخ به اين که چرا بسياري از پرونده ها همچون بابک زنجاني در شوراي رقابت مطرح نشد، توضيح داد: هر تخلفي را نمي‌توان به شوراي رقابت مربوط دانست. آن مواردي به شوراي رقابت مربوط مي‌شود که در چارچوب وظايف اين شورا باشد؛ يعني نوعي انحصار، تبعيض و مجوز انحصاري به کسي داده شده باشد. براي مثال تعيين قيمت، تغيير قيمت کالا، سوءاستفاده از وضعيت اقتصادي مسلط، تهديد عرضه يا تقاضا به‌ منظور افزايش يا کاهش قيمت بازار به‌ صورت غيرمتعارف، ايجاد مانع به‌ منظور سخت‌ کردن ورود رقباي جديد و تحميل شرايط غيرمنصفانه در چارچوب وظايف ماست.

وي با بيان اين که نهادهاي ديگري مانند سازمان بازرسي کل کشور، قوه‌ قضائيه و تعزيرات حکومتي را در جامعه داريم، ادامه داد: اگر سهامي به‌صورت انحصاري واگذار شده باشد، مي‌توانيم آن را برگردانيم. شوراي رقابت براي شکستن حاکميت انحصار قدرت زيادي دارد.

شيوا با تاکيد بر اين که در پرونده هاي چون بابک زنجاني و مه آفريد خسروي خيلي بحث رقابتي و انحصار مطرح نبود، تصريح کرد: بيشتر مباحث اين پرونده ها سوءاستفاده مالي بود؛ يعني قوه‌قضائيه بايد دخالت مي‌کرد. اگر مجوز ويژه براي يک نفر از هر تشکيلات دولتي يا غيردولتي ايجاد شود، ما مي‌توانيم وارد شويم.

رئيس شوراي رقابت پيرامون دريافت تسهيلات ويژه همچون وام هاي کلان با شرايطي عجيب از سوي برخي از بانک ها به افرادي همچون بابک زنجاني، گفت: اين يک نوع تباني بوده که قوه‌قضائيه مي‌توانسته به آن وارد شود و به اندازه کافي نهاد‌هايي بودند که در مسأله بابک زنجاني دخالت کنند.

وي با تاکيد بر اين که فقط بحث اقتصادي رقابت بيشتر به اين شورا مربوط مي‌شود، ادامه داد: اگر يک نفر با پارتي‌بازي وامي ‌بگيرد، بايد قوه‌قضائيه رسيدگي کند، اما؛ اگر يک نهاد امتيازي منحصرانه بدهد ما وارد مي‌شويم، اما؛ بابک زنجاني در چارچوب وظايف ما نبود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن