تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799087554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکرات هسته اي خليج فارس را به درياي عمان مي رساند / احداث شريان حياتي سواحل مکران تا قطب اقتصادي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴ق.ظ)
مذاکرات هسته اي خليج فارس را به درياي عمان مي رساند / احداث شريان حياتي سواحل مکران تا قطب اقتصادي کشور موج - عسلويه به عنوان قطب اقتصادي کشور به مدد توسعه فازهاي جديد از پارس جنوبي در قلب خليج فارس بايد اين امکان را داشته باشند تا با برقراري اين اتصال، سرمايه گذاري داخلي و خارجي در طرح هاي صنعتي؛ به خصوص پتروشيمي در منطقه به بيش از 10 ميليارد دلار برسد تا ضمن تحول اقتصادي در اين منطقه محروم، کشور از پشتوانه استراتژيکي نيز برخوردار شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رفع تحريم هاي نفتي اين نويد را مي دهد تا با افزايش درآمدهاي حاصل از صادرات نفت، گاز و محصولات پتروشيمي، نقدينگي لازم براي احداث شريان حياتي ميان عسلويه به عنوان قطب اقتصادي کشور و چابهار در سواحل مکران حاصل شود تا ارتباط ميان دو قطب اقتصادي کشور زمينه توسعه بيشتر تجاري و اقتصادي را فراهم آورد.

در همين زمينه فرزاد رستمي، مدير کل راه و شهرسازي استان بوشهر، از اتصال استان بوشهر به استان هرمزگان از طريق بزرگراه خبر داد و اضافه کرد: هم‌اکنون بزرگراه تا شهرستان عسلويه وجود دارد و طرح تبديل مسير عسلويه - استان هرمزگان به بزرگراه نيز مصوب شده است.

* توقف پروژه به دليل عدم نقدينگي
اما منصور آرامي، عضو کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم بندرعباس، در مورد کريدور خرمشهر به چابهار گفت: روند اجرايي محور ميناب به جاسک از شرايط مناسب و قابل قبولي برخوردار نيست و اين هم به دليل کمبود نقدينگي دولت براي تخصيص و اتمام پروژه است.

وي اضافه کرد: طي سال جاري بارها نسبت به موضوع اتمام پروژه‌هاي راه با وزير جلسات مشترک برگزار کرده‌ايم، همچنين پيگير هستيم تا پروژه هاي بزرگراهي در دست اجرا را به آزادراه تبديل کنيم اما مشکل کمبود اعتبار مانعي براي حتي اتمام پروژه هاي کنوني است.

نماينده مردم حوزه انتخابيه بندرعباس در مجلس افزود: چانه‌زني‌ها و رايزني‌هاي زيادي در کميسيون عمران مجلس براي تخصيص اعتبارات انجام شد، ولي؛ تحريم‌ها و عدم وصول مطالبات دولت از محل فروش نفت و ساير صادرات محصولات موجب شد در سال جاري اعتبارات عمراني دولت در لايحه بودجه کاهش يابد و بسياري از پروژه‌ها راکد و يا با سرعت کمي پيشرفت داشته باشد.

* تکميل 100 کيلومتر از شريان عسلويه - چابهار
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، که چندي پيش به استان هرمزگان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما کريدور توسعه را به گونه‌اي طراحي کرده‌ايم که از منطقه چابهار و شرقي‌ترين نقطه ساحل جنوبي ايران تا غربي‌ترين منطقه اين ساحل در خرمشهر امتداد دارد.

وي با بيان اين که اين محور در حال توسعه است و بايد اين محور ساحلي را توسط بزرگراه‌ها به هم متصل کنيم، اضافه کرد: در اين خصوص اقدامات خوبي در هرمزگان انجام شده و ۱۰۰ کيلومتر بزرگراه بين عسلويه تا بندرلنگه احداث شده است که مي‌تواند وضعيت اين منطقه و استان را تغيير دهد.

* اهميت سواحل مکران
سواحل مکران در استان سيستان و بلوچستان از اهميت ويژه اي در طرح هاي توسعه اي کشور برخوردار است، به طوري که همين ديروز (سه شنبه) علي‌اکبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي، از ساخت نيروگاه هاي هسته اي در اين منطقه خبر داد و گفت: ما در دو - سه سال آينده شاهد خواهيم بود که چهار نيروگاه هسته‌اي همزمان در کشورمان مي‌سازيم و حدود 20 هزار مهندس هسته‌اي در آن مشغول به کار مي‌شوند. اين غير از متخصصان ديگري است که از خارج از کشور در اين عرصه فعاليت خواهند کرد.

همچنين سواحل ايران در درياي عمان به دليل نزديکي به اقيانوس هند و هزينه حمل و نقل کمتر نسبت به ديگر بخش هاي کشورمان براي سرمايه گذاران صنايع مختلف به خصوص صنعت پتروشيمي بسيار جذاب است.

به طوري که همين چند ماه پيش بود که به گفته محمدحسن پيوندي، معاون مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، يک هيات هندي پيشنهادي را به مقامات وزارت نفت مبني بر سرمايه گذاري در طرح هاي توسعه اي پتروشيمي در سواحل مکران را ارائه دادند تا با توليد کود اوره در اين منطقه با هزينه حمل و نقل کمتر آن را به کشورشان منتقل کنند.

سفير کشور هند در ايران منطقه آزاد چابهار را به دليل نزديکي به سواحل کشور هند را اولويت اصلي براي سرمايه گذاري در صنعت پتروشيمي ذکر کرد و گفت: هند هم اکنون به شدت نياز به سرمايه گذاري در زمينه کود اوره و محصولات پتروشيمي است، از اين رو در صورت توافق نهايي با ايران مي تواند شاهد تحولي بزرگ در روابط اقتصادي دو کشور بود.

همچنين محمدجواد غلامي، مدير عامل شرکت توسعه متانول مکران، نيز در ارتباط با پيشنهادهاي ارائه شده از سوي اروپاييان براي سرمايه گذاري در سواحل درياي عمان گفت: تاکنون چندين شرکت اروپايي آماگي خود را براي حضور در طرح هاي توسعه اي صنعت نفت؛ به ويژه در بخش پتروشيمي در سواحل مکران اعلام کرده اند.

وي افزود: مذاکرات با چند کشور اروپايي براي انتقال فناوري و نيز سرمايه گذاري انجام شده است و قصد داريم که محصولاتي متنوع را در تکميل زنجيره متانول همسو با سياست هاي دولت مبني بر کاهش خام فروشي توليد کرده و در بازارهاي داخلي و خارجي عرضه کنيم.

بندر چابهار و منطقه مکران قرار است با سرمايه گذاري 10 تا 12 ميليارد دلاري پس از عسلويه و بندر ماهشهر به سومين قطب توليد محصولات پتروشيمي ايران تبديل شود.

* فرمايشات رهبري پيرامون اهميت توسعه سواحل مکران
در آذر سال 93، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ديدار جمعي از فرماندهان و مسوولان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بخشي از فرمايشات‌شان، دوران صلح را فرصت مغتنمي براي خدمت نيروهاي مسلح در بخش‌هاي علمي، سازندگي و افزايش بازدارندگي خواندند و تاکيد کردند که مسأله آبادسازي سواحل مکران نيز جزو همين کارهاي اساسي است که بايد با همکاري دولت، برنامه‌هاي مورد نظر در اين منطقه با سرعت بيشتري دنبال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن