تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803520205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشریه هندی: ایران دروازه آسیای میانه و روسیه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشریه هندی: ایران دروازه آسیای میانه و روسیه است تهران - ایرنا - یک نشریه هندی در مقاله ای ضمن برشمردن چهار دلیل برای گسترش روابط راهبردی میان تهران و دهلی، ایران را دروازه آسیای میانه و روسیه دانست و نوشت: روابط دهلی با رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکا نباید مانع از گسترش همکاری میان ایران و هند شود.


"مید دی" در مقاله ای به قلم «مانوج جوشی» عضو ارشد بنیاد پژوهشی آبزرور در دهلی نو نوشت: ایران پیش از تحریم های بین المللی، دومین صادرکننده بزرگ نفت به هند بود، اما اکنون جایگاه هفتم را در اختیار دارد.
این نشریه سپس با اشاره به اینکه روابط تهران و دهلی باید فراتر از خرید نفت باشد، چهار دلیل را در این باره مطرح کرد: نخست اینکه ایران و هند، منافع ژئوپلتیک دارند. هر دو کشور در دهه 90 میلادی برای مقابله با طالبان به گروه های مجاهد افغانستان کمک کردند. در دهه 2000، دهلی نو آزادراهی برای اتصال زرنج در مرز ایران به دلارام احداث کرد تا زمینه برای پیوند بازرگانی هند، ایران و افغانستان فراهم شود. افزون بر این، ایران می تواند متحد هند در مبارزه با گروه تروریستی داعش باشد.
دلیل دوم این است که ایران می تواند بازاری بزرگ برای کالاهای هندی باشد. هند در سال های گذشته، برای جبران بخشی از بدهی های نفتی اش که ناشی از تحریم بانکی ایران بود، برنج و شکر به ایران صادر کرده است. با عادی شدن روابط، دهلی می تواند روی صادرات قطعات خودرو، دارو و فناوری اطلاعات نیز حساب کند؛ مشروط بر اینکه دهلی متوجه رقابت سخت با کشورهای دیگر باشد.
سوم اینکه منابع گسترده نفت و گاز ایران که در نزدیکی هندوستان نیز قرار دارد، برای امنیت انرژی در هند ضروری است. هند تاکنون در صنایع گاز و بندر چابهار ایران سرمایه گذاری کرده است، اما حسن روحانی رییس جمهوری ایران در دیدار اخیرش با نخست وزیر هند در شهر «اوفا» به "نارندرا مودی" پیشنهاد کرد که دهلی در پروژه های ایران به ارزش 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.
دلیل چهارم این است که ایران دروازه دسترسی هند به آسیای میانه و روسیه است. اندیشه ساخت دو راه موازی در دالان ترابری شمال - جنوب، در راستای منافع راهبردی دهلی تعریف می شود. یکی از این دو راه، از بندرعباس به دریای خزر، روسیه و اروپا می رود و راه دوم، از چابهار به افغانستان و آسیای میانه خواهد رفت. در این میان، ساخت چندین آزادراه و راه آهن ضروری است و این چیزی است که حسن روحانی از دهلی خواسته است بسازد.
مید دی در پایان نوشت: روابط هند با اسراییل، عربستان سعودی و آمریکا نباید مانع از گسترش روابط با ایران شود. ما باید از تردیدهایی که تاکنون بر روابط تهران - دهلی نو سایه افکنده بود، رها شویم و به افق های دوردست تر بنگریم.
آساق**9163**1392






30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن